Toon posts:

Tariefverhoging Ziggo.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje. Ik heb nu net 1-2 maanden een abonnement bij ziggo.
Nu krijg ik een brief dat ze de tarieven gaan verhogen van bellen.
Het gaat maar om 1 ct per minuut, maar toch. Kan dit zomaar? Ik ben net lid, en nu al een verhoging? Belooft niet veel goeds. Vind het ook niet kunnen, omdat ik net lid ben.
Ik heb de mogelijkheid om op te zeggen, maar kunnen ze zomaar de tarieven verhogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:23
Ja, dat kunnen ze. Zo lang ze jou maar de mogelijkheid geven om op te zeggen. En zoals je zelf al zegt heb je die mogelijkheid.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dacht ik eigenlijk al. Bedankt voor je antwoord.
Belachelijk. Ze weten toch wel dat je niet zomaar overstapt. Helemaal niet voor een paar cent hier, 2euro daar.
Net iets meer als een maand lid hoor, kan je al weer meer gaan betalen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2015 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:34
Eigenlijk blijft het bijzonder dat dit zomaar kan. Je kunt als klant toch ook niet zeggen na twee maanden: ik ga vanaf nu vijf euro per maand minder betalen, als het jullie niet bevalt dan mag je mij als klant ontbinden.

Nee, dan zeggen ze: u zit vast aan een contract van twaalf maanden!

Onderliggend probleem blijft gewoon het gebrek aan concurrentie (op de kabel). Er wordt wel gezegd dat er genoeg concurrentie is, maar ADSL is dat gewoon niet. Tijd om de kabel alsnog snel open te stellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
Dennis schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:38:
Eigenlijk blijft het bijzonder dat dit zomaar kan. Je kunt als klant toch ook niet zeggen na twee maanden: ik ga vanaf nu vijf euro per maand minder betalen, als het jullie niet bevalt dan mag je mij als klant ontbinden.

Onderliggend probleem blijft gewoon het gebrek aan concurrentie (op de kabel). Er wordt wel gezegd dat er genoeg concurrentie is, maar ADSL is dat gewoon niet. Tijd om de kabel alsnog snel open te stellen!
Er is zat concurrentie op ADSL en daar speelt het zelfde daar word ook iedere keer de tarieven verhoogt, dus concurrentie help er niet veel tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-10 13:20

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ik vind het prachtig als ze de prijzen verhogen of de zenders veranderen. Ik zeg direct op en sluit opnieuw af met een flinke korting. Ik heb dat net bij KPN gedaan, scheelt me toch weer 6x 47.50. Bij UPC ook al meerdere keren kunnen doen. En toen ik nog abonnementen met toestel bij mobiele providers had ook meerdere keren van kunnen genieten. Volgens mij is het gewoon een berekening die ze maken, hoeveel procent zegt op, wat kost dat en wat gaat de verhoging opleveren.

[ Voor 61% gewijzigd door |sWORDs| op 27-05-2015 16:50 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Dat vind ik nou ook. Als ik al een tijd lid ben is het ook net anders. Ziggo is de enige interessante provider hier, dus overstappen gaat ook niet zomaar. Dat weten ze wel.
|sWORDs| schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:47:
Ik vind het prachtig als ze de prijzen verhogen of de zenders veranderen. Ik zeg direct op en sluit opnieuw af met een flinke korting. Ik heb dat net bij KPN gedaan, scheelt me toch weer 6x 47.50. Bij UPC ook al meerdere keren kunnen doen.
Dat zal ik eens gaan proberen, al is het alleen maar voor het gevoel. Maar heb je dan geen kans dat je een tijdje zonder internet en telefoon zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-10 08:24

ADSL is inderdaad geen concurrentie voor de kabel, maar VVDSL (Vectored VDSL) is dat zeker wel en dit komt ook op steeds meer locaties beschikbaar omdat KPN zijn kopernetwerk aan het upgraden is.

Momenteel kan ik bijvoorbeeld 100Mbit down & 20Mbit up krijgen via een VVDSL lijn en later dit jaar gaat de max. snelheid naar ruiim 200Mbit down & 60Mbit up door het combineren van pairbonding en VVDSL.
Ter vergelijking: voordat KPN deze upgrades had uitgevoerd kon ik maar max. 4Mbit krijgen via DSL op mijn locatie.

