Game pc voor 3x scherm, 450,- (GPU is er al)

Pagina: 1
Acties:

• BoozBunny
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-04 17:25
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een gamesysteem in elkaar zetten, dat met name geschikt is om de vliegsimulator DCS World op drie schermen te spelen, alsmede Arma 3. Deze drie schermen zelf volgen later, wanneer de portemonnee het weer toelaat!

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb omstreeks 450,- euro te besteden.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb in de V&A reeds een Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X Battlefield 4 Edition op de kop getikt.

Tevens heb ik een Logitech Z5500 Digital geluidssysteem. Dit is de reden dat ik het ASRock B85M Pro4 moederbord gekozen heb: het heeft een digitale optische audio-out.

Ik heb geen monitor nodig, ik gebruik een oude 1080p monitor tot ik de 3x monitor-opstelling binnen kan halen.

Ik heb ook geen HDD nodig; ik doe mijn massa-opslag op een ander systeem.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het hele systeem, minus de GPU en randapparatuur.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb een voorkeur voor de intel processor omdat DCS niet geoptimaliseerd is voor het gebruik van meerdere cores. De individueel krachtigere cores van intel leveren dus een voordeel op t.o.v. een AMD processor (lijkt mij).

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluid, formaat etc is niet van belang.

Ga je overklokken?
Nee.

Ik kijk nu naar de volgende setup:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 180,95€ 180,95
1ASRock B85M Pro4€ 64,51€ 64,51
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 31,95€ 31,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 53,95€ 53,95
1Antec VPF Series 450W€ 46,02€ 46,02
1Crucial BX100 250GB€ 84,95€ 84,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 462,33

Is hier ruimte voor verbetering?

• MarcRvB
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-07 20:04

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

Geen verkeerde build. Je hebt wel in de gaten dat het een micro atx bord is in een atx kast? Het kan wel maar het werkt niet lekker en ziet er lompig uit

Maar in de toekomst zou ik wel kijken voor een aftermarkt CPUkoeler zoals deze: pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 . Daarmee wordt je CPU goed gekoelt en is die lekker still :)

[ Voor 20% gewijzigd door MarcRvB op 27-05-2015 15:54 . Reden: Erachter gekomen dat het MB een micro atx is ]

Fotoalbum van ETS2 en C:S: https://secure.tweakers.net/gallery/485171/fotoalbum

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-11 12:17
MarcRvB schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 15:43:
Geen verkeerde build. Je hebt wel in de gaten dat het een micro atx bord is in een atx kast? Het kan wel maar het werkt niet lekker en ziet er lompig uit
Hoezo zou het minder werken dan een normale ATX? Daar heb ik serieus nog nooit van gehoord.
Verder: Gesloten kast, dus wat maakt uiterlijk dan uit?

Prima build als je het mij vraagt. Niks meer aan doen!

edit: Ik vraag me af hoe een enkele 290 het gaat houden met Arma op 3 schermen

[ Voor 7% gewijzigd door svenvv2 op 27-05-2015 18:09 ]

• BoozBunny
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-04 17:25
MarcRvB schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 15:43:

Maar in de toekomst zou ik wel kijken voor een aftermarkt CPUkoeler zoals deze: pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 . Daarmee wordt je CPU goed gekoelt en is die lekker still :)
Ja, ik weet dat het een micro ATX bord is. Ik heb daarvoor gekozen omdat de goedkoopste geschikte ATX kaart met externe optische digital audio out connector de G1.Sniper B5 is, die 25 euro meer kost. Bij gelijke prijs had ik zeker een ATX bord gekozen, maar mijn portemonnee vind deze micro ATX ook heel fraai ;).

Goede tip van de aftermarkt koeler! Ik zal zeker eens bekijken hoe de stock koeler het houdt onder door mij gevraagde prestaties, en de aftermarkt overwegen.
svenvv2 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 18:05:
[...]

Prima build als je het mij vraagt. Niks meer aan doen!

edit: Ik vraag me af hoe een enkele 290 het gaat houden met Arma op 3 schermen
Kijk, zo'n bevestiging geeft moed 8) . Mbt Arma en 3 schermen: DCS World is de primaire klant van de drie schermen, Arma is een mooie bonus als het systeem dit trekt. Zal veel te maken hebben met hoeveel grafische hoogstand ik in wil leveren voor FPS, denk ik. En een tweede kaartje in de toekomst, wanneer de prijzen zakken, is nooit uitgesloten.

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03 17:35
Voor bij een R9 290 is een 500W voeding geen overbodige luxe. 450W zal wel werken, maar dan zit je tegen de grens van wat die voeding aankan: 100W CPU, 50W rest, 250W GPU, 50W reserve => 450W

bvb: Antec VPF Series 550W