Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 505552

Topicstarter
Wat ik er zelf best mooi uit vind zien zijn de glazen schermen van macs. Nu denk ik er dus over om zelf een glazen monitor te kopen, maar ik vind het nogal lastig te vinden. Ik zie het eigenlijk nergens duidelijk bij staan. Dit lijkt bijv. wel een beetje op een glazen scherm, maar dat weet ik dus niet zeker. Het scherm is bedoelt voor gamen.

Ik hoop dat jullie een beetje goede aanraders hebben voor glazen full HD schermen. mijn budget is 500 euro maar het liefst betaal ik een stuk minder voor een full hd scherm. En als het binnen de 500 kan is een 1440p scherm ook wel prima denk.

Alvast bedankt :)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 505552 op 26-05-2015 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Wat bedoel je precies met een glazen scherm?
De bezels van de asus zijn volgens mij gewoon plastic. Of is dit niet wat je bedoelt?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:30

AzzKickah

06-CENSORED

Switchie schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 20:46:
Wat bedoel je precies met een glazen scherm?
De bezels van de asus zijn volgens mij gewoon plastic. Of is dit niet wat je bedoelt?
Hij bedoelt een scherm met een glasplaat voor het LCD. Zoals je telefoon zeg maar, even makkelijk gezegd. Een glanzend scherm.
Een 'normale' LCD monitor is mat, zoals een laptop het heeft -wederom even makkelijk uitgelegd-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Oh, mijn laptop scherm, en bijna alle laptop schermen, is zo glossy als de pest.

LCD schermen met een glasplaat ervoor, zoals macs, zie je weinig, eigenlijk alleen bij touchscreen dingen.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiii
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-07 21:57
Bij de specificatie staat dit meestal als "glossy" omschreven. Glad scherm i.p.v. matt scherm. Er zijn maar weinig met een glasplaat ervoor als afwerking. Maar er zijn een aantal schermen die wel in de buurt komen, zoals Acer S236HLtmjj en ACER S276HLTMJJ. Overigens zijn glossy monitoren zeldzaam geworden en kun je er weinig informatie over vinden.

Overigens als je doorzoekt op google images met "Asus MX27AQ" dan zie ik vooral een matte afwerking..

[ Voor 13% gewijzigd door Chiii op 26-05-2015 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:25

br00ky

Moderator Harde Waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat is dan de reden dat ze zo zeldzaam zijn? Is er iets mis mee vergeleken met matte monitoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
het lijkt in eerste instantie sprankelijker beeld maar met wat licht erop is dat spiegelende imho erg vervelend, alle schermen hier zijn dan ook mat. Een notebookscherm is meestal kleiner dus een desktopscherm vangt meer licht van wat achter je is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

En een glasplaat ervoor kwakken is tamelijk duur, je moet de boel echt goed afdichten anders krijg je er beestjes of stof tussen.

En het maakt de boel zwaarder, waardoor je een sterkere en duurdere voet moet plaatsen.

Voor veel mensen heeft het gewoon [veel] meer nadelen dan voordelen, ik kan zelf echt geen voordeel bedenken van een glasplaat ipv van kunststof.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:29

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik had een tijdje terug een AG Neovo scherm met forse glasplaat ervoor. Ding was een oude 17" 1280x1024 scherm met MVA paneel. Gaf (als er geen licht op scheen om te spiegelen) heerlijk beeld. Allicht heeft AG Neovo nog steeds iets dergelijks in het assortiment.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik hoor mensen met een mac nooit klagen over hun glazen scherm. Zijn die dan beter dan anderen? En dat het voor de rest wat meer kost en het zwaarder is zijn voor mij geen grote nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:29

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mac mensen zijn een slag apart ;)

Glas vs glans vs mat is 33% technisch verschil in toepassing (afhankelijk van hoeveel lichtinval je hebt erop en waar het vandaan komt) en 67% persoonlijke voorkeur.

Ik heb voor m'n werk een MacBook Pro en prive zowel mat als glanzende notebooks, en ik heb qua echte monitoren zoals gezegd een AG Neovo gehad met lomp glasplaat ervoor en verder verschillende matte schermen.

IMHO is kwaliteit van onderliggend paneel veel belangrijker dan kwaliteit van de laag erop - en ook hier is de vraag wat je belangrijkste toepassingen gaan zijn. Een TN-paneel (zelfs een redelik recente redelijk goede) is qua kleurechtheid en kijkhoek gewoon slechtste keus, enige voordeel is dat het snel kan zijn en dus voor gaming geliefd. Een VA-paneel geeft beste contrast en kleurdiepte, maar mindere kleurechtheid en vaak hogere respons tijden. Ideaal voor films kijken, minder voor gaming. IPS heeft beste kijkhoeken, beste kleurechtheid en redelijk goede respons tijden, maar zwart is beduidend minder zwart dan bij VA. Daarmee is het het beste voor all-roundwerk en foto/filmbewerking waar kleurechtheid van belang is.

Kenmerkend is dat m'n beste en slechtste schermen glanzend zijn. De ene is de Apple Retina op de MacBook Pro. Heeft neem ik aan weinig uitleg nodig, topkwaliteit IPS scherm. Oh en toevallig glas ervoor. Slechtste is het TN-paneel van een Acer netbook. Ding is maar vanuit een hoek enigszins bruikbaar (wat irritanterwijs niet de beste is om hem op je schoot te hebben), contrast is shit en kleuren verschillen al tussen de beeldhoeken. Oh ja, en glanzend.

Kortom, ik zou eerst paneeltype kiezen op basis van je eisen en dan pas kijken naar coating enz.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Echt een glasplaat ervoor wordt volgens mij niet meer gedaan op beeldschermen. Op TV's zie je het wel nog af en toe. Glossy panelen zijn iets anders, dat zijn schermen die in plaats van een anti-glare coating alleen een milde anti-reflection coating hebben. Maar het is niet zo dat er dan automatisch ook een glasplaat voor zit.

Overigens zijn glossy panelen op desktop beeldschermen echt aan het uitsterven. Zo staan er op Panelook nog maar 8 in productie. Eén van de weinige schermen waarvan ik weet dat er nog een glossy paneel in zit is de iiyama ProLite XB2779QS.
Pagina: 1