Om te zien of er upgrades in jouw wijk op de planning staan kan je deze site checken: https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Bij UPC niet, die zetten m gewoon om. Nu bij KPN heb ik het risico op 24 uur geen internet en ik moest echt opzeggen en een nieuwe afsluiten. Ach ik zit toch meestal in het buitenland en zelfs al ben ik thuis dan is het wel 285 waard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Het gaat hier om gesprekskosten voor bellen, waar niet over te onderhandelen is. Dan kun je opzeggen wat je wilt, maar daar bereik je niets mee.
Het enige wat je kunt proberen te krijgen is een tijdelijk pakket voor 'gratis' bellen.
Bij OnsBrabantNet wordt door KPN (toevallig?) dezelfde verhoging doorgevoerd. Vorig jaar was er ook al een extreme verhoging (>10%). Sindsdien bel ik gewoon via mobiel (niet KPN), dus onduidelijk wat ze ermee willen bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Natuurlijk helpt het wel. Als het bellen je ineens 2 euro per maand meer gaat kosten, maar jij op je 3 in 1 pakket 6 maanden (Ik zie bij Ziggo aanbiedingen met 3x 34 euro korting) zo veel procent korting krijgt dan kun je weer heel veel maanden bellen voor je op de oude totaal prijs zit. Voor de starter, is er geen glasvezel beschikbaar? Ik wil niet meer terug naar kabel:
Afbeeldingslocatie: http://s4.postimg.org/d6bzg14rh/4381047732.png

[ Voor 15% gewijzigd door |sWORDs| op 27-05-2015 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
|sWORDs| schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:52:
Bij UPC niet, die zetten m gewoon om. Nu bij KPN heb ik het risico op 24 uur geen internet en ik moest echt opzeggen en een nieuwe afsluiten. Ach ik zit toch meestal in het buitenland en zelfs al ben ik thuis dan is het wel 285 waard. :)
Dat is goed om te weten, eens goed uitzoeken. Kan natuurlijk wel 1 dag zonder als het 200 euro scheelt. Maar denk dat het hier niet zo veel scheelt.
Flitzer schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:53:
Het gaat hier om gesprekskosten voor bellen, waar niet over te onderhandelen is. Dan kun je opzeggen wat je wilt, maar daar bereik je niets mee.
Het enige wat je kunt proberen te krijgen is een tijdelijk pakket voor 'gratis' bellen.
Bij OnsBrabantNet wordt door KPN (toevallig?) dezelfde verhoging doorgevoerd. Vorig jaar was er ook al een extreme verhoging (>10%). Sindsdien bel ik gewoon via mobiel (niet KPN), dus onduidelijk wat ze ermee willen bereiken.
Je kan vast niet onderhandelen over de gesprekskosten, maar als je abonnement goedkoper kan, haal je het er natuurlijk ook uit.
|sWORDs| schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:56:
Natuurlijk helpt het wel. Als het bellen je ineens 2 euro per maand meer gaat kosten, maar jij op je 3 in 1 pakket 6 maanden zo veel procent korting krijgt dan kun je weer heel veel maanden bellen voor je op de oude totaal prijs zit. Voor de starter, is er geen glasvezel beschikbaar? Ik wil niet meer terug naar kabel:
[afbeelding]
Er is hier wel glasvezel maar ik heb niet echt behoefte aan sneller internet als 100mb. Vind het snel zat, is voor mij het geld niet waard, dat is ook een beetje het probleem.
Er zijn een aantal aanbieders van glasvezel (200-500mb) maar dat vind ik allemaal te duur. Er zijn dan ook wel minder snelle abonnementen maar die zijn erg duur vergeleken met ziggo.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2015 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:41

klopt vind ik ook nog steeds te erg voor worden. maar niemand die er iets aan kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 21:11
loki504 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 18:03:
[...]

klopt vind ik ook nog steeds te erg voor worden. maar niemand die er iets aan kan doen.
En dan? openstellen zonder dat er ruimte is gaat dus niet werken, dat is namelijk een groot probleem, eenigste is dus wederverkoop van de zenders, en dan maar hopen dat er 1 provider is die het goedkoper kan aanbieden(wat niet geval zal zijn) en 2 totaal andere pakketten gaat aanbieden(maar met de zenders die hoofdaanbieder ziggo/upc aanbied op netwerk)

Internet delen met andere providers gaat op de huidige docsis3 netwerken niet, dit zal pas met docsis3.1 of hoger gaan werken ergens in 2017+

Dus ja openstellen zou kunnen maar op ditmoment schiet het niet op aangezien kabel gewoon vol zit.

[ Voor 5% gewijzigd door devil-strike op 28-05-2015 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:41
devil-strike schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 21:44:
[...]

En dan? openstellen zonder dat er ruimte is gaat dus niet werken, dat is namelijk een groot probleem, eenigste is dus wederverkoop van de zenders, en dan maar hopen dat er 1 provider is die het goedkoper kan aanbieden(wat niet geval zal zijn) en 2 totaal andere pakketten gaat aanbieden(maar met de zenders die hoofdaanbieder ziggo/upc aanbied op netwerk)

Internet delen met andere providers gaat op de huidige docsis3 netwerken niet, dit zal pas met docsis3.1 of hoger gaan werken ergens in 2017+

Dus ja openstellen zou kunnen maar op ditmoment schiet het niet op aangezien kabel gewoon vol zit.
ik doelde meer op het verhogen van kosten tijdens een contract periode. wij kunnen het immers ook niet.
Pagina: 1