Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Strakke gamelaptop

Pagina: 1
Acties:

• sanderisbestok
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21-02-2023
Hallo allemaal,

Ik wil graag een nieuwe laptop die ik volgend jaar voor o.a. school nodig heb. Buiten mijn tijd op de universiteit wil ik er graag op kunnen gamen en videobewerken.

Wat ga je met je laptop doen?
Gamen & Videobewerking (3DS Max, After Effects etc.) zullen de zwaarste taken zijn.

Wat is je budget?
1400 is mijn streven. (Minder mag altijd) Maar mochten er laptops zijn die MAXMAX 1500 euro zijn en echt de moeite waard zijn om te bekijken wil ik hier ook over nadenken.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
JA! Al denk ik dat accuduur nooit heel extreem zal worden met een gamelaptop.

Specifieke eisen;
Grootte: 15''
RAM; 16gb
Videokaart; GTX 960M/970M (Wil games als Witcher 3 bijvoorbeeld goed kunnen spelen, als jullie denken dat dit met een mindere videokaart al kan, hoor ik het graag)
Hardeschijf/SSD; Liefst combi van beide, budget technisch loop ik hier soms tegen een probleem aan en kies ik misschien voor een interne ssd en externe HDD die ik nog heb..
Processor; I7
WIFI: 5GHZ!

En dan nu mijn voorkeuren;

De meeste laptops die een beetje aan mijn eisen voldoen, zien er een beetje lomp uit. Denk hierbij aan veel van de modellen van Alienware en MSI (Al vallen sommige van MSI mee)

Het liefst heb ik een beetje strakke laptop. Ik ben wat dingen tegengekomen maar vooral op Amerikaanse website (kan ik dus helaas ook niet via de pricewatch laten zien.) Een voorbeeld van een laptop die ik er wel oke uit vind zien is de SAGER NP8651.

Ultrabooks vind ik er zelf het mooist uit zien (al zou het niet perse dat gewicht hoeven zijn) alleen met mijn eisen en dan vooral de videokaart die ik erin wil lijkt mij dit praktisch onmogelijk.

Verder zag ik deze twee laptops;

#ProductPrijsSubtotaal
1Acer Aspire V15 Nitro VN7-591G-768L€ 1.399,-€ 1.399,-
1MSI GE62 2QD-005NL Apache€ 1.479,-€ 1.479,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.878,-

De MSI vind ik er toch nog redelijk lomp uitzien, op het uiterlijk van de Acer zou ik toch redelijk verliefd kunnen worden :P Geen idee wat jullie verder van die de Acer qua laptop vinden, zou het liefst deze laptop maar dan met de 970M willen hebben. Ik kon echter niets waar daar op leek vinden.

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-11 08:25
ga je naar een technische unie? want daar hebben ze meestal ook een aanbod van laptops voor een aantrekkelijke prijs..

...

• sanderisbestok
Nope, ga naar de UvA, zitten wel mooie laptops voor een mooie prijs in hun campusshop. Maar ik wil er ook op kunnen gamen etc.

• test_slang_776
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-11-2023
Wat ik schreef in een ander topic:

Clevo P650se. Veruit beste wat je kan krijgen voor 1500e. Neem een gtx 970m, 8gb ram, ips scherm, ssd en standaard 4720hq. Ding heeft prima koeling en uw beste bang for buck als je fatsoenlijk wilt kunnen gamen voor de komende paar jaar.

Sager rebrand Clevo laptops, dus we hebben het over dezelfde. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door test_slang_776 op 26-05-2015 23:12 ]

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:26

Major_ton

Shoot!

Tenzij je uitwijkt naar een Clevo barebone of iets in die buurt, zal je met je budget niet snel een laptop kunnen vinden met een GTX 970m. Een GTX 965m is misschien net aan haalbaar in een MSI GE62/72. Deze laptops zijn minder lomp dan je denkt, maar een Acer V15 Nitro is wel slanker ja. Dat komt overigens wel met een prijs, want onder pittige load willen ze nog wel eens gaan throttlen en klokt de CPU zich terug naar 800MHz. Verder moet je er over nadenken of je nu of in de toekomst nog een externe 4K monitor zou willen aansluiten. De Acers hebben alleen maar een HDMI 1.4 aansluiting die niet verder komt dan 4K op 30Hz.

