Toon posts:

Videokaart upgrade voor een oud beestje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren,
ik ben op zoek naar een simpele videokaart, waarmee ik ook vrij simpele games kan doen (league of legends, cs1.6, heroes of the storm). Mijn laptop is gesneuveld en heb niet echt geld om iets nieuws te kopen, dus een oude comp van mijn ouders van de zolder gehaald.
Maximum wat ik hieraan wil besteden is 50 euro, maar dat mag ook tweedehands zijn. Het is enigszins soepel, als in: kan ik veel extra kwaliteit krijgen voor 60/70 euro is dit een optie, maar hoe goedkoper hoe beter.
Mijn moederboard heeft 1 PCIE 16x slot en ik heb een voeding van 350 watt. Verder een amd sepron 3800+ processor van 2.2ghz en 2 gig ram( I know its crap). De ram wil ik wellicht nog wel upgraden maar de processor niet. Ik heb geen voorkeuren voor merken en wil gewoon het maximale uit mijn huidige set up halen. Ik heb twee vrije 4 pins stroom adapters en ben ook niet van plan om een nieuwe voeding te halen. Waarschijnlijk is het een vrijwel onmogelijke uitdaging om hier nog wat mee te doen en daarom vraag ik het jullie O-) !

Groeten,
een arme student

Verwijderd

Topicstarter
oh, zie meteen dat ik het bij componenten advies had moeten zetten. Excuus!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-02 15:02

FlyEragon

Alien Monkeys

Kijk wat je 2e hands kan kopen voor dat geld. Een single core sempron 3800+, tja erg lastig, wat je er ook instopt voor 50 euro de cpu zal een dikke bottleneck zijn. Zit er nu geen videokaart in dan? En anders zou ik de dichtijzijnde 2e hands kaart nemen welke je op V&A kan vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Er zit nu inderdaad geen videokaart in, geïntegreerde videokaart bij mijn moederbord, die op dit moment de bottleneck is. Probleem is dat ik geen videokaarten kan vinden voor of wel 2 4 pins aansluitingen of 1 6 pins aansluiting (wat ik met zo'n tussenstukje nog zou kunnen doen). Denk je dat ik met die processor nog wel de bovengenoemde games zou kunnen spelen?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje richting CAA.

Verder eens met Fly, dit is wel eem erg basic pc. Ik zou hier geen geld meer instoppen imo :X.

Verwijderd

Topicstarter
hmm oke, jammer. Thanks voor de input!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-02 15:02

FlyEragon

Alien Monkeys

CS zal wel lukken, GTA 3/San Andreas en Halflife 2 ook ter voor beeld. Je zal games van ongeveer 6-10 jaar oud mogelijk kunnen spelen. Als je dat leuk vind gewoon doen. Zowiezo heel veel RTS games kunnen er wel op, ook dingen zoals Rollercoaster Tycoon etc (niet de 3d). Kom je tenminste ook in het stukje van gameplay games i.p.v de graphics games van nu :)

[ Voor 3% gewijzigd door FlyEragon op 27-05-2015 14:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Haha, thanks voor de geruststelling. Ben heel erg into moba games atm. Maar dat moet ik dan maar even uit mijn hoofd gaan zetten :P en warcraft maar weer is afstoffen!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2015 14:58 ]

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:32

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Volgens mij als je een oude PC van marktplaats scoort voor 50 euro heb je al wat beters in handen.

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:50
Psycho_Mantis schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 15:20:
Volgens mij als je een oude PC van marktplaats scoort voor 50 euro heb je al wat beters in handen.
Een Core 2 Duo met een leuke videokaart kan je misschien al wel scoren als je goed onderhandeld :9

• parsnep
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:40
in jou geval zou ik voor een beter systeem gaan evt tweedehand dit (is niet geweldig maar past in je budget) V&A aangeboden: Acer Aspire X1300-X223HQ

V&A | Everything to the Cloud!!

Verwijderd

Topicstarter
Ziet er inderdaad een stuk beter uit parsnep, thanks. ga er naar kijken.
Pagina: 1