Ik ben een test omgeving aan het opzetten ook voor studie doeleinden en om de kennis bij te houden.
Nu doe ik dit gewoon thuis zoals de meesten van jullie.
En zit met een vraagstuk cq iets waar ik niet uitkom.
Ik heb een internet lijntje dat binnenkomt die naar een TL-WDR4300 gaat. Deze zorgt dus voor wireless en internet naar bepaalde apparaten in het huishouden.
Er gaat ook een kabel naar een ESXI bak daar ik Pfsense op geïnstalleerd heb.
So far so good.
De TL-WDR4300 deelt ip range 192.168.1.x uit dhcp aan natuurlijk voor de apparaten die er verbinding mee maken.
De Pfsense deelt aan de ESXI uit 192.168.2.x uit zonder DHCP omdat hier een W2k8 alsDHCP e.d. draait.
Internet krijg ik vanuit de PFsense. En werkt.
Echter ik wil dus ook van extern uit de Server kunnen benaderen in de 192.168.2.x reeks.
maar dit nis niet mogelijk.
Ik kan pingen van 192.168.2.x naar 192.168.1.x
Maar pingen van 192.168.1.x naar 192.168.2.x niet.
Stel ik op de Tplink een static rout in naar de 2.x krijg ik de melding met ping destination host unreachable.
Haal ik de static route weg dan Request timed out.
Nu heb ik in de PFsense de firewall uit staan.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze elkaar wel kunnen zien en benaderen zonder dat de 2.x reeks gaat storen in de 1.x reeks omdat ik graag de proeftuin wil scheiden van de normale omgeving?
Nu doe ik dit gewoon thuis zoals de meesten van jullie.
En zit met een vraagstuk cq iets waar ik niet uitkom.
Ik heb een internet lijntje dat binnenkomt die naar een TL-WDR4300 gaat. Deze zorgt dus voor wireless en internet naar bepaalde apparaten in het huishouden.
Er gaat ook een kabel naar een ESXI bak daar ik Pfsense op geïnstalleerd heb.
So far so good.
De TL-WDR4300 deelt ip range 192.168.1.x uit dhcp aan natuurlijk voor de apparaten die er verbinding mee maken.
De Pfsense deelt aan de ESXI uit 192.168.2.x uit zonder DHCP omdat hier een W2k8 alsDHCP e.d. draait.
Internet krijg ik vanuit de PFsense. En werkt.
Echter ik wil dus ook van extern uit de Server kunnen benaderen in de 192.168.2.x reeks.
maar dit nis niet mogelijk.
Ik kan pingen van 192.168.2.x naar 192.168.1.x
Maar pingen van 192.168.1.x naar 192.168.2.x niet.
Stel ik op de Tplink een static rout in naar de 2.x krijg ik de melding met ping destination host unreachable.
Haal ik de static route weg dan Request timed out.
Nu heb ik in de PFsense de firewall uit staan.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze elkaar wel kunnen zien en benaderen zonder dat de 2.x reeks gaat storen in de 1.x reeks omdat ik graag de proeftuin wil scheiden van de normale omgeving?
PSN: McMillan0984