• WORPspeed
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-05-2025
In de media markt kreeg ik zowel een ja als een nee te horen (van 2 verschillende werknemers).
Kunnen jullie mij vertellen of deze tv een audio-out heeft?
Ik wil mijn speakerset erop aansluiten, maar 1 zei dat t uitgangen en ingangen voor audio heeft, de ander zei alleen maar ingangen voor audio:

TV: Samsung T24D390EW
Afbeelding van de aansluitingen:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/78QeLBs.png

Die rode en witte met tekst [R AUDIO L] lijken mij audio output, maar klopt dat?

EDIT: okay het blijkt geen audio-out te hebben.

Het heeft wel een hoofdtelefoon uitgang, maar dat is natuurlijk niet ideaal.

Wat zouden jullie mij aanraden dan te halen.
Ik zoek een Full HD tv/monitor die ik voornamelijk voor mijn computer ga gebruiken, maar eens in de zoveel tijd wil ik mijn ps3/wiiU erop aansluiten.
Voor die consoles heb ik een HDMI ingang nodig (computer gebruikt de PC IN aansluiting van hierboven) en ik wil mijn boxen erop aansluiten voor goed geluid (is wel belangrijk voor een goede console ervaring lijkt me)

[ Voor 35% gewijzigd door WORPspeed op 27-05-2015 15:00 ]

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

nee klopt niet, het zijn allemaal ingangen. Tegenwoordig hebben maar weinig TV's analoge audio-out. een hoofdtelefoonaansluiting vaak nog het enige, en dat is niet de meest ideale oplossing.

Hier staat tekst

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:55
Die rode en witte horen bij de rechter component aansluitingen. Dit zijn AV IN aansluitingen.
Enige optie is een versterker waar je alles op aan sluit en dan door stuurt naar je tv.
Heel soms is je scart aansluiting wel een uitgang.
Hier staat dan ook niet bij dat het een IN is.

Overigens op de site van Samsung zelf:
http://www.samsung.com/uk...-tv-monitor/LT24D390EW/XU

Als je dan tech specs opent en daar dan meer details opent staat er bij audio out gewoon NO.

[ Voor 29% gewijzigd door Arunia op 27-05-2015 14:53 ]

• phpn3rd
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:14
Dit zijn, zoals het label ernaast aangeeft, ingangen voor audio samen met de analoge videosignalen.

Wel hebben veel tv's aan de zijkant een hoofdtelefoonaansluiting zitten (gewoon 3,5mm) waar je eventueel iets op aan kunt sluiten. Dit is echter niet zo mooi als wanneer je gewoon losse kanalen aan kunt sluiten. Het ziet er sowieso naar uit dat je tv vrij weinig uitgangen heeft.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:42

Umbrah

The Incredible MapMan

Je kunt soms via HDMI audio uitvoeren, en SCART (EXT) kan ook omnidirectioneel zijn. Verder heb je vást nog ergens een headphone out punt. Maar we weten niet eens wat voor speakers je hebt/versterker.

• WORPspeed
Het heeft inderdaad een hoofdtelefoon uitgang, maar dat is natuurlijk niet ideaal.

Wat zouden jullie mij aanraden dan te halen.
Ik zoek een Full HD tv/monitor die ik voornamelijk voor mijn computer ga gebruiken, maar eens in de zoveel tijd wil ik mijn ps3/wiiU erop aansluiten.
Voor die consoles heb ik een HDMI ingang nodig (computer gebruikt de PC IN aansluiting van hierboven) en ik wil mijn boxen erop aansluiten voor goed geluid (is wel belangrijk voor een goede console ervaring lijkt me)

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Speakers dienen sowieso versterkt te zijn, wat voor speakers zijn het? Als ze speakerdraad vreten dan zal je dus een versterker moeten aansluiten.

• Arunia
Ik zou haast zeggen als je geen tv kijkt, gewoon een goed scherm kopen.
Heb je nu al een tv/scherm of moet je die nog kopen?
Want dan komt er een andere vraag. Wat is je budget?
Wat zijn de spullen die je hebt en welke kabels heb je hier bij.
WiiU met hdmi of anders
PS3 met hdmi of iets anders enzovoorts.

Audio wellicht naar de pc laten lopen als daar je speakers op aan gesloten staan?

[ Voor 37% gewijzigd door Arunia op 27-05-2015 15:23 ]

• WORPspeed
Mijn boxen/speakers heb ik gekregen van mn broer, weet er neit veel over, maar ik denk dat het deze zijn:
pricewatch: Qware SP-002 Sound System (5.1)

Ik heb nu een monitor, maar die is al erg oud en dient vervangen te worden.
Ik ga er geen tv op kijken, het is voornamelijk om mijn veroudere HD-ready beeldscherm te vervangen, maar nu met de extra eis dat ik mijn consoles er ook op kan aansluiten (+sound system voor console-waardig geluid)

Budget is rond de 250euro.
Ben al blij als het Full HD is ,de juiste aansluitingen heeft en een IPS/PLS scherm heeft.

