[Android] Design foutje hoe het best op te lossen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moijamie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:03
Hallo allemaal,

Ik ben momenteel bezig met het maken van een android app maar kom er net achter dat ik een "design" foutje heb en kan zelf niet helemaal bedenken hoe ik dat het best op kan lossen.

In mijn app kan een gebruiker een plaatje kiezen voor zijn profiel en die word dan opgeslagen op de server met in de database als referentie naar het plaatje user id + pp.png dus 439pp.png bijvoorbeeld.

Als in de app de eerste keer het betreffende profiel plaatje getoond moet worden word deze opgehaald van de server en opgeslagen op het geheugen van de gebruiker zodat hij niet elke keer het plaatje hoeft op te halen.

Maar nu komt het ik check of het plaatje al bestaat via de naam van het plaatje dus als een gebruiker zijn profiel plaatje update laat hij nog steeds de oude zien aangezien de naam identiek is aan de nieuwe.

ik kan natuurlijk met AlarmManager eens in de week oid de plaatjes verwijderen maar dat leek mij een beetje omslachtig

Hoe kan ik dit het best oplossen?

const { signature } = await fetchProfile()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Kijken naar de hash van het plaatje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:22

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Rikkiz0r schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 15:32:
Kijken naar de hash van het plaatje?
Of nog simpeler, bij elke update van het plaatje hoog je een "revisie" nummer op. Is het nummer op de server hoger dan het nummer dat gecached is in de app, dan haal je 'm opnieuw op.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-07 09:53
Datum/tijd van moment van uploaden toevoegen aan bestandsnaam? En een soort functie waarbij je kijkt of er een nieuwe versie aanwezig is op basis van die datum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moijamie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:03
DexterDee schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 15:34:
[...]

Of nog simpeler, bij elke update van het plaatje hoog je een "revisie" nummer op. Is het nummer op de server hoger dan het nummer dat gecached is in de app, dan haal je 'm opnieuw op.
Dat klink als een goede manier ! dat ik daar zelf niet ben opgekomen :$

bedankt 8)

const { signature } = await fetchProfile()