Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• mcbacon0
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-11 07:04
Beste Tweakers,

Ik zoek een?
Nieuwe smartphone. Ik heb bijna 3 jaar lang verschillende galaxy s3's gebruikt. Ik zit ondertussen op m'n derde (stervende) s3. Ik heb dan ook geen goede ervaringen met samsung en zou graag overstappen op een ander merk.
De eisen die ik aan een nieuwe telefoon stel zijn:
• Een full HD scherm of beter
• Een SD kaartslot of een geheugen groter dan 48GB.
• Een handelbaar formaat, ik heb de lg g3 even kunnen vasthouden, en dat is toch wel het maximum.
• "Mooi" design, is een persoonlijk ding, maar ik houd van een strak ontwerp.
• Minimaal 2GB werkgeheugen.
• Een fatsoenlijke camera. Het hoeft hier niet het beste van het beste te zijn. Maar die 4MP van de M8 gaat mij iets te ver.

Wat is je budget?
Ongeveer 350 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Vooral muziek luisteren, whatsappen en interneten. Ook lees ik regelmatig een pdfje door.
Ik ben niet zo van de grafisch zware games op m'n telefoon, veel verder dan clash of clans komt het niet.

Wat heb je zelf al gevonden?
#ProductPrijsSubtotaal
1Honor 6 16GB Zwart€ 299,-€ 299,-
1HTC One (E8) 16GB Grijs€ 363,-€ 363,-
1HTC One M8s Grijs€ 458,-€ 458,-
1Huawei Ascend P7 Zwart€ 275,-€ 275,-
1LG G3 16GB Zwart€ 345,-€ 345,-
1LG G3 32GB Zwart€ 405,92€ 405,92
1Sony Xperia Z2 Zwart€ 386,-€ 386,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.531,92

Welke vragen heb je hier nog over?
Het is een behoorlijke lijst. Ik heb een tijd geleden (toen mijn 2de S3 aan het sterven was) al behoorlijk rondgekeken, toen kwam ik uit op de honor 6 of de ascend p7. Ik kreeg toen de mogelijkheid om een derde s3 te gebruiken en besloot toen dat een echte nieuwe telefoon nog wel even kon wachten. Ik hoopte ook dat de prijs na het uitkomen van alle nieuwe flagships zou zakken. Ik heb het idee dat de prijzen nu ongeveer stabiel zijn, of verwacht iemand hier nog een redelijke pricedrop?
Waar verwachten jullie dat de prijs van de HTC M8s naar toe gaat? Hij zou namelijk goedkoper moeten worden dan de M8 maar is nu zelfs nog duurder.
Ik neig zelf heel erg naar de lg g3. De hoge screen-to-body ratio is erg mooi. Hier heb ik alleen nog de vraag of de 32GB de extra 50 euro waard is. Deze heeft 1 extra GB aan RAM. De s3 die ik nu gebruik heeft volgens mij 2GB, in de telefoon wordt dit aangegeven als 1.74GB. Als ik een tijd lang geen apps afsluit of de telefoon lang gebruik loopt dit aardig snel vol. Is het dan verstandig om (toekomstgericht) 50 euro extra uit te geven aan 3GB RAM? Of is de lg/nieuwe versie van android efficiënter met het gebruik ervan?

Verwijderd

mcbacon0 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 20:21:
Beste Tweakers,

Ik zoek een?
[i]Nieuwe smartphone. Ik heb bijna 3 jaar lang verschillende galaxy s3's gebruikt. Ik zit ondertussen op m'n derde (stervende) s3. Ik heb dan ook geen goede ervaringen met samsung en zou graag overstappen op een ander merk.
Welke slechte ervaringen had je met samsung?
Waarom was de ervaring niet goed?

Ik denk dat het belangrijk is om dat te weten,
Zodat je het niet weer hebt.

• mcbacon0
Bij de eerste ging de 3.5mm jack kapot. De plug van m'n oortjes had daar slecht contact in. De tweede (die al een keer RMA was geweest voor het sudden death probleem), kreeg weer symptomen van sudden death. Hij viel op random momenten helemaal uit. De versie die ik nu heb, een koreaanse SHV-E210S, begint op sommige momenten intens te stotteren. Hij lijkt dan niet meer te reageren op input en hij doet het pas weer na 5 minuten.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:12
Wat RAM/Schijfruimte betreft, hangt af van de apps die je gebruikt of denkt te gaan gebruiken.

Op de vraag, is het de 50 Euro meer waard zou ik zeggen, waarschijnlijk wel. Onderbouwing is dat je een toestel koopt waar je als het goed is een paar jaar mee kunt doen (hopelijk is je S3 probleem niet veroorzaakt door een externe factor als een slecht audio plug aan iets dat jij/iemand anders, er in stopt).
In een paar jaar kun je veel doen, bijvoorbeeld rondreizen, zet je dan Here maps er op, ben je zo Gigabytes aan ruimte kwijt, wat games erbij en handige travel apps, en 16 Gb is niet genoeg. SD kaartslot kun je dan gebruiken voor foto's, films, muziek e.d., maar met 32 Gb intern hoef je geen apps naar toe verplaatsen en kwijt zijn bij SD kaartje wisselen.
Wat extra geheugen betreft, het zit in meer en meer toestellen dus kan gebruikt worden dus zal het gebruikt worden.
Dus 50 Euro koopt je rustgevendheid dat je goed beslagen ten ijs komt.

• mcbacon0
Het wordt een toestel waar ik hopelijk weer 3 jaar mee vooruit kan. Extra opslaggeheugen is natuurlijk altijd mooi meegenomen. En die extra GB aan RAM is misschien in de toekomst handig. Nu ik wat beter kijk naar die prijzen van de g3 16gb en de g3 32gb, zie ik dat de 16gb versie 90 euro goedkoper is.
De 435 euro die je voor de 32gb nu moet neerleggen is echt te veel, en de extra's zijn met zo'n prijsverschil ook niet goed te praten. Kwestie van wachten tot de 32gb versie goedkoper wordt?

• PetersNL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-06 12:59
Ik zit toevallig in dezelfde situatie, hoewel mijn s3 nu bijna 3 jaar meegaat.

Heb zelf nog geen beslissing gemaakt, maar twijfel erg tussen de moto x 2014 en de Galaxy S5 (mis beide in je lijstje). Mijn extra eis is dat ik weer graag een amoled scherm wil. Grote nadeel van de moto x is het ontbreken van een SD slot, dus die valt denk ik af voor je.

Ik blijf het topic in de gaten houden, hopelijk hebben andere Tweakers nog interessante input :)

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Er is een telefoon die aan al je eisen op een na voldoet, en wellicht ook interessant is voor PetersNL vanwege het Amoled-scherm, maar draait geen Android: De pricewatch: Nokia Lumia 930 Zwart waarbij het hebben van 32GB opslag zonder uitbreidbaarheid met een sd-kaart het grootste nadeel is.

De 930 heeft:
• Een full-HD Amoled scherm van een tegenwoordig relatief kleine 5"
• Een redelijk strak ontwerp
• 2GB RAM
• Een zeer prima camera, 20MP PureView
• Gegarandeerde update naar W10
• Binnen je budget

Voor muziek, WA, internet en pdf's lezen is WP prima geschikt; Clash of Clans is er voor WP volgens mij niet; voor de beschikbaarheid van apps kun je het best op www.windowsphone.com zoeken :)

Succes met de keuze!

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Pagina: 1