Some infinities are bigger than others.

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-11 17:36
In welke scenario's denk jij dat de cpu zal gaan throttelen dan?

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:17

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Wouter lucassen schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 23:19:
In welke scenario's denk jij dat de cpu zal gaan throttelen dan?
Onder een scenario waar de CPU te heet word?
Denk aan:
-Gamen
-Video kijken (als deze niet GPU acc is)
-Renderen
-Benchmarken

En ik heb liever een laptop die een halve centimeter dikker is en nooit throttled dan een die elke keer omlaag zit te clocken...

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

Op notebookckeck wordt aangegeven dat de CPU zich onder 100% load al snel regelmatig terug klokt naar 800MHz. Ik kan mij voorstellen dat je met videobewerking of zware games best wel eens het maximale uit je CPU zal halen en als de GPU daarbij ook nog loopt te blazen lopen de tempraturen alleen maar verder op. Ik vind de Aspire V15's en 17's overigens erg mooie laptops en als er een DisplayPort (v1.2) op had gezeten had ik er nu waarschijnlijk al eentje gehad, maar dankzij het dunne design kan je helaas niet alles verwachten tijdens een 100% load.

• test_slang_776
Major_ton schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 23:29:
Op notebookckeck wordt aangegeven dat de CPU zich onder 100% load al snel regelmatig terug klokt naar 800MHz. Ik kan mij voorstellen dat je met videobewerking of zware games best wel eens het maximale uit je CPU zal halen en als de GPU daarbij ook nog loopt te blazen lopen de tempraturen alleen maar verder op. Ik vind de Aspire V15's en 17's overigens erg mooie laptops en als er een DisplayPort (v1.2) op had gezeten had ik er nu waarschijnlijk al eentje gehad, maar dankzij het dunne design kan je helaas niet alles verwachten tijdens een 100% load.
Als je die review goed gelezen had, zag je dat de processor anders is. ;) Op het notebookreview forum heeft 99,99% van de mensen geen last van throttling bij gamen of VM's, tenzij ze leipe benchmarks draaien. Dit geld voor de p650se btw, tis me niet duidelijk waar je het nou over hebt :p

[ Voor 4% gewijzigd door test_slang_776 op 26-05-2015 23:33 ]

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-11 17:36
Ik denk dat je cpu throttling nogal grosely overschat.... Zeker tijdens het kijken van een video:p je zult nooit met gamen of renderen op 100% cpu load komen of je moet het wel heel bont maken met zware bewerking. Zelf ben ik in het bezit van de zeer dunne gs60 ghost pro met 970M. Zeer dun en draagbaar. Nog nooit is de cpu tijdens heavy gamen (witcher) heter dan 75 graden geworden.

En inderdaad zoals de gene boven mij post:

Je zult alleen met benchmarks daadwerkelijk een throttle bereiken, maar deze zijn daar eigenlijk ook voor bedoeld ; kijken wanneer de cpu of gpu downclocked en naar verloop van hoeveel tijd.

[ Voor 23% gewijzigd door WouterL op 26-05-2015 23:33 ]

• sanderisbestok
Major_ton schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 23:14:
Tenzij je uitwijkt naar een Clevo barebone of iets in die buurt, zal je met je budget niet snel een laptop kunnen vinden met een GTX 970m.
En is er met deze Clevo laptops iets mis? Omdat het echt een merk is is dit af te raden of valt dat mee?
Major_ton schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 23:14:Verder moet je er over nadenken of je nu of in de toekomst nog een externe 4K monitor zou willen aansluiten. De Acers hebben alleen maar een HDMI 1.4 aansluiting die niet verder komt dan 4K op 30Hz.
Hier heb ik geen problemen mee, heb twee goede monitors; en hierna even geen geld :p.
Wouter lucassen schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 23:32:
Zelf ben ik in het bezit van de zeer dunne gs60 ghost pro met 970M. Zeer dun en draagbaar. Nog nooit is de cpu tijdens heavy gamen (witcher) heter dan 75 graden geworden.
Uit curiosity welke laptop heb je precies?

