Ik ben een computer in elkaar aan het zetten voor mijn broertje. Hij wil eindelijk dan maar toch een fatsoenlijke computer halen. Deze computer mag maximaal €900,- kosten. Hij speelt eigenlijk niet hele zware spellen (nog niet). Hij zet liever alles iets naar beneden om zo hogere performance te halen dan dat hij betere graphics heeft (CoD 4, waar hij persé 333 FPS moet hebben).
Hij speelt ook af en toe een MMO en spellen zoals H1Z1. Het kan zijn dat hij in de toekomst wel iets zwaardere spellen gaat spelen. Het is voor hem geen probleem om spellen over 2 jaar op High te spelen ipv. Ultra.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gaming, YouTube videos, Streamen (Geen must), School etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De PC mag maximaal €900,- kosten. Hoe goedkoper hoe beter. Maar de performance en kwaliteit moet daar niet op achteruit gaan.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen componenten uit de vorige computer aanwezig (wordt lastig met een laptop)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Geen zware i7's of extreme videokaarten. Alhoewel ik in mijn zelf gemaakte lijstje een GTX 970 heb zitten. SSD van rond de 250GB. Het moet geen problemen geven als er perongeluk één spel op de SSD wordt geïnstalleerd. Daarnaast ongeveer 1TB aan opslag. Games of films worden op deze PC niet gedownload, alleen maar enkele spellen via Steam
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Processor: Intel - Grafische Kaart: NVIDIA. Hierbij heb ik zelf de beste ervaringen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Kleine PC wat weinig lawaai maakt. Hoe minder energieverbruik hoe beter natuurlijk. Dit is allemaal geen must. Als de computer lekker stel is (in idle), dan ben ik tevreden.
Ga je overklokken?
Nee.
Zelf samengestelde PC
Waarschijnlijk kan ik nog besparen op de grafische kaart. De PC moet wel ongeveer 3 jaar mee kunnen. Spellen zoals Battlefield 4 en GTA V worden er (nog) niet opgespeeld. Het kan best zijn dat als er een nieuw spel uit komt dat m'n broertje deze wil spelen.
Dit is wat ik zover heb uitgezocht:
Hij speelt ook af en toe een MMO en spellen zoals H1Z1. Het kan zijn dat hij in de toekomst wel iets zwaardere spellen gaat spelen. Het is voor hem geen probleem om spellen over 2 jaar op High te spelen ipv. Ultra.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gaming, YouTube videos, Streamen (Geen must), School etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De PC mag maximaal €900,- kosten. Hoe goedkoper hoe beter. Maar de performance en kwaliteit moet daar niet op achteruit gaan.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen componenten uit de vorige computer aanwezig (wordt lastig met een laptop)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Geen zware i7's of extreme videokaarten. Alhoewel ik in mijn zelf gemaakte lijstje een GTX 970 heb zitten. SSD van rond de 250GB. Het moet geen problemen geven als er perongeluk één spel op de SSD wordt geïnstalleerd. Daarnaast ongeveer 1TB aan opslag. Games of films worden op deze PC niet gedownload, alleen maar enkele spellen via Steam
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Processor: Intel - Grafische Kaart: NVIDIA. Hierbij heb ik zelf de beste ervaringen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Kleine PC wat weinig lawaai maakt. Hoe minder energieverbruik hoe beter natuurlijk. Dit is allemaal geen must. Als de computer lekker stel is (in idle), dan ben ik tevreden.
Ga je overklokken?
Nee.
Zelf samengestelde PC
Waarschijnlijk kan ik nog besparen op de grafische kaart. De PC moet wel ongeveer 3 jaar mee kunnen. Spellen zoals Battlefield 4 en GTA V worden er (nog) niet opgespeeld. Het kan best zijn dat als er een nieuw spel uit komt dat m'n broertje deze wil spelen.
Dit is wat ik zover heb uitgezocht:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 180,95 | € 180,95 |
| 1 | ASRock H81M-HDS | € 46,- | € 46,- |
| 1 | Gigabyte GV-N970IXOC-4GD | € 345,95 | € 345,95 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB | € 51,95 | € 51,95 |
| 1 | BitFenix Shadow | € 62,95 | € 62,95 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 51,95 | € 51,95 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 11,56 | € 11,56 |
| 1 | Seasonic S12G 450W | € 67,95 | € 67,95 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 104,99 | € 104,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 924,25 | |
Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii