Toon posts:

Crossfire optie weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik heb vandaag een nieuwe monitor geïnstalleerd met veel moeite. Uiteindelijk gelukt en het ziet er prima uit. Alleen ondekte ik dat mijn crossfire optie weg is uit de catalyst control center. De oorzaak is waarschijnlijk dat de hdmi invoer van mijn pc kapot is en ik de hdmi input van één van mijn grafische kaarten gebruik.

Ik heb de laatste driver van ccc in gebruik.

Kan iemand mij hiermee helpen?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:15

br00ky

Moderator Harde Waren
Vast wel zo zonder specs enzo. Helemaal niet belangrijk verder ;).

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Ik stuur je wel een DM met mijn woonadres, kan je even een glazen bol opsturen >:)
Anyway, my guess: hybride crossfire en het beeld moet op het moederbord ipv de gpu, als het moederbord kapot is, jammer :/

Fixing things to the breaking point...

Verwijderd

Topicstarter
RGAT schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 20:13:
Ik stuur je wel een DM met mijn woonadres, kan je even een glazen bol opsturen >:)
Anyway, my guess: hybride crossfire en het beeld moet op het moederbord ipv de gpu, als het moederbord kapot is, jammer :/
Dat is inderdaad het geval dan.

Bedankt voor de reactie!

• RGAT
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 20:17:
[...]

Dat is inderdaad het geval dan.

Bedankt voor de reactie!
Als je nou gewoon even post welke gpu je op welk moederbord hebt enz. kunnen we wat meer dan een gok doen ;)

Verwijderd

Topicstarter
AMD Radeon HD 6900
Intel(R) Core(TM) I5-2500 CPU @ 3.30 GHz

• RGAT
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 21:05:
AMD Radeon HD 6900
Intel(R) Core(TM) I5-2500 CPU @ 3.30 GHz
Daar hebben we helaas niet zoveel aan :)
We moeten echt weten welke GPU, dus bijv de gigabyte 6970 en welk moederbord.
Het is in ieder geval een Intel, voor zover ik weet doen die geen Hybride crossfire, dus in dat geval maakt het niets uit als de poorten op je moederbord zelf kapot zijn, om je videokaart te gebruiken moet je namelijk sowieso je scherm op je videokaart aansluiten en niet op je moederbord.

In je wenslijst zie ik de Sapphire HD6950 (2 maal) staan, zijn dat de gpu's die je hebt?
Verder zie ik in een andere wenslijst van je de Asus P8Z68-V, kan ik aannemen dat je die nu hebt? :)

In dat geval: waar en hoe heb je het scherm nu aangesloten, met HDMI op de eerste GPU, of de tweede, enz.

[ Voor 27% gewijzigd door RGAT op 27-05-2015 22:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad een Sapphire HD 6950. Als in mijn geadvanceerde instellingen kijk krijg ik AMD Radeon HD 6900 te zien.

Verder heb ik inderdaad die asus moederboard.

De HDMI heb ik aangesloten op de tweede video kaart als we van boven naar beneden tellen. Ik had de kabel eerst op de bovenste videokaart gezet. Hiermee was de optie nog niet terug.

• RGAT
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 23:16:
Ik heb inderdaad een Sapphire HD 6950. Als in mijn geadvanceerde instellingen kijk krijg ik AMD Radeon HD 6900 te zien.

Verder heb ik inderdaad die asus moederboard.

De HDMI heb ik aangesloten op de tweede video kaart als we van boven naar beneden tellen. Ik had de kabel eerst op de bovenste videokaart gezet. Hiermee was de optie nog niet terug.
De videokaart die het dichtstbij je processor zit is degene waar je je scherm op moet aansluiten, de tweede videokaart, die meer naar de zijkant van het moederbord zit zal zodra je Crossfire inschakelt geen beeldscherm meer aansturen.
Maar met je scherm in de eerste gpu heb je geen optie voor crossfire? zijn de drivers voor beide kaarten geinstalleerd en werken ze los wel gewoon?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het nog een keer proberen om het aan te sluiten op mijn eerste video kaart.
Als ik naar de device manager ga zie ik dat er twee keer AMD Radeon 6900 HD staat onder display adapters.
Ik neem aan dat dit betekent dat ze allebei apart geïnstalleerd zijn.

Misschien is het een idee om de CCC te verwijderen en opnieuw te installeren?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2015 23:44 ]

Pagina: 1