Wat het Throttlen betreft; kan weinig test met dit specifieke model vinden. Uberhaupt met de 960M 16gb ram en I7.

Denken jullie dat de 960M een beetje aan mijn eisen voldoen en er voorlopig nog even mee vooruit kan?

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

Quote van Notebookcheck:
"In AC power mode, the processor ran for a short time at 2.7 to 3 GHz and then dropped its speed to 800 MHz. Shortly thereafter, the CPU accelerated back up to 2.7 to 3 GHz. It continued this behavior for the duration of the test. The graphics core ran the whole time at full speed (1097 MHz).""

Lijkt mij niet iets om te negeren. Nou zal dit in de meeste gevallen niet bereikt worden en moet dit absoluut in de juiste context bekeken worden, maar videobewerking vraagt soms het uiterste van de hardware en games maken met laptop configs meer gebruik van de CPU dan bij een desktop PC. Tevens is een GS60 met 970m ook van een iets andere prijsklasse.

Nogmaals, zie het als een waarschuwing voor tijdens extreem gebruik (wat voor de TS mogelijk opgaat). Het is een soort bijsluiter bij een medicijn. Meestal gaat het goed, maar het kan ook wel eens mis gaan. Het missen van een DP port weegt voor mij veel zwaarder.

• sanderisbestok
Major_ton schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 23:54:

Nogmaals, zie het als een waarschuwing voor tijdens extreem gebruik (wat voor de TS mogelijk opgaat). Het is een soort bijsluiter bij een medicijn. Meestal gaat het goed, maar het kan ook wel eens mis gaan. Het missen van een DP port weegt voor mij veel zwaarder.
Wat gebeurt er precies tijdens dit throttlen met je prestaties?

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

sanderisbestok schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 23:56:
[...]

Wat gebeurt er precies tijdens dit throttlen met je prestaties?
Die storten in als een kaartenhuis. De standaard snelheid van een Ci7 4720HQ is 2600Mhz, wanneer dit terug valt naar 800Mhz, ben je een hoop snelheid kwijt! Je moet het overigens wel érg bond maken om dit scenario te bereiken. Als de laptop voor een lange tijd staat te renderen (minimaal een half uur), kan dit zich gaan voordoen, maar de kans is groot dat ook dan de CPU nog vol gas door blijft tikken.

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

test_slang_776 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 23:31:
[...]

Als je die review goed gelezen had, zag je dat de processor anders is. ;) Op het notebookreview forum heeft 99,99% van de mensen geen last van throttling bij gamen of VM's, tenzij ze leipe benchmarks draaien. Dit geld voor de p650se btw, tis me niet duidelijk waar je het nou over hebt :p
De P650se weet ik te weinig van af! Ik had het wat het throttlen betreft over de Acer Aspire V15.

• test_slang_776
Major_ton schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 00:04:
[...]

De P650se weet ik te weinig van af! Ik had het wat het throttlen betreft over de Acer Aspire V15.
OK. :)

@OP: de P650SE al bekeken?

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-11 23:58
pricewatch: Asus Republic Of Gamers G751JT-T7121H

Sowieso de betere keuze in dit geval kwa...veel.

Enige is wel...hij is een stuk lomper

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-11 20:14
Je kunt ook deze overwegen:
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y50-70-59441478
Dan ben je 1100 kwijt voor een quad i7 en een GTX 960M.
Voor 200 euro extra koop je een 500 GB SSD. Eventueel kun je nog RAM erbij kopen (aangezien maar 1 ram slot in deze laptop bezet is), en ook is het aan te raden om een HDD enclosure te kopen zodat je de oude 1TB HDD als externe schijf kunt gebruiken.

Die extra RAM lijkt mij echter overkill, maar het is mooi om uitbreidingsopties te hebben. Dan zou je een mooie dunne laptop hebben voor 1300 euro. En met 16 GB RAM richting de 1400.
(Let op! Als je een Y50 haalt moet je er wel zeker van zijn dat je een versie met het IPS paneel hebt!)

