Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Met gmail mailen vanaf eigen adres@domein ipv @gmail ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Stel, ik heb "jantje@gmail.com" en ik heb ook een eigen domein bedrijfxyz.nl met als persoonlijk emailadres "jantje@bedrijfxyz.nl".

Nou gebruik ik al jaren gmail, en heb daarin ooit jantje@bedrijfxyz.nl als extra adres toegevoegd, en dat ingesteld als primair adres, en dat heeft altijd prima gewerkt.

Maar ik merk dat er tegenwoordig steeds jantje@gmail.com in de headers staat, en dat mensen daardoor soms ook daar naartoe replyen. Terwijl ik als verzend-adres toch echt jantje@bedrijfxyz.nl uitkies (of dat is de default, eigenlijk). Volgens mij was dit vroeger niet, in elk geval heb ik dit probleem tot een poos geleden nog nooit gehad.

Hoe voorkom ik dat wanneer ik email vanaf mijn persoonlijke email-adres verstuur vanuit gmail, dat gmail daar dan toch het gmail-adres in stopt hier en daar, waardoor sommige ontvangers of sommige mailclients (althans ik heb het gevoel dat het verschilt per client) foutief mijn gmail account zien en gebruiken, in plaats van gewoon mijn persoonlijke adres @ mijn eigen domein, wat het moet zijn?

• coromandel
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Ik had hetzelfde probleem en heb bij Gmail -> Instellingen -> Accounts en Import -> Mail verzenden wat aangepast. Je kan 't namelijk zo configureren dat je de mail via de smtp-server van je (mail) provider verstuurd..