Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Compatiblity m-ITX met cases

Pagina: 1
Acties:

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-11 14:30
Mede-Tweakers,

Even een domme vraag waar ik het antwoord zo niet op kan vinden.

Ik heb een m-ITX moederbord en zoek naar een nieuwe case. Welke maakt niet uit, de vraag is alleen: Is de schroefgaten layout van m-ITX compatible met ATX?

Dus kan je stellen dat wanneer een ATX moederbord in een case past, een m-ITX moederbord ook past?

Alvast dank! :)

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-11 16:39
Nee zover ik weet niet maar met wat adaptertjes links en rechts gaat het wel lukken om hem vast te zetten. Ik geloof wel dat de locatie van je in en output panel op een ander plek zit dus mooi gaat het niet worden.

• freggel
Hmm, dat geeft de burger geen moed.

Zijn er nog Tweakers met andere ervaringen hiermee?

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Er zijn natuurlijk behuizingen die bevestigings mogelijkheden voor meerdere form factors.. m-itx selecteren levert 700+ mogelijkheden op!

http://tweakers.net/categ...od=desc&twk=47-61&ss=&os=

NRG

• freggel
GerardVanAfoort schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:49:
Er zijn natuurlijk behuizingen die bevestigings mogelijkheden voor meerdere form factors.. m-itx selecteren levert 700+ mogelijkheden op!

http://tweakers.net/categ...od=desc&twk=47-61&ss=&os=
Dat snap ik ook wel. :)

De vraag was ook niet of dat er veel behuizingen zijn waarin m-ITX past, maar of de layout van de schroefgaten van een ATX bord overeenkomen met die van een m-ITX bord en dat dus per definitie een m-ITX bord in een case past waar een ATX bord in past.

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:35

Sorbo

Uw hulp in huis!

Een snelle google levert mij dit op:

Wikipedia: Mini-ITX
The four mounting holes in a Mini-ITX board line up with four of the holes in ATX-specification motherboards, and the locations of the backplate and expansion slot are the same[2] (though one of the holes used was optional in earlier versions of the ATX spec). Mini-ITX boards can therefore often be used in cases designed for ATX, micro-ATX and other ATX variants if desired.
En dit:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fd/ATX_ITX_AT_Motherboard_Compatible_Dimensions.svg

[ Voor 21% gewijzigd door Sorbo op 27-05-2015 11:56 . Reden: duidelijker plaatje ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mijn ervaring is dat het 9 van de 10 keer past, en de tiende keer kun je zo'n ouderwetse nylon afstandshoudertje (bekend uit AT-tijd :P ) gebruiken als een van de vier gaten (nagenoeg altijd onderin rechts in zo'n geval) niet past.

Ik zou zelf niet snel een grote kast bij zo'n plank nemen, want anders had je net zo goed een groter (en goedkoper) bord kunnen nemen. Er zijn mITX kasten voor vrijwel iedere toepassing, van multi-HDD servers tot gamePCs beschikbaar. M'n hoofdsysteem is nu een van die laatste, een Silverstone ML-07 kast met mITX So1155 mobo en tweeslots GTX660 GPU op een riser, en verder SSD en HDD erin, en 420W SFX voeding. Case is zo klein dat het in een attachekoffer zou passen. Werkt ook als een trein, enig nadeel is dat het minder stil is dan ik graag zou willen.

Oslik blyat! Oslik!

• freggel
Helden, dat is wat ik zocht (voornamelijk het plaatje)!

En dion, wat het is, ik heb 2e hands een mooi setje op de kop getikt met een m-ITX bordje erin. Als het nieuw was geweest had ik waarschijnlijk voor mATX gegaan, maar ja, het is wat het is nu. :)

Ik kwam een 2e hands case tegen die me wat leek, maar de specs gaven aan dat er geen m-ITX in kon (het stond er iig niet bij). Voornamelijk ook vanwege het geluidsaspect en omdat er 2 AIO koelers in moeten passen.

In ieder geval dank voor de reacties!
Pagina: 1