Situatie: externe klant die in-house Exchange 2010 server draait (RTM UR5) met ca. 30 mailboxes achter Cisco ASA5505.
Overlaatst is er een corporate WiFi AP voorzien voor mobile devices.
Er draait maar 1 DHCP server in dit bedrijf dus devices op wifi krijgen dezelfde adressen.
Situatie is opgezet door collega die er ondertussen niet meer is en situatie is in mijn handen geworpen zonder enige info.
Blijkbaar kan er sinds kort geen enkel mobile device meer mail binnenhalen van zodra ze op dit AP geconnecteerd zijn.
De PC's/laptops hierop kunnen dit wél wat vreemd is gezien dit hetzelfde netwerk is.
Probleem is niet gebonden aan 1 type iphone, zowel bij 4S, 5S & 6 doet probleem zich voor.
Er zijn geen recente updates geïnstalleerd en netwerkmatig is er ook niets veranderd.
Hetgeen ik al geprobeerd:
* Account terug verwijderen en toevoegen: werkt niet (foutmelding: controle accountgegevens niet mogelijk)
* Netwerkinstellingen iphone gereset en account opnieuw toevoegen: werkt niet
* SSL bij Exchange account uitschakelen: werkt niet
* Account toevoegen vanop laptop/pc (Win7): werkt
* Account toevoegen vanop mobiel netwerk: werkt
* Alle gekoppelde apparaten verwijderen & opnieuw proberen: werkt niet
Ben niet echt Exchange expert dus hoogstwaarschijnlijk sla ik een aantal essentiële stappen over in het troubleshoot proces, vandaar mijn oproep hier op Tweakers.
Overlaatst is er een corporate WiFi AP voorzien voor mobile devices.
Er draait maar 1 DHCP server in dit bedrijf dus devices op wifi krijgen dezelfde adressen.
Situatie is opgezet door collega die er ondertussen niet meer is en situatie is in mijn handen geworpen zonder enige info.
Blijkbaar kan er sinds kort geen enkel mobile device meer mail binnenhalen van zodra ze op dit AP geconnecteerd zijn.
De PC's/laptops hierop kunnen dit wél wat vreemd is gezien dit hetzelfde netwerk is.
Probleem is niet gebonden aan 1 type iphone, zowel bij 4S, 5S & 6 doet probleem zich voor.
Er zijn geen recente updates geïnstalleerd en netwerkmatig is er ook niets veranderd.
Hetgeen ik al geprobeerd:
* Account terug verwijderen en toevoegen: werkt niet (foutmelding: controle accountgegevens niet mogelijk)
* Netwerkinstellingen iphone gereset en account opnieuw toevoegen: werkt niet
* SSL bij Exchange account uitschakelen: werkt niet
* Account toevoegen vanop laptop/pc (Win7): werkt
* Account toevoegen vanop mobiel netwerk: werkt
* Alle gekoppelde apparaten verwijderen & opnieuw proberen: werkt niet
Ben niet echt Exchange expert dus hoogstwaarschijnlijk sla ik een aantal essentiële stappen over in het troubleshoot proces, vandaar mijn oproep hier op Tweakers.