Videokaart upgrade gamepc

Pagina: 1
Acties:

• Thymon
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-02 06:53
Ik zoek een?
Ik wil langzaam mijn PC gaan upgrade om meer future-proof te zijn. Hiervoor wou ik beginnen bij een nieuwe videokaart.

Wat is je budget?
Zelf dacht ik rond de 400 euro, maar als het het waard is meer uit te geven is het prima

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil een Nvidia kaart ivm mijn Shield tablet.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.
In eerste instantie gebruik ik het systeem om op 1080p te gamen (GTA V, Diablo III en andere) maar in de toekomst wordt dit een surround opstelling (5760x1080). Moet ik dan sowieso overgaan op SLi?

Ik verwacht geen problemen met compatibiliteit met wat ik nu gebruik, maar voor de zekerheid toch nog lijstje van de hardware:

Product
Intel Core i5 3570K Boxed
Gigabyte GA-Z77X-D3H
Cooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0 version)
Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile
Seasonic Platinum Series 660 Watt

De enige opties die ik zie zijn de GTX970 en misschien 980. En deze later upgraden naar SLi.
Wat is de tijdlijn voor de nieuwe generatie? (GTX1070?)

En AMD komt binnenkort dacht ik met een "Titan killer" (is hier al meer over bekend?), is er dan een grote prijsdaling te verwachten voor Nvidia kaarten?

Verwijderd

Voor 400 euro zou ik deze nemen: pricewatch: Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5
Vooral ook, omdat jij Nvidia wilt voor je shield.

Voor 400 euro heb je gewoon geen nieuwe 980, mocht je wel tweedehands willen kopen, dan is dit misschien een optie: V&A aangeboden: 2x - SLI Setup - Asus GTX680 DC2T 2GD5
Ik weet niet hoe goed de prestaties zijn bij het draaien van SLI met zulke 'oude' kaarten, maar ik denk dat de 2GB per kaart wel een beetje een issue gaat worden in de toekomst.

Ik weet niet wat anderen hiervan vinden??

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

In de toekomst? 2GB is nu al een issue, vandaar dat de GTX960 ook niet heel interessant is.

Een prijsdaling verwacht ik zelf wel zodra de 300/400 serie uitkomt, echter, wanneer komt die uit?

Voor jouw doeleinden zou ik ook een GTX970 pakken, al zal die een multimonitorsetup niet leuk vinden, hoge resoluties is nou eenmaal geen Nvidia gebied.

People as things, that’s where it starts.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:06
Ik zou niet upgraden voor iets dat je nu nog niet hebt (5760 x 1080 pixels). Ook al koop je nu een kaart voor SLi, straks zijn de single GPU oplossingen voor dezelfde prijs van een videokaart nu, veel beter.

Ik zou voor nu een goede tweedehands kaart pakken, en met het geld dat je bespaard straks je budget op plussen voor een goede kaart voor je setup dan ( 5760 x 1080 pixels).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• mreetbaar12
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-04-2023
Ik heb ook een 5760 x 1080 pixels setup waarop ik de nieuwste games speel. ik had eerder een AMD 6950 die de resolutie maar net kon trekken maar ik heb nu een GTX 980 die alle games goed aankan met een stabiele 60 FPS.

voor in jouw geval zou een GTX 970 voldoende moeten zijn, deze kaart zit op gemiddeld 40 FPS op de nieuwste games op ultra graphics in een 5760 x 1080 setup!

meap meap

• Thymon
Die 400 euro is een richt bedrag, eigenlijk heb ik geen budget, zolang het maar 'bang for buck' is.
Waarschijnlijk komt die surround opstelling ook binnen een paar maanden, dus vind het zonde om voor die paar maanden een nieuwe kaart te kopen. De kaart die ik nu heb (gtx670) vind ik zelfs op 1080p tegenvallen in GTA V. Dus wil graag een upgrade :D

mreetbaar12 welke games speel je?

• mreetbaar12
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-04-2023
ik doe op mijn pc vooral:

assasins creed unity
battlefield 4
warthunder (zo vet op 3 schermen!!)
world of tanks
super gemodde skyrim
en civilization 5

deze games speel ik allemaal op 3 schermen met ultra graphics!

ik zou eigelijk ook een GTX 980 aanraden als u geen echt budget heeft, dan heeft u de echte "bang for the buck" en dan hoeft u niet bang te zijn voor de FPS op ultra die niet meewerkt.

meap meap

• Thymon
Dan ga ik eens opzoek naar een mooie 980
Bedankt voor jullie hulp!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:34
Thymon schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 18:22:
Die 400 euro is een richt bedrag, eigenlijk heb ik geen budget, zolang het maar 'bang for buck' is.
Waarschijnlijk komt die surround opstelling ook binnen een paar maanden, dus vind het zonde om voor die paar maanden een nieuwe kaart te kopen. De kaart die ik nu heb (gtx670) vind ik zelfs op 1080p tegenvallen in GTA V. Dus wil graag een upgrade :D

mreetbaar12 welke games speel je?
je wil BANG FOR BUCKED.
Thymon schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 19:39:
Dan ga ik eens opzoek naar een mooie 980
Bedankt voor jullie hulp!
Als er 1 kaart een slechte Bang voor Buck is is het de 980 wel. ik denk dat je dan toch eerder richting de r9 290/ gtx-970. maar de 980 is verre van bang voor je bucked.

het verschil tussen de 970 en de 980.

het schil in prijs? 970 +- 350 euro. 980 +- 600 euro.

ik zit niet een bijna verdubbeling in fps.

• Jumpman
De nVidia Geforce GTX970 is bukken for bang, of is het 3,5GB probleem inmiddels verholpen? De GTX980 is te duur voor wat je krijgt. Ik zou dan een generatie wachten en de opvolger van de GTX970 kopen.

Edit: Blijkbaar nog niet, na dit bericht is het stil.

[ Voor 31% gewijzigd door Jumpman op 27-05-2015 21:07 ]

• Thymon
Is er iets bekend over wanneer de opvolger uitkomt?
Denk dat het geheugen probleem in eerste instantie geen probleem zal zijn tot ik upgrade naar surround opstelling. daarom heb ik liever toch meer zekerheid met de 980 (tenzij de nieuwe generatie ook binnen een paar maanden komt). Weet iemand wanneer ongeveer AMD met de 300 serie komt ivm prijsdaling?

• Jumpman

• Thymon
Bedankt voor de tip! het is het in elk geval waard even te wachten om te kijken wat de prijzen gaan doen.
Pagina: 1