Toon posts:

WD Blue 1TB 3,5'' HDD spint op volle snelheid?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb in mijn desktop twee WD Blue 1TB HDDs zitten. Het valt me echter op dat de ene HDD altijd op volle snelheid (en luider) draait terwijl de andere bijna stil is. Is dit normaal? Ik heb geprobeerd de HDD te reformatteren en een andere SATA power kabel aan te sluiten maar niks helpt.

Als ik mijn vingers leg op de HDD die luidruchtig is voel ik ook dat deze veel meer trilt dan de andere.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2015 17:47 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik dacht niet dat harde schijven een variabel toerental hebben: ze draaien, of ze draaien niet.

Misschien is 1 van de schijven niet met alle schroefjes goed vast gezet, zodat deze meer kan trillen?

Verwijderd

Topicstarter
Reepje schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 17:51:
Ik dacht niet dat harde schijven een variabel toerental hebben: ze draaien, of ze draaien niet.

Misschien is 1 van de schijven niet met alle schroefjes goed vast gezet, zodat deze meer kan trillen?
Oke, sorry dat wist ik niet. Maarja, ik heb het gecheckt en de ene HDD is wel degelijk luider en trilt meer dan de ander. Ik heb echt geen idee waarom.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
Trillen kan de kast zijn, probeer op een andere plaats in te bouwen.(of je hebt een goedkope kast).

Kan ook zijn dat de hd zelf vibreert, dan is er niks aan te doen.

Je kunt nog kijken of er rubber tussen kunt zetten, dit kun je speciaal kopen voor hd's, dan worden de trillingen niet doorgegeven aan de kast.

Verwijderd

Topicstarter
jan99999 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 18:15:
Trillen kan de kast zijn, probeer op een andere plaats in te bouwen.(of je hebt een goedkope kast).

Kan ook zijn dat de hd zelf vibreert, dan is er niks aan te doen.

Je kunt nog kijken of er rubber tussen kunt zetten, dit kun je speciaal kopen voor hd's, dan worden de trillingen niet doorgegeven aan de kast.
Nee, nee. Dit is niet wat ik bedoel. De HDD zelf vibreert wel degelijk meer en is luider dan de andere. Er is niks mis met mijn behuizing, ik heb zelfs rubbers onder de HDD zitten.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01 22:54

Madrox

Oh, Pharaoh!

Als er eentje meer trilt, doe je daar niks aan met een kabeltje of reformtatteren. Schijnbaar is de balans in de ene hdd niet zo goed, dat die daarom meer vibreert.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• MJanzn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-10-2025
productreview: WD Blue WD10EALX, 1TB review door Verwijderd

Lees even het stukje over acoustic management.
Pagina: 1