Toon posts:

Game/Render PC 1200-1500

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil met mijn nieuwe pc gamen, videos editen en dat soort zaken.

Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Ik speel veel high-end games zoals battlefield, call of duty etc. Maar ook games als Minecraft en H1Z1. Met mijn nieuwe pc wil ik ook graag videos renderen en editen omdat ik een eigen youtube-kanaal wil beginnen. Met mijn pc wil ik ook gaan streamen. Voor het renderen en editen weet ik nog niet welke software ik ga gebruiken. Hebben jullie daar tips voor?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
De pc mag rond de 1200-1500 euro kosten. Voor één scherm heb ik 250 euro over.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Randapparatuur als toetsenbord etc. heb ik al.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen. Ik wil graag een pc bouwen die ik later uit kan breiden naar een 4k pc. Ik denk 16 gb ram, één gtx 970, i7 processor en een goed moederbord nodig te hebben. Eerst wil ik een normale HDD kopen en later nog een SSD.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden. Mijn voorkeur gaat naar merken als Intel, Msi en Cooler Master. De kast wordt sowieso een CM Storm Trooper omdat hij episch is ;)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen. Grootte maakt niet uit alsook energieverbruik. De pc hoeft niet heel stil te zijn maar het moet niet bij het opnemen storen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Ik ben eerst nog niet van plan om de pc te gaan overklokken.

Hier mijn eigen voorstel:
Processor: intel i7 4790K
Moederbord: MSI Z97SLI Krait
RAM: Kingston Hyper X 8 gb
HDD: Seagate barracuda 2 TB
Behuizing: CM Storm trooper
Voeding: CM G750M
Videokaart: EVGA GTX 970
Besturingssysteem: Windows 8.1
Kost bij alternate geassembleerd: €1402

Hoop jullie zo genoeg informatie te hebben gegeven.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2015 17:27 ]

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:39
Bijna goed: het enige wat ontbreekt is je eigen voorstel!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt! Als het goed is staat mijn eigen voorstel er nu ook in.

Verwijderd

Topicstarter
Welk programma raden jullie mij aan?

• Leijenaar
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-10-2022
Ik raad je aan om een aftermarketkoeler op die I7 te schroeven. Stockkoeler is een rampending, herrie warm etc.

Ik ga er (bijna) van uit dat je nog niet eerder met een SSD schijf gewerkt hebt. Je zou NOOIT weer terug willen naar een gewone. Geen SSD met dit budget is gewoon not done!

Volgens mij heb je aan een 450W voeding al ruim voldoende.

rest niets op aan te merken.

hier staan niet mijn pc onderdelen!

• Markt42
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17-03 21:32
Als je toch niet gaat overclocken waarom zou je dan een 4790K pakken? Als je veel videobewerking gaat doen is misschien een Intel Xeon een goed alternatief? Qua gaming prestatie zou dat niet erg veel verschil moeten maken. De Intel Xeon E5-2620 v2 heeft 6 cores, 12 Threads. Dit zou eventueel kunnen helpen bij videobewerking.

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-10 19:50

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Ik raad de pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W aan (mooiere kabels en goede kwaliteit) en deze case: pricewatch: Fractal Design Define R5 Zwart veel stiller en strakker. De CM is een leuke case, maar niet strak en past minder slecht bij een modern interieur. Ook is de fractal vele malen stiller.

Verder is het noodzakelijk een SSD in de build te plaatsen. Wil je een snelle en goede pc die snappy reageert? Ga voor een SSD. Deze is perfect: pricewatch: Crucial MX100 256GB

Ook raad ik aan een aftermarket cooler op de build te zetten: pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 voldoet prima.

Hoevaak render je? Gebruik je het semi-professioneel of voor af en toe een filmpje voor YouTube? Anders is een i5 een optie. Het gaat in games toch geen verschil maken.

Pro tip: Je wilt graag een YouTube kanaal beginnen, het is in deze tijd erg lastig om van de grond te komen. Ik denk dat de i7 het niet waard gaat zijn. Mocht je toch je dromen willen volgen en denken dat je in deze tijd een groot YouTube kanaal gaat creëren, good luck and dream on, ain't gonna happen. Maar dat is weer een andere discussie ;] .

Mocht je toch met alle geweld een i7 willen, deze is inderdaad prima. Als je later wilt gaan overclocken, ga je weinig prestatie winst behalen. Als je gaat besparen op overclocken, kun je het geld dat je overhoudt stoppen in een mooiere en betere grafische kaart, mooie monitor of muis/toetsenbord.

Show me your moves.

Pagina: 1