Toon posts:

Versterker 5.1 koppelen aan PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Op dit moment heb ik mijn versterker surroundsound 5.1 gekoppeld aan mijn monitor met een digitale optische kabel en mijn monitor met hdmi aan mijn pc. Dit werkt allemaal erg goed alleen loopt er nu een digitale kabel dwars door mijn kamer dus wil ik die digitale kabel aan mijn pc ipv monitor/tv.

Mijn moederbord heeft een ingang hiervoor maar zodra ik hem overzet van mijn monitor/tv naar mijn pc dan hoor ik niks meer. Ik heb bij mijn playback devices al de digitale versterker geselecteerd maar het haalt niks uit. Heeft iemand enig idee of ik een driver vergeten ben te installeren of dat ik nog wat moet selecteren?

Reciever: jvc RX7020-rbk 5.1 tuner
Software op mijn pc: Realtek manager
moederbord (A88X-PLUS, socket FM2+)
grafische kaart (GV-N660OC-2GD)
digitale kabel die ik probeer te gebruiken (Digital Square Optical Fiber Audio Cable)

Met vriendelijke groeten,
Pieter Waterlander

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist de software realtek manager er af gehaald. Als ik nu digital output selecteer bij playback divices dan krijg ik wel geluid uit de speakers maar nog niet goed verdeeld heb ik het gevoel. Na een paar testjes komt er alleen goed geluid uit de center en alle overige zijn een beetje dof en heel erg zacht. ik heb dus nog een driver nodig denk ik maar welke is goed. Realtek werkt blijkbaar nog niet goed voor mij

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2015 18:56 ]

• bierkwadraat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-01 22:42
Als je de software van Realtek installeert, kun je als het goed is alles regelen hier in. Hiervoor hoef je niet de playback devices in Windows te wijzigen; dit gaat via Realtek (bij mij destijds, althans).

Installeer de software nogmaals en bekijk dat even.

Destijds moest ik de uitgang voor digitaal daarin selecteren, icm de juiste vorm (Dolby, DTS of PCM).

Verwijderd

Topicstarter
Het is eindelijk gelukt. nieuwere versie van realtek geïnstalleerd, juiste playback device selecteren en klaar is kees. Vraag me alleen af waarom er niet een update button op de realtek software zit. Eerst verwijderen en dan installeren lijkt me een beetje omslachtig. bedankt voor de hulp iig