Toon posts:

Aankoop keuze (Duron)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik ben pas sinds een kleine week hier op tweakers en ben nu al verslaafd! :)

Ik zou graag jullie mening willen hebben over mijn binnenkort aan te schaffen setje:

MB= Asus-A7V (Soket-A)
CPU= Duron 650MHz
MEM= 64MB-Dimm (PC133 Major/Third)
Cooler= Coolmaster (DP5-5F51 of DP5-5H51)
OS=> Linux only } :)

Wat is jullie mening hierover zijn er onderdelen waarvan jullie vinden dat ik beter iets anders ervoor kan nemen?
Het een-en-ander ivm het feit dat de Duron inmiddels geUNlocked kan worden :)

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-09 21:06
- Meer RAM :)
- Andere cooler.

Voor de rest ziet het er wel goed uit, mobo is ook goed.
Alleen als je gaat OC'en [en dat ga je] moet je wel een goeie cooler hebben, anders gaat je proc wat minder lang mee >:)... Ik stel voor een Arctic Circle of Golden Orb. Die moeten er alleen nog komen volgens mij voor Socket A.

Oh en succes he!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 12:17
Geforce DDR videokaart?

Houdoe

Verwijderd

Topicstarter
Phreak:
Wat die memory betreft heb je wellicht gelijk.
Maar is die cooler die ik heb staan niet voldoende dan om te tweaken? Ben daar nog nieuw in :)

Witte:
Waarom die DDR videokaart?
Wordt meer een server dus geen 3D-games erop :) Maar dank voor je reply :)

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-03 20:07
Als het een server word kan je er beter een dual celeron in doen of even wachten tot de dual duron mobos uitkomen :)

Verwijderd

waarom moeten alle servers perse zo veel cpu's hebben ? Mijn server is alleen inet-gateway en mp3/warez-fileserver. Dat ken dus gewoon met een P120.

He.. Die Coolermaster is wel ok, lekker stil. Ik verwacht niet dat je je Duron ver kan overklokken en zelf als het kan met veilen/schuren, denk ik niet dat je daaraan begint. Je bent toch een beginner zeg je zelf.

maar een A7V is een goede investering, je kan er immers later nog een Thunderbird opprikken.

bijna niets op aan te merken, alleen word het afgeraden om meer dan 3 pc133 dimms te gebruiken, dus als je later nog wil uitbereiden zal ik nu alvast 128MB kopen. het is alleen zo duur tegenwoordig :(

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-08 08:37
Koop 128 MB !!! 64 is te weinag!
Ennuh, de Duron is nog niet te overklokken
(ok oke, alleen via FSB)

Verwijderd

Topicstarter
Zó he! Die replies gaan wel ERG snel hier :)
Maargoed da's mooi!

Tja zou wel willen om er een Duron SMP-server van te maken maja wanneer komen die dualboards? :(
Enuh celeron? Nahh ik wil juist van Intel/M$ af... :)
Ik draai nu al op en Dual Pentium-200Mhz :o )
Jaja ik weet 't real old

E-Techs; het is voornamelijk handig om een dualCPU systeem te hebben als je er een X-Server op draait waar andere workstations dan remote hun applicaties op draaien in GUI...
En dat van beginner was meer tav. tweaken niet A-Technish :-)
En van die afrading van 3 dimms wist ik niet. Is dat echt zo?
Ook voor die Asus-MB?

winand; Je moet wel bij blijven :)
zie: .plan van Daniel

[update]
Shit nou weet ik het ook ff niet meer zie:
Vorderingen Duron overclocking project :(
[/update]

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-08 08:37
Uh..ja Goeroe, idd, ik las het even later..
Ook las ik het op http://www6.tomshardware.com/cpu/00q3/000711/index.html
Als ik het zo zie is het nog makkelijker om een duron te overklokken dan een athlon (tenminste als je geen GFD wil kopen..) Die brigdes op de duron gewoon doorslijpen en weer nieuwe verbindingen maken met een stift, da's simpel zeg !

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05:10

Floor-is

5.2

Pak gewoon de 600Mhz versie, die is echt wel snel genoeg, hij is ongeveer vergelijkbaar met een P3-550 volgens mij.

Ennuh neem echt goed geheugen, dit is aan te raden omdat het gewoon een hoop gezeik (kan) schelen.

Itsme! / Floris

Bericht hierboven

Verwijderd

Suc6 met doorslijpen van je Duron!
Ik weet niet wat je allemaal wilt doen met dat ding....

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-09 19:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
Haal een Duron 650 (hell, wat maakt het uit, ze halen toch allemaal 900 MHz) en een flesje geleidende vloeistof (bijvoorbeeld dat spul om de achterruitverwarming van een auto me te repareren)

Daarmee verbind je de piepkleine contactjes aangeduid met L1 met elkaar (op de bovenkant van de processor) en je kunt met de dipswitches van de A7V overklokken (als je alles goed hebt gedaan, that is)

Verwijderd

Topicstarter
Nou inderdaad...
Schijnt nu wel te kunnen pfff wat een opluchting :)

Nou jongens bedankt allemaal voor jullie reacties..
Pagina: 1