Met laptops heb je vaak de afweging tussen prijs, prestaties en portabiliteit. Voor dit geld ben ik bang dat je de keuze moet gaan maken tussen een GTX 970M in een bakbeest, of een GTX 960M die wat beter mee te sjouwen is.

• Zane11
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-06-2024
weszz schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:08:
pricewatch: Asus Republic Of Gamers G751JT-T7121H

Sowieso de betere keuze in dit geval kwa...veel.

Enige is wel...hij is een stuk lomper
En mist bijna alle eisen die de Topic starter heeft gesteld. Geen 15 inch, haalt het uiterste max budget niet ala 1500,-, niet heel erg portable en geen 16GB RAM.

Dus niet de betere keuze voor deze meneer. Het is een fantastische laptop mits je hem niet vaak mee hoeft te nemen. Maar dat doet er nu niet toe :P

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-11 23:58
Zane11 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:46:
[...]

En mist bijna alle eisen die de Topic starter heeft gesteld. Geen 15 inch, haalt het uiterste max budget niet ala 1500,-, niet heel erg portable en geen 16GB RAM.

Dus niet de betere keuze voor deze meneer. Het is een fantastische laptop mits je hem niet vaak mee hoeft te nemen. Maar dat doet er nu niet toe :P
Ah shit, ik had ook een ander topic in mijn hoofd...Werk en tweakers is een nogo :+

Excuses

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

• Scallius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-11 17:03
[b]Major_ton schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 00:01:[/b

Je moet het overigens wel érg bond maken om dit scenario te bereiken.
The name is Bond. James Bond. 😁

Throttlen blijft wel belangrijk, komt namelijk sneller voor dan je denkt. In zomer maanden etc. wordt een laptop al makkelijk warm, throttlen duidt aan dat ie warmte slecht aan kan en dus vaker problemen gaat geven wanneer de laptop wat ouder/stoffiger is of de kamertemperatuur stukken hoger is (zomer).

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

Pyramiden schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:46:
Je kunt ook deze overwegen:
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y50-70-59441478
Dan ben je 1100 kwijt voor een quad i7 en een GTX 960M.
...
(Let op! Als je een Y50 haalt moet je er wel zeker van zijn dat je een versie met het IPS paneel hebt!)
...
Als bij het video bewerken een scherm met goede kleurenreproductie vereist is, dan valt de Lenovo helaas af. Voor gaming en multimedia is het een prima laptop, maar het IPS paneel is voor serieus grafisch werk gewoon niet goed genoeg helaas. Heel erg jammer, want verder is het een hele interessante laptop!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-11 20:14
In het geval dat dit belangrijk is voor de TS dan valt deze laptop inderdaad af, maar hij heeft niets daarover in zijn topic start gezet, dus ik neem niet aan dat het van heel erg groot belang is.

Als hij voor een écht goed scherm zou willen gaan dan denk ik dat hij op andere fronten qua prestaties iets zou moeten inleveren, voor deze prijs.

Misschien is de Schenker XMG A505 een goede laptop om eens naar te kijken.
http://www.xmg.gg/a505/
Deze laptop is ook bekend onder de naam CLEVO N150SD, en hij wordt hier verkocht:
http://www.laptopplus.nl/...nch-clevo-n150sd-gtx-960m
Voor 1270 euro is het mogelijk om die te krijgen met de volgende specs:
i7-4720HQ
GTX 960M 2GB GDDR5
16GB RAM
1 TB opslag + 128GB 2282 SSD
Als de TS via school een gratis DreamSpark licentie kan krijgen dan is Windows gratis. Anders moet hij even een studentenlicentie voor 60 euro kopen.
Verder is er nog wel 50 euro van die prijs af te schrapen door alleen de barebone te bestellen, en de overige onderdelen uit de Pricewatch te plukken.

Volgens Notebookcheck is dit een van de beste panelen die je in je laptop kunt vinden:
http://www.notebookcheck....tebookcheck.120541.0.html

Enige nadeel is dat het design misschien een beetje saai is (maar dat kan ook een plus zijn), en dat het een Clevo is.

• sanderisbestok
Sorry, vanwege examens kon ik de afgelopen dag niet antwoorden. Ik ga vanavond alles is even rustig bekijken!
Pagina: 1