Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil dit systeem gebruiken om films/series te kijken, en te gamen. Denk aan GTA V en Skyrim.
Ik wil deze games met een zo hoog mogelijke settings spelen, maar het belangrijskte is een goeie 60fps. In de toekomst wil ik hier ook een Oculus Rift bij kunnen gebruiken
Omdat dit systeem in de woonkamer komt, stiller = beter.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik richt op ergens rond de 600 euro, maar de max is 900
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb keyboard/muis en boxen al, een 150GB SSD, en een 1tb externe HDD
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Neen. Zolang ik bovenstaande bereik, maakt het merk mij niet uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil het liefst een wat kleinere/subtiele kast, zodat deze niet heel erg in het zicht springt. Ook moet het systeem in de toekomst voorlopig nog goed te upgraden zijn
Ga je overklokken?
Tenzij iemand een goede reden heeft ben ik het niet van plan.
So far:
Gebaseerd op data vanuit de pricewatch. Bij de grafische kaart zit er een verschil in Nominale snelheid en maximale frequentie met
Is dit veel verschil/merkbaar verschil, goed genoeg om de 40,- te verantwoorden?
Kast kwam ik niet echt uit, ik zou graag voor een wat kleinere gaan zoals gezegd, hoeveel impact heeft het op performance als ik in plaats van het gekozen moederbord er een in bv mini atx zou nemen?
Ik wil dit systeem gebruiken om films/series te kijken, en te gamen. Denk aan GTA V en Skyrim.
Ik wil deze games met een zo hoog mogelijke settings spelen, maar het belangrijskte is een goeie 60fps. In de toekomst wil ik hier ook een Oculus Rift bij kunnen gebruiken
Omdat dit systeem in de woonkamer komt, stiller = beter.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik richt op ergens rond de 600 euro, maar de max is 900
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb keyboard/muis en boxen al, een 150GB SSD, en een 1tb externe HDD
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Neen. Zolang ik bovenstaande bereik, maakt het merk mij niet uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil het liefst een wat kleinere/subtiele kast, zodat deze niet heel erg in het zicht springt. Ook moet het systeem in de toekomst voorlopig nog goed te upgraden zijn
Ga je overklokken?
Tenzij iemand een goede reden heeft ben ik het niet van plan.
So far:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4590S Boxed | € 193,60 | € 193,60 |
| 1 | ASRock B85 Pro4 | € 69,95 | € 69,95 |
| 1 | Asus GTX970-DCMOC-4GD5 | € 340,06 | € 340,06 |
| 1 | Crucial CT102464BA160B | € 49,95 | € 49,95 |
| 1 | Corsair CX430M | € 51,- | € 51,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 704,56 | |
Gebaseerd op data vanuit de pricewatch. Bij de grafische kaart zit er een verschil in Nominale snelheid en maximale frequentie met
| 1 | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 378,- | € 378,- |
Is dit veel verschil/merkbaar verschil, goed genoeg om de 40,- te verantwoorden?
Kast kwam ik niet echt uit, ik zou graag voor een wat kleinere gaan zoals gezegd, hoeveel impact heeft het op performance als ik in plaats van het gekozen moederbord er een in bv mini atx zou nemen?