Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldkaart
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-12-2024
Halloo,

Ik dacht even mijn toetsjes en de onderkant te verschonen. Domme domme ik dacht dat je de achterkant eraf moet schroeven en dan alle hardewaren die in de achterkant zitten, om zo bij de toetsjes te komen. Blijkt dus niet zo te zijn.

Ik toetsenbord weer in elkaar gezet, maar nu doet hij het half :(
Hij toetst alleen nog wat letters aan de linkerkant en capslock.

Is dit nog te maken?

En zo nee, ik heb al gekeken naar nieuwe toetsenborden, ik game redelijk wat en zie tussen de 'game' toetsenborden tot wel honderden euro's verschil zitten. Welke moet ik kiezen? En maakt het duidelijk verschil?
Zag deze http://www.bol.com/nl/p/g...d-zwart/9200000027441218/ bijvoorbeeld voor 20 piek, zag er best oké uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 04:52

Sprite_tm

Semi-Chinees

Dat is zo niet te zeggen; je plaatst geen foto's en vertelt ons zelfs het type toetsenbord niet eens. Verder zit je hier verkeerd als je een nieuw toetsenbord wilt kopen en daar advies over wilt; als dat de route is die je wilt nemen kan je beter in het Componenten Aankoop Advies-forum terecht. Maar laat eerst eens een foto van de ingewanden zien, misschien kunnen we spotten wat er foutzit?

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 19:32

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Zit er een aparte controllerptrint in je toetsenbord die verbonden is met het toetsen-gedeelte? Zoja, wellicht dat je de verbinding tussen die twee niet goed terug gezet hebt. Kan aan flatcable zijn, soms ook een flexibel rubberachtig strookje (waarmee bijvoorbeeld ook vaak een lcd met een print is verbonden). Anyway, het feit dat het toetsenbord het half doet, doet vermoeden dat je ergens een verbinding / stekkertje niet goed terug hebt gezet / beschadigd. Opnieuw open maken en dat even checken dus.

Belangrijkste verschil tussen een 'normaal' toetsenbord en een gaming toetsenbord is imo hoeveel toetsaanslagen er tegelijk verwerkt kunnen worden.
Niet elke toets zit direct verbonden aan de controller, in plaats daarvan zijn de toetsen in een matrix aangesloten, waardoor de controller ipv 100+ aansluitingen genoeg heeft aan bijvoorbeeld 20 inputs (10 rijen, 10 kolommen, ik noem maar wat). Gevolg hiervan is dat als je bepaalde toetsen tegelijk indrukt (welke en hoeveel hangt van het ontwerp af), dat de controller niet alle toetsaanslagen kan registreren.
Goede gaming toetsenborden zullen meer toetsencombinaties kunnen verwerken dan het eerste beste WokkieTokkie model. Maar dat is - afgezien van design, backlight, fancy kleurtjes, schermpjes, extra functieknoppen, etc - het enige verschil. Vooral een kwestie van wat je een fijn toetsenbord vindt en hoeveel geld je uit wilt geven.

Ik heb zelf een Microsoft Wired Keyboard 600, die me prima bevalt, maar als ik bijvoorbeeld in Anno 1404 Venice de numlock + toets ingedrukt houd om het spelverloop te versnellen, reageren een hoop andere toetsen niet meer. Daarentegen in WoW heb ik nog nooit issues met dit model gehad.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Is je TB op de een of andere manier nat of vochtig geworden?
Achter de toetsen zit een dubbele folie met grijze printbanen van geleidende verf er op. Als dit maar een heel klein beetje nat wordt, bv doordat je het afneemt met een vochtige doek of je morst een druppeltje bier tussen de toetsen, dan is het einde oefening. Het oxideert en geleidt niet meer.

Of anders wat Realbart zegt, die folie moet verbonden zijn met de controller printplaat. Misschien maakt dit niet goed contact.

[ Voor 15% gewijzigd door Ploink op 27-05-2015 22:27 ]