Mijn huidige desktop pc van jan 2009 begint serjeus te vertragen en daarom ben ik op zoek naar een alternatief, dit keer een laptop voor wat meer vrijheid binnen in huis.
Wat ga ik ermee doen: gamen, voornamelijk racegames genre Project cars, asseto corse,... verder ga ik er nog wat bankzaken mee verrichten, beetje internetten, live streams van gp2 op kijken.
Wat heb zoal graag voor mijn laptop (behalve de kracht waar ik weinig van weet)
- laptop zou zonder noemenswaardige problemen een jaar of 5 vlot moeten kunnen werken en zou toch de games die binnen pakweg 3 jaar uitkomen nog moeten aankunnen.
- Liefst via (mini) HDMI aan te sluiten op een tv
- 15' scherm is leuk maar geen vereiste
- numeriek toetsenbord ook leuk maar geen vereiste
- laptop word enkel binnenshuis verplaatst
Budget:
ong 1000€ 1200€ max
Merkvoorkeuren:
Niet echt speciefiek, mijn vorige 2 pc's waren van Dell maar nu lijkt dell me precies veel duurder? Ik heb wat rondgeneust op dell waar ik de alienware 13' gevonden had voor +1000€ maar ik heb ook deze:http://tweakers.net/pricewatch/414818/msi-gaming-series-2pe%28apache-pro%29-270be.html
en deze: pricewatch: MSI Gaming Series 2PC(Apache)-262XBE gevonden maar snap het prijsverschil eigenlijk niet.
Ik weet niet of ik mijn 2de optie hier ook kwijt kan, indien niet negeer het dan maar gewoon.
2de optie: mijn huidge pc wat rebuilden
huidige specs
bouwjaar 01/2009
Base : Studio XPS Intel Core i7 Processor 920 (2.66GHz, 8MB cache, 4.8GT/sec)
Memory : 4096MB (4x1024) 1067MHz DDR3 Tri Channel
Hard Drive : 750GB Serial ATA (7200RPM)
Graphics : 512MB ATI Radeon 4850 Graphics card
Windows: vista
budget: geen idee wat een upgrade kost maar max 500-600€ moet dan eveneens 5jaar meegaan.
Wat ga ik ermee doen: gamen, voornamelijk racegames genre Project cars, asseto corse,... verder ga ik er nog wat bankzaken mee verrichten, beetje internetten, live streams van gp2 op kijken.
Wat heb zoal graag voor mijn laptop (behalve de kracht waar ik weinig van weet)
- laptop zou zonder noemenswaardige problemen een jaar of 5 vlot moeten kunnen werken en zou toch de games die binnen pakweg 3 jaar uitkomen nog moeten aankunnen.
- Liefst via (mini) HDMI aan te sluiten op een tv
- 15' scherm is leuk maar geen vereiste
- numeriek toetsenbord ook leuk maar geen vereiste
- laptop word enkel binnenshuis verplaatst
Budget:
ong 1000€ 1200€ max
Merkvoorkeuren:
Niet echt speciefiek, mijn vorige 2 pc's waren van Dell maar nu lijkt dell me precies veel duurder? Ik heb wat rondgeneust op dell waar ik de alienware 13' gevonden had voor +1000€ maar ik heb ook deze:http://tweakers.net/pricewatch/414818/msi-gaming-series-2pe%28apache-pro%29-270be.html
en deze: pricewatch: MSI Gaming Series 2PC(Apache)-262XBE gevonden maar snap het prijsverschil eigenlijk niet.
Ik weet niet of ik mijn 2de optie hier ook kwijt kan, indien niet negeer het dan maar gewoon.
2de optie: mijn huidge pc wat rebuilden
huidige specs
bouwjaar 01/2009
Base : Studio XPS Intel Core i7 Processor 920 (2.66GHz, 8MB cache, 4.8GT/sec)
Memory : 4096MB (4x1024) 1067MHz DDR3 Tri Channel
Hard Drive : 750GB Serial ATA (7200RPM)
Graphics : 512MB ATI Radeon 4850 Graphics card
Windows: vista
budget: geen idee wat een upgrade kost maar max 500-600€ moet dan eveneens 5jaar meegaan.