Hoe tweede televisie aansluiten met een powerplug?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolandacb
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Hallo,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende.
Ik heb beneden tv en stereo op een powerplug van sitecom aangesloten.
Beiden werken prima.
Boven op de slaapkamer heb ik een tweede tv die het niet meer doet, sinds Tele2 het dialoge signaal heeft afgesloten.
De tv heeft een HDMI ingang aan de achterkant.
Kan ik nu mbv een extra powerplug deze tv ook aansluiten?
En wat heb ik dan precies nodig?
Alvast enorm bedankt voor jullie hulp. :)

Jolanda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt_ZakLamP
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-04 21:11
Waarschijnlijk heb je op de tv beneden een (interactieve)TV ontvanger aangesloten zitten,
Als je boven dus ook TV wilt kijken zal je in ieder geval een tweede (interactieve)TV ontvanger nodig hebben.

Die tweede (interactieve)TV ontvanger kan je dan weer verbinden met je netwerk d.m.v. een homeplug (bijvoorbeeld die van Sitecom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolandacb
  • Niet online
Cpt_ZakLamP schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 19:41:
Waarschijnlijk heb je op de tv beneden een (interactieve)TV ontvanger aangesloten zitten,
Als je boven dus ook TV wilt kijken zal je in ieder geval een tweede (interactieve)TV ontvanger nodig hebben.

Die tweede (interactieve)TV ontvanger kan je dan weer verbinden met je netwerk d.m.v. een homeplug (bijvoorbeeld die van Sitecom)
Dank je wel voor je snelle reactie.
Je bedoelt dan dat kastje van Tele2 neem ik aan?
Of begrijp ik het niet goed?
En wanneer ik die dan heb, kan ik dan met alleen een sitecom homeplug ontvanger zorgen dat ik weer beeld krijg?

Alvast bedankt weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:57
Je kunt eigenlijk het beste die coax kabel vervangen door een utp kabel.
Heb je helemaal geen homeplugs meer nodig.
Wel dat Tele2 kastjes uiteraard.

Je kunt ook twee moca 32 modulen plaatsen.
Die sturen dan het netwerksignaal over je coaxkabel en maken er dan weer netwerk van.
Veel stabieler dan homeplugs.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolandacb
  • Niet online
Ben(V) schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 21:30:
Je kunt eigenlijk het beste die coax kabel vervangen door een utp kabel.
Heb je helemaal geen homeplugs meer nodig.
Wel dat Tele2 kastjes uiteraard.

Je kunt ook twee moca 32 modulen plaatsen.
Die sturen dan het netwerksignaal over je coaxkabel en maken er dan weer netwerk van.
Veel stabieler dan homeplugs.
Bedankt maar dit is echt abracadabra voor mij. ;-)
Kun je dit ook in Jip en Janneke taal uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 432173

Vroeger ging het zo:
gewoon je coaxkabel verdelen met versterker in je elektriciteitskast en van daaruit rechtstreeks in je 2 tv's

Nu is alles digitaal geworden en verloopt alles via internet (en het best via utp-kabel, in de volksmond internetkabel)
Maar je tv kan dat internetsignaal niet zomaar omzetten in beeld en geluid en dergelijke. Dus heb je een decoder nodig die aangeleverd wordt door je provider.

Dus als je 2 tv's tegelijk afzonderlijk van elkaar wenst te gebruiken heb je:
2 beeldschermen nodig (logisch)
2 decoders van je provider (tele2 kastjes)
internet naar beide locaties (vb living en slaapkamer), beste oplossing is om een volledig bedraad netwerk te plaatsen, maar indien niet mogelijk kan je dat doen met powerplugs. Je hebt types die met 3 stopcontactjes kunnen werken (dus 1 source en 2 ontvangers), maar mijn ervaringen zijn daar slecht mee. Ik gebruik zelf 3 keer 2 aparte setjes die elk met een verschillende key beveiligd zijn om zo weinig mogelijk storing van elkaar te hebben. (ik heb 3 tv's btw ;) )

edit: als je maar 1 van beide tv's apart gaat gebruiken kan je eventueel geen 2de decoder huren/aankopen maar een toestel gebruiken dat je hdmi via internet (hdmi over ip) doorstuurt naar een 2de locatie. Maar dan heb je dus op beide tv's hetzelfde beeld.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 432173 op 26-05-2015 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolandacb
  • Niet online
Anoniem: 432173 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 21:50:
Vroeger ging het zo:
gewoon je coaxkabel verdelen met versterker in je elektriciteitskast en van daaruit rechtstreeks in je 2 tv's

