Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Help me aan een nieuwe laptop!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben een eerste jaars student aan de opleiding Communicatie en Multimedia Design. Mijn arme laptop kan mijn werkzaamheden niet meer bijhouden en ik heb écht een nieuwe nodig. Zouden jullie mij kunnen helpen in het vinden van een nieuwe laptop?

Wat ik met mijn laptop moet doen:
- Video- en fotobewerking
- Webcodes typen
- Het gewone webbrowsen, verder geen hele zware dingen

Nog verdere eisen die ik heb:
- Ik reis veel, dus ik neem de laptop vaak mee
- Tijdens het reizen verricht ik meestal werk op mijn laptop, dus de batterij moet vrij lang mee gaan
- Minimaal een 15 inch scherm
- Ik heb geen voorkeur qua merk
- Snufjes als touchscreen mag er altijd bij, maar ik geen bepalende factor

Wat mijn budget is:
Ik ben een student dus heel veel duurder dan 1000 euro kan ik niet veroorloven.

Voorstellen qua laptops zou al heel erg fijn zijn, maar alleen de specificaties, die ik nodig heb met het werk dat ik doe, is ook al heel erg fijn!

Heel erg bedankt voor de moeite alvast! :)

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:53

Major_ton

Shoot!

Zelf een aantal laptops uitzoeken die je als kanshebbers hebt gevonden wordt hier erg gewaardeerd.
Je wensen en eisen kan je aangeven in de Pricewatch waarna er een selectie overblijft om uit te kiezen.
Punten waar ik zeker op zou letten met jouw eisenpakket zijn een;

Intel Core i7 full voltage processor (Ci7 4710HQ/4720HQ).
Een goed IPS paneel (dus niet die van de Lenovo Y50-70).
Minimaal 8GB RAM geheugen.
Minimaal een nVidia GT 840m Grafische kaart.
Minimaal een 128GB SSD (al is dit bij de meeste laptops later zelf ook nog in te bouwen).

Some infinities are bigger than others.

Verwijderd

Topicstarter
Major_ton, heel erg bedankt voor de tips!
Ik ga eens opzoek naar een goede laptop :)

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 16:42:
Major_ton, heel erg bedankt voor de tips!
Ik ga eens opzoek naar een goede laptop :)
Succes! Laat ons weten wat je gevonden hebt en mogelijk kunnen we je nog van advies voorzien als gewenst.

Verwijderd

Topicstarter
Major_ton schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 17:14:
[...]

Succes! Laat ons weten wat je gevonden hebt en mogelijk kunnen we je nog van advies voorzien als gewenst.
Ik ben uitgekomen op de Asus N550JK-CN360H. pricewatch: Asus N550JK-CN360H

Heeft voor zover ik kan zien alle specificaties die ik wil hebben en die jij mij aanraadde. En gelukkig ook nog betaalbaar voor mij.

Al kwam ik zojuist nog op de website van Paradigits nog een Asus tegen http://www.paradigit.nl/a...rty/80038038/details.aspx
Verschilt in prijs niet zodanig veel, maar ik krijg er wel wat betere specs bij, een TB opslag en een ieeets betere videokaart. Of zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2015 17:28 ]

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 17:18:
[...]

Heeft voor zover ik kan zien alle specificaties die ik wil hebben en die jij mij aanraadde. En gelukkig ook nog betaalbaar voor mij.

Al kwam ik zojuist nog op de website van Paradigits nog een Asus tegen http://www.paradigit.nl/a...rty/80038038/details.aspx
Verschilt in prijs niet zodanig veel, maar ik krijg er wel wat betere specs bij, een TB opslag en een ieeets betere videokaart. Of zie ik iets over het hoofd?
Prima keuze lijkt mij!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-11 17:36
Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 17:18:
[...]

Hou er wel rekening mee dat deze laptop geen indrukwekkende accuduur heeft (:

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:56
Is dit geen optie voor je pricewatch: Asus N551JK-CN079H en dan zelf ssd er in bouwen of je kunt voor rond de 500 gb gaan of je bent goedkoper uit als je voro 256GB gaat

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

Wouter lucassen schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 18:17:
[...]

Welke laptop met een Ci7 4710HQ en een GTX 850m heeft in diezelfde prijsklasse wel een indrukwekkende accuduur?

Verwijderd

Topicstarter
Wouter lucassen schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 18:17:
[...]

'geen indrukwekkende accuduur' hoelang moet ik me dan indenken? De laptop die ik nu heb is zover dat die het niet eens 40 min uithoud, dus alles langer dan anderhalf uur vind ik een wereld van verschil. Ik snap ook dat de accu al helemaal niet lang meegaat als ik aan videobewerking doe.

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Onder hevige load zo'n 1,5 uur. Tijdens normaal gebruik moet ie het toch wel zo'n 4, misschien 5 uur uit houden :)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Verwijderd

Topicstarter
pwillemske schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 22:42:
Onder hevige load zo'n 1,5 uur. Tijdens normaal gebruik moet ie het toch wel zo'n 4, misschien 5 uur uit houden :)
Goed genoeg voor mij :)

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-11 17:36
Hevige load is wat optimistisch. Maar inderdaad 4 uur bij licht gebruik moet lukken. En nee in deze prijsklasse vind je niet veel beters met de gecombineerde eisen. Maar aangezien TS aangaf een goede accuduur te preferen was het de notie waard.
Pagina: 1