Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Screencapture bij update van data

Pagina: 1
Acties:

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-11 22:17
Graag zou screenshots maken van een programma wat wat data weergeeft, en dit wel op de momenten dat de data wijzigt.

ik zou dus graag een bepaald gebied op het scherm aangeven wat als trigger dient voor de screenshot.
Zodra er binnen dit gebied grafisch iets wijzigt moet de screenshot gemaakt worden.
(Deze data kan tekst zijn, maar ook bv een grafiek)

Het idee is vergelijkbaar met wanneer een ip camera foto's maakt. Hierbij valt ook vaak een gebied en gevoeligheid in te stellen. Alleen in dit geval gaat het dus niet om een videostream maar gewoon het beeldscherm.

Ik heb geen sluitende beschrijving of benaming voor hetgeen wat ik zoek, wat het zoeken naar een geschikte tool belemmerd.

Zoektermen als "screenshot upon changes", "screenshot when data is updated" en "screen record triggerd by changes in screen" leveren helaas geen resultaat op.

• Joostlek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-10 14:40
Als je bijv. bestanden bedoeld op de cloud. Kan je IFTTT gebruiken, moet je android emulator opzetten en koppelen aan de cloudservice, dan zal er vast wel een input zijn over een change

«Nooit geschoten is altijd mis»

• Pascal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:22
Misschien kan het zo, je scherm capturen (met een één of ander Desktop to Webcam software) en dan met iSpy de virtuele webcam inladen en daar motion detection op los laten?

[ Voor 6% gewijzigd door Pascal op 28-05-2015 16:55 ]

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:32
Misschien dat je een programma kunt schrijven die om de zoveel tijd een screenshot maakt, het controleert vervolgens de voorgaande met de huidige situatie. Zodra er een verandering optreed slaat het de betreffende screenshot op en begint het hele proces opnieuw. Dit is wel een beetje omslachtig, misschien kun je beter kijk naar de (ruwe) data die het originele programma ontvangt en representeert in een GUI?

My favorite programming language is solder.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Lijkt me typisch iets om met AutoIt op te lossen.