powershell script "outlook"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:07
Beste tweakers en tweaksters..

Wij maken gebruik van een programma waarin wij o.a. ook de gegevens van onze klanten kunnen zien.
Nu is echter de grote baas niet helemaal tevreden hiermee, hij wil dan ook gewoon graag een link vanuit dit programma waarmee er rechtstreeks de juiste contactpersoon vanuit outlook wordt geopend.

Er is in dit programma veel ondersteuning om bijvoorbeeld te importeren (willen we dus niet) maar ook om scripts uit te laten voeren..

van powershell tot vbscript tot nog veel meer.

Ik had bedacht om via Powershell dan outlook aan te roepen om rechtstreeks de juiste contact persoon pagina te openen.

via het volgende script krijg ik outlook geopend op de contact pagina, maar ik krijg het niet voor elkaar om een exact contactpersoon hieraan te koppelen zodat ik alleen die klant kan zien en niet een lijst van 200 andere bedrijven 8)7
## Open Outlook ##
$outlook = new-object -com Outlook.Application
$namespace = $outlook.GetNamespace("MAPI")
$folder = $namespace.GetDefaultFolder("olFolderContacts")
$explorer = $folder.GetExplorer()
$explorer.Display()
er is op internet amper hier iets over te vinden.. en daarom mijn vraag of er iemand is die wat hulp kan bieden _/-\o_ _/-\o_ :D

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-08 19:26

NMe

Quia Ego Sic Dico.

En nu wil je dat wij je script voor je schrijven? Wat had je zelf al precies geprobeerd? Wat werkte daar niet aan? Waarom niet/wat ging er fout? Zie De Quickstart.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
uhmm nee dat schrijven is niet nodig.. als iemand al een vinger in de juiste richting wil wijzen is het ook prima :)

zoals al geplaatst hierboven, de contact pagina openen is geen probleem. het gaat me er juist om dat ik een contact card openen kan via een link.

Ik ben zelf nog druk bezig om van alles uit te zoeken, echter zoals ook al eerder gezegd. er is amper wat te vinden op google hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• expor
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-08 21:53
Op Google vind ik toch een aantal relevante links. Wat ik nog niet heb gevonden is hoe je binnen die items weer kan zoeken. De meest lompe manier is om in de loop op naam te filteren. Ik ben niet bekend met Power Shell dus dat kan vast efficiënter ;)

AMD 5800X3D | 16gb DDR 4 @ 3800/14 | 4070 Ti | 1TB Samsung Evo 970, 1TB Samsung Evo 860, 512MB Crucial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
expor schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:11:
De meest lompe manier is om in de loop op naam te filteren. Ik ben niet bekend met Power Shell dus dat kan vast efficiënter ;)
Efficiënter en betrouwbaarder mag ik hopen; er zijn meer hondjes die Fikkie heten ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
expor schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:11:
Op Google vind ik toch een aantal relevante links. Wat ik nog niet heb gevonden is hoe je binnen die items weer kan zoeken. De meest lompe manier is om in de loop op naam te filteren. Ik ben niet bekend met Power Shell dus dat kan vast efficiënter ;)
relevante links jazeker, maar er is geen 1 die daadwerkelijk beschrijft hoe je nou een contact opent inplaats van een lijst overzicht in powershell zelf. overal wordt ook over andere scripts gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

(jarig!)
Ik ben aan het werk en heb geen tijd om ver te zoeken voor je. Wat ik vaak doe voor exotische PoSh toepassingen is kijken hoe het in C# of iets anders uit de .NET familie gedaan wordt en die code dan porten.

Kijk hier: How to retrieve contacts by using Outlook Object Model in Visual Basic .NET
Pagina: 1