Toon posts:

Glasvezel i.c.m. een Devolo

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs is er bij mij glasvezel aangelegd en geïnstalleerd door XS4ALL en Guidion.

Nu is het zo dat ik voorheen ADSL verbinding had en dus ook de draden heb weggewerkt naar het punt waar de ADSL verbinding kan worden afgenomen. Dit is in de woonkamer. De verbinding voor glasvezel zit in de meterkast op de gang waarin dus nu ook de nieuwe modem staat.

Omdat het opnieuw trekken van de internet draden (die ook naar boven toe gaan) nogal wat werk vereist in de nieuwe set-up, wil ik dus bij voorkeur de modem verplaatsen naar het punt waar voorheen de oude modem stond (in de woonkamer) en dus niet in de meterkast.

Mijn vraag is dan ook of ik met behulp van een Devolo kastje de verbinding kan laten binnenkomen in de woonkamer. Dit wil ik bewerkstelligen door de internet kabel die uit het glasvezel kastje komt aan te sluiten op de Devolo. Vervolgens sluit ik nog een Devolo aan in de woonkamer waaraan ik vervolgens de nieuwe modem hang (die nu in de meterkast staat). Vanuit deze plek kan ik namelijk de oude bedrading die langs de muren is afgewerkt opnieuw aansluiten aan de nieuwe modem, waardoor er dus alsnog verbinding is tussen het glasvezel in de meterkast en de modem die nu dus verplaatst is in de meterkast.

Is dit verstandig?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2015 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
Verstandig, over het algemeen niet. Er zijn de laatste paar dagen al een paar topics geweest over problemen met Ethernet of Power waarbij vooral snelheidsproblemen waren.
Een stroomkabel is niet gemaakt om netwerksignalen op te zetten.
Een andere optie zou zijn om te kijken naar Ethernet over coax als dat wel mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:54
Komt de telefoonlijn ook vanuit de meterkast? Anders kan je vermoedelijk de coaxkabel of telefoonkabel wel vervangen met een netwerkkabel

Powerline zou ik, zeker voor je modem, proberen te vermijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ximon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-10 13:36
Sowieso is het niet verstandig om je modem te verplaatsen, deze zal in de meterkast moeten blijven staan. Je kan wel via een netwerkkabel/MoCa/powerline/wifi (in volgorde van betrouwbaarheid en snelheid) een netwerkverbinding doortrekken naar je woonkamer. Mocht je nog meer apparaten willen aansluiten in de woonkamer kan je daar een switch neerzetten.

(╯°□°)╯︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-10 22:46
Vanaf het punt waar je glas binnenkomt utptje trekken naar je woonkamer en daar je modem neerzetten

Dat is de enige manier om een goede stabiele verbinding te krijgen waar je je glas verbinding ten rechte voor gebruikt

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de antwoorden zo lees is dus de verstandigste oplossing om toch maar een internet kabel te trekken, maar dan vanuit de meterkast waar het glasvezel kastje is en vervolgens naar de woonkamer om vervolgens daar de modem neer te plaatsen op de oude plek. Deze kabel fatsoenlijk wegwerken via de muur is haast niet te doen bij onze woning.

Ik zal dan denk ik dus maar via de kruipruimte die kabel moeten trekken om vervolgens de kabel uit de vloer te laten komen op de plaats van de modem. Daar was ik al bang voor, hehe.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2015 13:37 ]

Pagina: 1