Ik wil voor ons bedrijfje kijken of ik een simpele app kan maken voor IOS en Android. Ik ben zelf Delphi programmeur en heb al een applicatie gemaakt voor windows, en ik wil wat functionaliteit overbrengen naar de telefoons. In het kort:
We hebben buitendienstmedewerkers die geregeld tijdens het werk worden ingepland voor incidenten. Ik wil een simpele app maken die het volgende kan:
* INDELING
- Pagina contacten en kopje messages
- Onder messages een lijst met nieuwe berichten en gelezen berichten
- Bij het openen van een nieuw bericht moet deze naar gelezen verplaatst worden
- Onder contacten een lijst met categorien (bijvoorbeeld bouwmarkt, kapper, consumenten)
- Onder een categorie een lijst met klanten (bedrijf of consumentennaam) met algemene NAW
- Onder een klant 1 of meerdere contactpersonen met email en een of meerdere persoonlijke telefoonnummers
* CONTACTEN
- Lijst met contacten (kiezen uit een categorie en dan de lijst met contacten in die categorie)
- Bij contactdetails op een telefoonnummer kunnen klikken en dat hij dan belt
- Bij contactdetails op een adres kunnen klikken en dat hij dan navigatie start
- Deze lijst moet offline opgeslagen kunnen worden en handmatig of periodiek vernieuwd
- Optioneel contacten als klant/bedrijf met meerdere contactpersonen eronder met eigen telefoonnummers
- er moeten notificaties kunnen worden ontvangen met een audio/visuele melding
- er moet teruggekoppeld moet worden dat het bericht gelezen is
De gegevens die de app nodig heeft kan ik middels een website aanleveren, dus ik denk aan een service die om de minuut / 5 minuten (liefst instelbaar!) een request naar een site doet om te kijken of de contactpersonen vernieuwd moeten worden (via een versienummer) en kijkt of er nieuwe berichten zijn (via laatst bekenen ID) en terugpost als het bericht gekeken is zodat ik daar een overzicht van heb.
Ik maak zelf ook websites dus ik ben bekend met php, nu zoek ik nog een goede manier om de apps in elkaar te kunnen zetten. Liefst genereren vanuit 1 code zodat onderhoud makkelijk is en snel/goedkoop
Wie kan me een zetje in de goede richting geven?
We hebben buitendienstmedewerkers die geregeld tijdens het werk worden ingepland voor incidenten. Ik wil een simpele app maken die het volgende kan:
* INDELING
- Pagina contacten en kopje messages
- Onder messages een lijst met nieuwe berichten en gelezen berichten
- Bij het openen van een nieuw bericht moet deze naar gelezen verplaatst worden
- Onder contacten een lijst met categorien (bijvoorbeeld bouwmarkt, kapper, consumenten)
- Onder een categorie een lijst met klanten (bedrijf of consumentennaam) met algemene NAW
- Onder een klant 1 of meerdere contactpersonen met email en een of meerdere persoonlijke telefoonnummers
* CONTACTEN
- Lijst met contacten (kiezen uit een categorie en dan de lijst met contacten in die categorie)
- Bij contactdetails op een telefoonnummer kunnen klikken en dat hij dan belt
- Bij contactdetails op een adres kunnen klikken en dat hij dan navigatie start
- Deze lijst moet offline opgeslagen kunnen worden en handmatig of periodiek vernieuwd
- Optioneel contacten als klant/bedrijf met meerdere contactpersonen eronder met eigen telefoonnummers
- er moeten notificaties kunnen worden ontvangen met een audio/visuele melding
- er moet teruggekoppeld moet worden dat het bericht gelezen is
De gegevens die de app nodig heeft kan ik middels een website aanleveren, dus ik denk aan een service die om de minuut / 5 minuten (liefst instelbaar!) een request naar een site doet om te kijken of de contactpersonen vernieuwd moeten worden (via een versienummer) en kijkt of er nieuwe berichten zijn (via laatst bekenen ID) en terugpost als het bericht gekeken is zodat ik daar een overzicht van heb.
Ik maak zelf ook websites dus ik ben bekend met php, nu zoek ik nog een goede manier om de apps in elkaar te kunnen zetten. Liefst genereren vanuit 1 code zodat onderhoud makkelijk is en snel/goedkoop
Wie kan me een zetje in de goede richting geven?
[ Voor 15% gewijzigd door P-e-t-j-e op 27-05-2015 17:47 ]
doe wat je niet laten kunt en laat wat je niet doen kunt