Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkie1987
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-03 10:35
Dag Tweakers! Ik zit al een lange tijd enorm te twijfelen welke Home Cinema Set (5.1) ik moet nemen. Ik kom er namelijk niet uit. Ik heb zelf de SONY-BDV-N9200W op het oog, dit i.v.m. het design. Als ik reviews lees dan is een groep heel tevreden maar een ander groep helemaal niet. Misschien dat een van jullie ervaring heeft met de BDV-N9200W? Daarnaast heb ik niks aan de bluray speler of de 4K functie dat ik waarschijnlijk toch nooit ga gebruiken. Ik heb namelijk een mediaplayer die dat allemaal kan. Daarom is het ook een beetje onzin (imo) om voor die functies te gaan betalen. Ik hoor heel graag welke keuzes jullie mij zouden voorstellen.

Alvast bedankt voor de suggesties en je tijd!

Ik zoek een?
Home Cinema Center 5.1, liefst eigenlijk alleen een versterker met boxen, dus geen dvd player, bluray speler etc.

Wat is je budget?
Mijn budget is tussen 750 en 850

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
[i]De Home Cinema Center wil ik gaan gebruiken i.c.m. kijken van TV en het kijken van Films via mijn media player (Mini-x neo 8-h)/i]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazerfreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-02-2024
ben zelf heel tevreden met mn denon x1000 + harman kardon 5.1 set, maar smaken qua geluid verschillen enorm en dus kan ik maar 1 advies geven, stap een audio zaak binnen en ga luisteren

Battle.net :: FazerFreak#2695

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Tja, ik heb die Sony set nooit in actie gehoord maar als ik naar die speakers op de foto zie staan, verwacht ik daar niet bijzonder veel van. Zeker gezien de prijs. Het is niet bepaald het goedkoopste alles-in-1-setje. Als je dan ook nog eens de bluray-speler niet nodig hebt, lijkt het me helemaal geen beste keuze.

Volgens mij ben je beter af met een receiver en losse speakerset. Kun je voor hetzelfde geld meer kwaliteit kopen of iets soortgelijks als die Sony voor minder geld.

Wat betreft receivers kun je kijken naar merken als Marantz, Denon, Onkyo, Yamaha of Pioneer om er een aantal te noemen. Ga voor een model dat de aansluitmogelijkheden en features heeft die je nodig hebt.

Qua speakers is het niet echt mogelijk om een gericht advies te geven. Elk merk en model klinkt anders en smaak qua geluid is persoonlijk. Voordeel van een losse speakerset is ook nog eens dat je op termijn onderdelen kan verbeteren om tot een mooiere set te komen. Steek in ieder geval zo veel mogelijk geld in de speakers aangezien die het verschil in geluidskwaliteit maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkie1987
Bedankt voor de reacties. Welke audiozaak kun jij mij aanbevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:01

DjVe

Hatsaflats!

Hi-Fi Klubben heeft best een breed assortiment, maar ik denk dat het handig is als je aan geeft waar je ongeveer woont :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Tja, dat is volledig afhankelijk van waar je woont en wat nog een acceptabele reisafstand is in jouw ogen.

In ieder geval geen dozenschuivers zoals een Mediamarkt of BCC.

Persoonlijk heb ik goede ervaringen met iEar in Tilburg. Maar er zijn zeker wel meer goede hifi zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkie1987
Woon in Almelo. Afstand maakt mij niet erg uit. Ik heb het er wel voor over voor een goede set tijdje te reizen :)
Pagina: 1