Ik ben bezig met het samenstellen van een PC voor mijn vriendin. Ze heeft de laatste jaren enkel laptops gehad en nu ze meer in de video-editing duikt is dat niet meer voldoende. Het budget ligt tussen de €800 en de €1000 euro. Ik heb met de laatste drie best buy guides voor desktops mijn huidige wenslijst samengesteld. Ik heb het forum doorzocht en gevonden dat het voor bewerken beter is een i7 of een Xeon te nemen ivm MT, maar weet niet of dat binnen het budget haalbaar is, aangezien ze er ook het één en ander op wilt gamen wat een betere videokaart vereist(?). Daarnaast weet ik ook niet of het veel scheelt om er meer RAM in te gooien.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ze wilt voornamelijk videobewerken met programma's als After Effects, Avid Media Composer en Sony Vegas Pro 12. Daarnaast wilt ze wel af en toe een spelletje spelen (GTA V, Skyrim, Trials).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het absolute maximum is €1000, maar ze wilt er het liefst onder zitten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wat in de wenslijst staat, wellicht een extra koeling.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ze wilt graag een kleinere kast, daarom heb ik voor de huidige gekozen. Als een grotere beter is is dat geen probleem. Qua geluidsniveau hoeft het niet muisstil te zijn.
Ga je overklokken?
Nee, dat is te ingewikkeld.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ze wilt voornamelijk videobewerken met programma's als After Effects, Avid Media Composer en Sony Vegas Pro 12. Daarnaast wilt ze wel af en toe een spelletje spelen (GTA V, Skyrim, Trials).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het absolute maximum is €1000, maar ze wilt er het liefst onder zitten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wat in de wenslijst staat, wellicht een extra koeling.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ze wilt graag een kleinere kast, daarom heb ik voor de huidige gekozen. Als een grotere beter is is dat geen probleem. Qua geluidsniveau hoeft het niet muisstil te zijn.
Ga je overklokken?
Nee, dat is te ingewikkeld.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4590 Boxed | € 204,95 | € 204,95 |
| 1 | MSI B85-G41 PC Mate | € 72,- | € 72,- |
| 1 | Sapphire R9 280 3GB GDDR5 OC DUAL-X with Boost | € 189,- | € 189,- |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 77,50 | € 77,50 |
| 1 | Fractal Design Core 1100 | € 26,95 | € 26,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 53,95 | € 53,95 |
| 1 | Seasonic S12G 450W | € 67,95 | € 67,95 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 104,99 | € 104,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 797,29 | |