Nu is alles digitaal geworden en verloopt alles via internet (en het best via utp-kabel, in de volksmond internetkabel)
Maar je tv kan dat internetsignaal niet zomaar omzetten in beeld en geluid en dergelijke. Dus heb je een decoder nodig die aangeleverd wordt door je provider.

Dus als je 2 tv's tegelijk afzonderlijk van elkaar wenst te gebruiken heb je:
2 beeldschermen nodig (logisch)
2 decoders van je provider (tele2 kastjes)
internet naar beide locaties (vb living en slaapkamer), beste oplossing is om een volledig bedraad netwerk te plaatsen, maar indien niet mogelijk kan je dat doen met powerplugs. Je hebt types die met 3 stopcontactjes kunnen werken (dus 1 source en 2 ontvangers), maar mijn ervaringen zijn daar slecht mee. Ik gebruik zelf 3 keer 2 aparte setjes die elk met een verschillende key beveiligd zijn om zo weinig mogelijk storing van elkaar te hebben. (ik heb 3 tv's btw ;) )

edit: als je maar 1 van beide tv's apart gaat gebruiken kan je eventueel geen 2de decoder huren/aankopen maar een toestel gebruiken dat je hdmi via internet (hdmi over ip) doorstuurt naar een 2de locatie. Maar dan heb je dus op beide tv's hetzelfde beeld.
Super! Bedankt voor deze uitleg. Dat begrijp ik geloof ik wel. ;)
Ik ga er deze week mee aan de slag en ga kijken of het lukt.
Ik zal het hier vermelden of wanneer het niet lukt, opnieuw vragen.
Bedankt zover voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolandacb
  • Niet online
Hier ben ik weer.
Heb nu even goed gelezen wat jullie voorstellen en dat HDMI over ip, daar heb ik dan weer aparte kastje voor nodig begrijp ik?
Of kan ik een tweede tv met alleen homeplugs aansluiten?
Beide tv's mogen hetzelfde signaal geven, dat is niet erg want ik kan toch maar 1 tv tegelijk kijken. :)

Dus mijn concrete vraag is: kan ik die tweede tv aansluiten zonder aankoop van een extra decoder van Tele2?
Zijn er bijvoorbeeld homeplugs die mijn tv signaal van beneden naar de tv boven kunnen versturen?
Alvast bedankt weer voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Voor 3 euro per maand heb je een tweede decoder van Tele2.
Als je dan de coax kabel naar je tweede tv vervangt door een netwerkkabel(=UTP kabel) dan ben je helemaal klaar.

Je kunt ook overwegen om je decoder mee naar boven te nemen als je daar gaat kijken.

Als je de coaxkabel niet kunt vervangen door een utp kabel moet je twee moca modules aanschaffen.
Die sluit je beneden aan op het netwerk en op de coaxkabel naar boven en boven sluit je die coaxkabel weer op zo'n tweede module aan en dan heb je boven ook netwerk.
zie:
http://www.allekabels.nl/...et-over-coax-adapter.html

Alternatief kun je gaan prutsen met hdmi over ip of hdmi over coax maar zijn beide dure en lastige oplossingen. Je heb dan ook nog een hdmi splitter nodig.