Ps3 en WiiU met HDMI
In huidige set-up is mijn sound system dus op mn computer aangesloten. Maar moet dus manier vinden om consoles er ook van gebruik te laten maken.

[ Voor 10% gewijzigd door WORPspeed op 27-05-2015 15:28 ]

• Arunia
Zit er een audio in op de geluidskaart?
Geen idee of je nog aansluitingen over hebt. Bijvoorbeeld SP/dif (optische kabel), want daar kan de PS3 gebruik van maken.
Dan speelt je pc dit over de speakers af.

Dat of je speakerset en je scherm vervangen.

Welke aansluitingen zitten er op je speakerset? Waarschijnlijk alleen die voor op de pc.

• WORPspeed
Voor de PS3 heb ik maar 3 spellen die ik nog ga spelen, dus voornamelijk mijn WiiU maak ik me zorgen over.

computer en speakerset hebben alleen Audio (3,5mm) ingangen/uitgangen.

• Arunia
Kun je even een foto maken of weet je welk merk je hebt qua geluid? Of moederbord waar het op zit?

Ik heb nog zitten kijken naar een andere geluidsset omdat de luxere Logitechs ook extra aansluitingen hadden, maar die zitten al tweedehands tegen het max van je budget aan. Dus dat schiet niet op.
Z-5500 van logitech bijvoorbeeld. De Z-5300 heeft alleen 3 kabels naar je pc.
Wellicht dat je huidige dit ook heeft en dat je dan nog wat aan kunt sluiten op je pc zodat die het geluid regelt naar je speakers toe als zijnde versterker.
Dat scheelt extra budget uitgeven aan andere spullen.
Dat of een tv, maar dan moet je audio voor dat bedrag door kunnen sturen naar de pc speakers en dat gaat hem gewoon niet worden.

• WORPspeed
Geen idee welk merk t is, sorry. En foto gaat ook niet lukken.

Wat zou een TV kosten met de juiste audio-out uitgangen?
IS er geen manier om mijn HDMI kabel te splitten zodat ik de audio apart kan doortrekken naar mn speakers?

• Arunia
Volgens mij is dat wel mogelijk, maar je speakers hebben waarschijnlijk 3 kabels voor het signaal.

Wordt een beetje moeilijk helpen als niets mogelijk is zoals merk of foto's.
Het is dat je niets krijgt voor de speakers en de tv. Anders had je die nog kunnen verkopen voor extra geld.

• WORPspeed
Maar wat zou een TV kosten met de juiste Audio-out ingangen +HDMI en PC-IN aansluiting (full HD etc)
Ik kan er zo snel geen vinden

• Arunia
Als je af ziet van je wens om nu de consoles op je speakers te zetten, dan denk ik dat je met je 250 euro wel een eind komt.

In principe als je 3 hdmi aansluitingen hebt zit je goed. Je kunt je pc van dvi naar hdmi aansluiten en de wiiu en PS3 hebben Dit ook.

Hoeveel inch wil je je tv minimaal en maximaal hebben?

[ Voor 9% gewijzigd door Arunia op 27-05-2015 16:33 ]

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:17

DarkSide

theres no place like ::1

WORPspeed schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 15:53:

IS er geen manier om mijn HDMI kabel te splitten zodat ik de audio apart kan doortrekken naar mn speakers?
Daar heb je versterkers voor.
Source (PS of WII) sluit je aan via HDMI naar je versterker/receiver)
En dan via de receiver naar je TV.
De versterker filtert dan netjes het geluid er uit en laat dit horen over je speakers.
En stuurt het beeld door naar je TV.

Je TV heeft dan slechts een HDMI ingang nodig te hebben.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• WORPspeed
DarkSide schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:33:
[...]

Daar heb je versterkers voor.
Source (PS of WII) sluit je aan via HDMI naar je versterker/receiver)
En dan via de receiver naar je TV.
De versterker filtert dan netjes het geluid er uit en laat dit horen over je speakers.
En stuurt het beeld door naar je TV.

Je TV heeft dan slechts een HDMI ingang nodig te hebben.
Watvoor versterker zoek ik dan? Ik ken ze namelijk alleen zoals gebruikt voor instrumenten.

• Arunia
http://tweakers.net/categ...nF1uooGZqamSCJW1paAoVrawE

Tot 300 euro aan tv's met hdmi.

Gewoon een surround versterker zoals voor je home cinema set. Maar daar gaan waarschijnlijk je pc speakers niet op.
Ik heb zelf een oude versterker over met speakers, maar daar zit geen hdmi op. Je kunt er wel de audio van de PS3 optisch op aan sluiten en de wiiu zal ook wel lukken. Pc kun je je geluid direct op zetten. De rest rechtstreeks in de tv.

Overigens niet als verkooppraatje, maar wellicht is zon soortgelijke set op marktplaats ook te vinden voor rond de 50 a 75 euro. De rest voor een nieuwe tv of computerscherm met de juiste aansluitingen.

