Hallo mensen,
De afgelopen week heb ik gekeken naar een set up voor een nieuwe desktop, na een lange tijd (ongeveer 8 jaar) hetzelfde systeem te hebben gebruikt ben ik klaar voor een nieuwe desktop waar ik weer een tijd mee vooruit kan. Graag wilde ik jullie advies/mening over wat ik zoal bij elkaar heb gesprokkeld voordat ik het daadwerkelijk ga aanschaffen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De bedoeling is om er films mee te kijken, games mee te spelen en 3d ontwerp programmas mee te draaien (denk aan SolidWorks ed).
Wat mag het systeem gaan kosten?
800 - 900 euro, het liefst aan de lagere kant van het spectrum. Met 900 euro als absoluut maximum.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het idee is om de grafische kaart 2e hands te vinden (richtprijs 300 - 350)
De rest van de benodigheden zijn al beschikbaar.
Ga je overklokken?
Wellicht later, maar vooralsnog ben ik tevreden met wat deze setup me zal brengen.
Alle advies is welkom! Het merk of type van de componenten is niet echt van belang, het gaat mij er om dat ik een zo goed mogelijke samenstelling van mijn PC heb voor het geld dat ik te besteden heb. Maar dat is vanzelfsprekend!
Alvast bedankt voor jullie reacties!
De afgelopen week heb ik gekeken naar een set up voor een nieuwe desktop, na een lange tijd (ongeveer 8 jaar) hetzelfde systeem te hebben gebruikt ben ik klaar voor een nieuwe desktop waar ik weer een tijd mee vooruit kan. Graag wilde ik jullie advies/mening over wat ik zoal bij elkaar heb gesprokkeld voordat ik het daadwerkelijk ga aanschaffen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De bedoeling is om er films mee te kijken, games mee te spelen en 3d ontwerp programmas mee te draaien (denk aan SolidWorks ed).
Wat mag het systeem gaan kosten?
800 - 900 euro, het liefst aan de lagere kant van het spectrum. Met 900 euro als absoluut maximum.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 180,95 | € 180,95 |
| 1 | ASRock B85M Pro4 | € 64,51 | € 64,51 |
| 1 | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 377,95 | € 377,95 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB | € 51,95 | € 51,95 |
| 1 | Cooler Master N300 (KKN1, closed) | € 31,95 | € 31,95 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 51,95 | € 51,95 |
| 1 | be quiet! Pure Power L8 500W | € 60,- | € 60,- |
| 1 | Crucial BX100 250GB | € 84,95 | € 84,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 904,21 | |
Het idee is om de grafische kaart 2e hands te vinden (richtprijs 300 - 350)
De rest van de benodigheden zijn al beschikbaar.
Ga je overklokken?
Wellicht later, maar vooralsnog ben ik tevreden met wat deze setup me zal brengen.
Alle advies is welkom! Het merk of type van de componenten is niet echt van belang, het gaat mij er om dat ik een zo goed mogelijke samenstelling van mijn PC heb voor het geld dat ik te besteden heb. Maar dat is vanzelfsprekend!
Alvast bedankt voor jullie reacties!
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2015 21:45 ]