[ Voor 6% gewijzigd door Ben(V) op 30-05-2015 16:07 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolandacb
  • Niet online
Bedankt voor je reactie, maar een coax kabel is geen optie, want ik heb plafonds van een halve meter dikte.
Is het niet draadloos mogelijk?
En eerder hadden jullie het wel over homeplugs.
Dus als ik een extra decoder aanschaf en dan met homeplugs, kam dat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:17
jolandacb schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 16:09:
Bedankt voor je reactie, maar een coax utp kabel is geen optie, want ik heb plafonds van een halve meter dikte.
Er ligt al een coax kabel waar de tv voorheen op was aangesloten. Je zou deze kabel kunnen vervangen door aan één uiteinde een utp kabel vast te maken en vanaf de andere kant de coax kabel eruit te trekken. Dan trek je gelijk de nieuwe kabel mee. Dan hoef je ook geen plafonds open te breken.

De andere opties zijn ook al genoemd:
- Moca set aanschaffen - stabieler (maar waarschijnlijk ook duurder) dan homeplugs. Dan gaat het hele signaal alsnog over de coax die er al ligt
- Homeplugs, zodat het signaal over je elektriciteitsnet gaat

Draadloos is absoluut af te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolandacb
  • Niet online
jordje schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 17:32:
[...]

Er ligt al een coax kabel waar de tv voorheen op was aangesloten. Je zou deze kabel kunnen vervangen door aan één uiteinde een utp kabel vast te maken en vanaf de andere kant de coax kabel eruit te trekken. Dan trek je gelijk de nieuwe kabel mee. Dan hoef je ook geen plafonds open te breken.

De andere opties zijn ook al genoemd:
- Moca set aanschaffen - stabieler (maar waarschijnlijk ook duurder) dan homeplugs. Dan gaat het hele signaal alsnog over de coax die er al ligt
- Homeplugs, zodat het signaal over je elektriciteitsnet gaat

Draadloos is absoluut af te raden.
Bedankt voor je hulp.
Mijn tv beneden is met een homeplug van Sitecom aangesloten, dus een zender in de meterkast en een ontvanger achter m'n tv.
Wat heb ik nu nog nodig dan om m'n tv boven werkend te krijgen?
Alleen een Sitecom ontvanger ( de tv boven mag hetzelfde signaal als beneden geven) of moet ik dan toch ook nog een Tele2 decoder aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:17
jolandacb schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 19:26:
[...]

Bedankt voor je hulp.
Mijn tv beneden is met een homeplug van Sitecom aangesloten, dus een zender in de meterkast en een ontvanger achter m'n tv.
Wat heb ik nu nog nodig dan om m'n tv boven werkend te krijgen?
Alleen een Sitecom ontvanger ( de tv boven mag hetzelfde signaal als beneden geven) of moet ik dan toch ook nog een Tele2 decoder aanschaffen?
Die tweede decoder ga je sowieso nodig hebben, dus die moet je inderdaad bij tele2 huren/kopen.

Of het met slechts 3 homeplugs gaat werken is echter te betwijfelen. Ik zie namelijk net in de handleiding van tele2 op pagina 4 dat de poort waarop je de decoders kan aansluiten per router verschilt. Het kan dus zijn dat je niet één maar twee homeplugs moet kopen omdat het (vanuit de handleiding) niet duidelijk is hoe alles intern in de modem/router is geregeld.

Misschien dat een andere tele2-klant hier hierover zijn ervaringen kan geven. Óf eventjes naar de klantenservice bellen, want ik zie dat zij zelf ook ondersteuning bieden voor tv via homeplugs. Dan weet je zeker of je er in totaal 3 of 4 nodig hebt. Kan je gelijk de tweede decoder bij ze bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:15
Het niet aanschaffen van een extra decoder is geen optie. Immers moet HDMI or SCART over IP of COAX kopen, dat is duur. En bovendien moet je dan een set kopen met infrarood anders moet je een eindje lopen als je wilt zappen.
Je moet dus een extra decoder kopen, of de decoder telkens verplaatsen.