[ Voor 53% gewijzigd door Arunia op 27-05-2015 16:41 ]

• WORPspeed
300euro hmmmm toch wel even 20% boven mn verwachte prijs.
Zal moeten kijken of die set up t waard is. Wat een gedoe allemaal.
Misschien moet ik gewoon een TV zoeken met degelijke ingebouwde speakers, scheelt weer een hoop kabaal? (get it? Kabaal? kabels? kabaal? geluid? okay slechte grap)

• Arunia
Ik doelde er op dat je niet kunt filteren op een Max bedrag van 300 euro. Die daaronder is 225 namelijk. Je moet zelf even naar beneden. Voor 200 is er ook wel iets te vinden. Blijf alleen weg bij onbekende merken.

Zoals ik al zei,ik moet mijn oude set weer te koop zetten, maar zoiets is wel een idee. Dus 200 euro voor een tv en 50 voor zoiets.

pricewatch: LG 23MT55D Zwart
Zoiets. 23 inch van lg. 2x hdmi

[ Voor 16% gewijzigd door Arunia op 27-05-2015 16:52 ]

• WORPspeed
Ik heb denk ik een manier gevonden om de audio van mijn wiiU te splitten, zodat die direct naar mn speakers kan gaan. Heb ook alle kabels daar al voor (ok, eentje ligt bij mn broer maar die zie ik zo) Als dit werkt, moet ik alleen nog mijn PS3 weten te fixen en dan hoef ik me niet meer druk te maken over mn beeldscherm outputs. Wat een gedoe allemaal. Maar ben jullie allemaal HARSTIKKE dankbaar! :D
Zoveel geleerd vandaag. Zal veel beter op mn aansluitingen letten de volgende keer als ik een sound system, computer en scherm haal.

Hopelijk werkt dit, want die wiiU was belangrijker dan de Ps3

• Arunia
Wat voor ingangen heb je op die speakers dan? Want volgens mij gaat dat echt niet lukken. Uiteraard hoop ik van wel.

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Die speakers zijn gewoon een goedkoop niet al te responsief setje PC speakers met een ingebouwd versterkertje en een 3,5mm input. Oftewel: headphones out. Daar kun je die speakers dus ook op aansluiten op de TV. Echt super goed geluid (waarbij goed subjectief is, dit zal een overdreven bas hebben en amper resolutie) krijg je er niet uit, de kwaliteit van een headphone aansluiting zal dan ook in het midden blijven. Dat is het simpelste. Ik zie géén reden dat die TV dit niet zou kunnen: HDMI invoer zal naar headphone uitvoer gaan.

Idealiter zou je een versterker hebben met een losse luidspreker configuratie maar dat haal je nooit voor je budget. Die versterker heeft een HDMI ingang (meerdere) en één HDMI uitgang. Die uitgang gaat naar je TV/monitor, en geeft alleen beeld door, terwijl het geluid (met HDCP meenemend) gedecode wordt door de receiver/versterker die z'n speakerconfiguratie aandrijft. Een PC-speakersetje doet dit min of meer maar heeft doorgaans slechts een 3,5mm invoer. Dat is wat jij hebt en dat past perfect op koptelefoon uit.

Bij de WiiU en de XBox360 (sorry, geen Sony consoles, de controllers werken voor mij niet) kun je echter digitaal én analoog tegelijk gebruiken: de 'klassieke' geel/wit/rode uitgang kun je met een simpel kabeltje zoals dit: Link omvormen naar 3,5mm zodat je je speakersetje rechtstreeks kan aansluiten op de console, terwijl het beeld digitaal via HDMI gaat. Hetzelfde effect als de headphone uitgang gebruiken van je TV alleen je 'splitst' het geluid eerder.

• WORPspeed
"Bij de WiiU en de XBox360 (sorry, geen Sony consoles, de controllers werken voor mij niet) kun je echter digitaal én analoog tegelijk gebruiken: de 'klassieke' geel/wit/rode uitgang kun je ...."

Precies dat. Bij de WiiU kan ik het beeld via HDMI naar het scherm laten lopen en die rode en witte kabel passen op mn sound system voor surround sound.
Ik dacht ergens te lezen dat de ps3 dit ook kan, maar dat weet ik nog niet zeker.
Als dat zo is, heeft mn beeldscherm alleen dus nog maar een HDMI verbinding nodig en een VGA input voor mn computer.

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Scart is toch zowel een ingang en uitgang, daar is het audiosignaal aanwezig.

73's

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-01 13:38

mr.paaJ

generatie cmd+z

Meestal alleen voor de interne tuner, niet voor hdmi

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• WORPspeed
Is de scart op een scherm ook een uitgang? Dat hoor ik voor t eerst.

• Arunia
Soms voor audio, maar dan is het vaak alleen voor het geluid van de antenne aansluiting. En dan vaak alleen in 2.0 geluid.

• WORPspeed
Ok, leuk om te weten, maar niet iets waar ik vanuit wil gaan of wil gebruiken denk ik
Pagina: 1