Burnen over netwerk met CDRWin

Pagina: 1
Acties:

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-11-2025
Ik wilde eens testen of dat lukte, dus vinkte ik de optie "test mode" aan.

De CD was gelukt, en daarom wilde ik hem echt schrijven maar ik kreeg een error dat het niet zou passen. Kijk ik naar de CD-R, bleek dat hij wel data had gebrand! :(

En nu blijkt die data helemaal niet toegankelijk te zijn, zelfs niet met CD-R Diagnostic. Hoe de fuck kan dat?! :?

Komt dat omdat ik over het netwerk gefikt heb?

Ik gebruikt CDRWin 3.8B.

Oh, en dan nog iets: kun je met Nero over het netwerk fikken? En zo ja, hoe?

• F.U.B.A.R
En nu blijkt de CD-R ineens weer leeg te zijn! En dat terwijl Nero CD-Info net aangaf dat er nog maar 11MB beschikbaar was.

:? :? :?

Verwijderd

Wat bedoel je met 'over het netwerk fikken'?

1) Bedoel je dat je achter je pc met brander zit en files op netwerkschijven wil branden?
2) Of bedoel je dat je vanaf een willekeurige pc in je netwerk de brander in een andere pc wil bedienen?

antw.
1) Dat moet geen probleem zijn (eventueel je netwerkschijf even als virtuele schijf mounten). Ik zou voor de zekerheid (hangt ook een beetje van de kwaliteit van de netwerk-infrastructuur af) via een lokale image branden (dus niet on-the-fly), of op niet te hoge speed.
2) Dat kan, maar dan moet je wel pc-anywhere gebruiken. Je kan de remote-pc dan vanaf een ander station bedienen. (Ik heb zo wel eens een cd gebrand bij een vriend die 100 km verderop woont - hij moest het schijfje er wel zelf in doen natuurlijk).

Wat betreft je coaster: Heb je wel finalize session gedaan.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op zondag 17 juni 2001 18:57 schreef Vossie het volgende:
Ik zou voor de zekerheid (hangt ook een beetje van de kwaliteit van de netwerk-infrastructuur af) via een lokale image branden (dus niet on-the-fly), of op niet te hoge speed.
Tsja, dat is niet over het netwerk he? Dan haal je hem eerst lokaal en dan brand je hem.

Ik heb hele slechte ervaringen met branden vanaf een netwerkschijf. Dat gaat ook op 2 speed met regelmaat mis over een 100 Mbit netwerk. De een of andere onverlaat hoeft maar net even een paar gig tekeningen heen en weer te copieeren terwijl de secretaresse even een gigantische printjob start met veel leuke plaatjes en je bent weg.

Brandsnelheid maakt niet veel uit.

De kans dat het tijdens het branden druk is kleiner is als je snel brandt. Je bent immers eerder klaar, maar dan heb je wel sneller last omdat je meer data per seconde wilt hebben.

Maar als je langzaam brandt, dan heb je misschien wel 30 minuten waarin het mis kan gaan omdat iemand gedurende 10 seconden de het net vol blaast.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

als je dan burnproof gebruikt, maakt dat geen f*ck uit, dan wacht ie ff tot het netwerk weer vrij is, en gaat ie lekker verder.

• F.U.B.A.R
Op zondag 17 juni 2001 18:57 schreef Vossie het volgende:
Wat bedoel je met 'over het netwerk fikken'?

1) Bedoel je dat je achter je pc met brander zit en files op netwerkschijven wil branden?
2) Of bedoel je dat je vanaf een willekeurige pc in je netwerk de brander in een andere pc wil bedienen?

antw.
1) Dat moet geen probleem zijn (eventueel je netwerkschijf even als virtuele schijf mounten). Ik zou voor de zekerheid (hangt ook een beetje van de kwaliteit van de netwerk-infrastructuur af) via een lokale image branden (dus niet on-the-fly), of op niet te hoge speed.
2) Dat kan, maar dan moet je wel pc-anywhere gebruiken. Je kan de remote-pc dan vanaf een ander station bedienen. (Ik heb zo wel eens een cd gebrand bij een vriend die 100 km verderop woont - hij moest het schijfje er wel zelf in doen natuurlijk).

Wat betreft je coaster: Heb je wel finalize session gedaan.
Het eerste. :)

Ik heb het vandaag gedaan over een 10MBit netwerk en dat ging goed aan 2x. Op 4x test mode mislukte het al na 5%.

Het zijn niet echt netwerkschijven, maar gedeelde mappen (via Windows) die ik van een kameraad fikte.
Op zondag 17 juni 2001 20:53 schreef Ortep het volgende:

[..]

Tsja, dat is niet over het netwerk he? Dan haal je hem eerst lokaal en dan brand je hem.
Hij fikte hem toch rechtstreex van de andere computer denk ik, want er was heel weinig schijfactiviteit. De HDD draaide alleen maar voor mijn FTP-server. Heb ik laten aanstaan, geen probleem!

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Nero al geprobeerd? Het is mij zelfs nog gelukt om 4x te branden over het netwerk. Misschien dat 8X het ook nog wel doet, ff testen als ik weer een spindle van 100 heb gekocht. Cd kost maar 1 piek op een spindle :)

MechWarrior || Monsters Game

• F.U.B.A.R
Hoe gaat dat eigenlijk met Nero? Ik wou het eerst daarmee doen, omdat die een grotere buffer aanlegt (dacht ik).

• powerman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07-2025
Ik heb ook wel eens via netwerk gebrandt met winoncd op 8 speed en dat ging perfect.

ASUS P4C-E deluxe, Pentium 4 3 ghz, 2x Corsair 512 mb DDR PC3700, Hercules ati radeon 9800xt, 4x Western Digital S-ATA 250Gb 7200rpm (raid 5), 2x IBM 30 gb

Pagina: 1