Oke. In volgorde van minste frustatie in de lange termijn:
- Ethernet kabel. Werkt totdat je de kabel fysiek beschadigd. 100% uptime.
- Moka, Internet over Coax. Werkt totdat de kastjes kapot gaan, of de kabel fysiek beschadigd. 100% uptime.
- Homeplugs. Stoppen mogelijk plotseling met werken als je een nieuwe apparatuur koopt. 100% uptime niet vanzelfsprekend.
- Wireless Bridging. Buiten het feit dat het opzetten best ingewikkeld kan zijn, is het ook nog is zeer onbetrouwbaar voor de grote hoeveelheid vertragingsgevoelige data. Je hebt continu 8 Mbit nodig, zonder verlies. uptime totaal afhankelijk van je buren.

Het feit dat je het analoog kabelsignaal het dialoge signaal noemt laat zien dat je niet erg thuis bent in deze genre techniek. Dus raad ik je aan om de eerste of tweede optie te nemen aangezien deze wel werken, niet werken, en niet "soms" werken.

[ Voor 4% gewijzigd door jeroen3 op 30-05-2015 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
jolandacb schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 16:09:
Bedankt voor je reactie, maar een coax kabel is geen optie, want ik heb plafonds van een halve meter dikte.
Beetje vreemde reactie, je hebt toch al coax liggen anders kon je voorheen geen tv kijken.

Powerline adapters zijn onbetrouwbare dingen die het soms wel en soms niet doen, dus zonde van het geld.
Zelf als ze het eerst doen kunnen ze er zomaar ineens mee ophouden, omdat er op het powernet een storing bijkomt.

Blijft over de coax vervangen door netwerkkabel of het netwerk over de coaxkabel sturen met moca.

In alle gevallen hebt je een adapetr van tele2 nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolandacb
  • Niet online
jeroen3 schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 21:40:
Het niet aanschaffen van een extra decoder is geen optie. Immers moet HDMI or SCART over IP of COAX kopen, dat is duur. En bovendien moet je dan een set kopen met infrarood anders moet je een eindje lopen als je wilt zappen.
Je moet dus een extra decoder kopen, of de decoder telkens verplaatsen.

Oke. In volgorde van minste frustatie in de lange termijn:
- Ethernet kabel. Werkt totdat je de kabel fysiek beschadigd. 100% uptime.
- Moka, Internet over Coax. Werkt totdat de kastjes kapot gaan, of de kabel fysiek beschadigd. 100% uptime.
- Homeplugs. Stoppen mogelijk plotseling met werken als je een nieuwe apparatuur koopt. 100% uptime niet vanzelfsprekend.
- Wireless Bridging. Buiten het feit dat het opzetten best ingewikkeld kan zijn, is het ook nog is zeer onbetrouwbaar voor de grote hoeveelheid vertragingsgevoelige data. Je hebt continu 8 Mbit nodig, zonder verlies. uptime totaal afhankelijk van je buren.

Het feit dat je het analoog kabelsignaal het dialoge signaal noemt laat zien dat je niet erg thuis bent in deze genre techniek. Dus raad ik je aan om de eerste of tweede optie te nemen aangezien deze wel werken, niet werken, en niet "soms" werken.
Klopt, ik ben hier totaal niet in thuis.
Als ik het allemaal wist, hoefde ik jullie niet om hulp te vragen immers. ;)
Bedankt voor de duidelijke uitleg.
Ik ga beginnen met een decoder te bestellen bij Tele2 en zal hen dan vragen hoeveel powerplugs ik nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolandacb
  • Niet online
Misschien nog een domme vraag, maar ik stel hem toch maar.
Wanneer ik aan de oude coaxkabel een netwerkkabel vastmaak en deze door het plafond heen trek, kan ik er dan later zelf zo'n stekkertje aan vast maken?of kan ik die alleen kant een klaar kopen en moet het snoer inclusief stekkertjes door het plafond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:15
Je kunt er zelf een stekkertje aan knijpen.
http://www.weethet.nl/dutch/network_utp_cables.php

Je moet dan een straight kabel maken. Zorg voor genoeg lengte en een kabeltester.

[ Voor 48% gewijzigd door jeroen3 op 31-05-2015 14:41 ]

Pagina: 1