Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-07 16:49

Jive

MooMooMastah

Topicstarter
Ik zoek een?
Moederbord upgrade set voor mijn oude i7-920 , asus p6t deluxe en OCZ Platinum ram kit

Wat is je budget?
Had gehoopt tussen de 300 en 500 te zitten, dat is met eigen zoeken net niet gelukt.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Altijd blij geweest met Asus , zeker de Asus EPU tool voor laag verbruik als ik niet aan het gamen ben. Dus iig een gelijke kwaliteit & power feature.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Gamen, downloaden etc.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 240,-€ 240,-
1Asus Z97-PRO GAMER€ 132,95€ 132,95
1Intel Liquid Cooling Solution TS13X€ 79,90€ 79,90
1Kingston HyperX Beast HX324C11T3K2/16€ 137,-€ 137,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 589,85

Deze set komt in mijn bestaande systeem, dus ssd/hdd etc gaan mee in deze kast
pricewatch: Nexus Prominent R

Voorlopig zelf hier op uitgekomen, om de komende jaren er weer tegen aan te kunnen.

Graag zou ik horen of mijn keuzes kloppen.
De intel cooler leek mij een betaalbare en betrouwbare cooler voor een stil systeem, en voorkomt gelijk eventuele problemen met de hoge kingston ribben.
Asus mobo met i5 unlocked en 2400mhz ram voor de performance mogelijkheden.

Of ga ik hier eigenlijk gewoon €€€ teveel voor betalen voor de prijs/performance ...

Ik twijfel ook of de cooler gelijk mee "moet" of ik daar juist even mee zou kunnen wachten (weet niet hoeveel lawaai de stock maakt). Zou eventueel toch €80 schelen op de initieele aanschaf.

Aangezien deze processor + mobo minder verbruikt dan de oude i7-920 + asus p6t hoop ik de PSU niet te moeten vervangen.

Gaat dit zo werken, of zie ik iets over het hoofd ??

Alvast bedankt.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
En om welke spellen, op welke resolutie gaat het dan?
En welke grafische kaart heb je daarvoor?

Want het zou zo maar eens kunnen zijn, dat je met deze upgrade van 600 euro er geen enkele fps op vooruit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Zelf zou ik nog "even" wachten tot Skylake of K12, van 1366 naar 1150 gaan levert weinig performancewinst, en is naar mijn mening het geld totaal niet waard.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09 18:14
Een upgrade van een i7 920 naar een moderne i5 4xxx is afhankelijk van de game zeker wel te merken (Battlefield 4 op 64 player maps bijvoorbeeld), maar mocht je nog geduld hebben dan is het afwachten naar de eerste performancebenchmarks voor de komende intel generatie geen extreem slecht idee. Sinds de 2xxx serie zijn er geen grote stappen per gen meer gemaakt, en stiekem hoop ik daarom dat dat deze keer wel gebeurd. (ook al leek het daar niet op bij een of andere gare prognose die ik een tijdje geleden gelezen had).

Mocht je wel willen upgraden: zeker weten dat je wel wilt overclocken? De current gen clocked namelijk niet heel lekker over, maar het kost je wel snel 50 tot 100 euro extra om de optie tot overclocken open te houden. Ook is sneller geheugen niet nodig aangezien overclocken puur met de multiplier gaat. Een goedkoop setje 16 gig 1600 MHz is dan meer dan genoeg. (ook zou je je oude ram deels mee kunnen nemen: dus 2 reepjes van waarschijnlijk 2 dat je nu hebt, en dan nog 2 van 4 erbij. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:16
Ardjee schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 18:46:
Een upgrade van een i7 920 naar een moderne i5 4xxx is afhankelijk van de game zeker wel te merken (Battlefield 4 op 64 player maps bijvoorbeeld), maar mocht je nog geduld hebben dan is het afwachten naar de eerste performancebenchmarks voor de komende intel generatie geen extreem slecht idee. Sinds de 2xxx serie zijn er geen grote stappen per gen meer gemaakt, en stiekem hoop ik daarom dat dat deze keer wel gebeurd. (ook al leek het daar niet op bij een of andere gare prognose die ik een tijdje geleden gelezen had).

Mocht je wel willen upgraden: zeker weten dat je wel wilt overclocken? De current gen clocked namelijk niet heel lekker over, maar het kost je wel snel 50 tot 100 euro extra om de optie tot overclocken open te houden. Ook is sneller geheugen niet nodig aangezien overclocken puur met de multiplier gaat. Een goedkoop setje 16 gig 1600 MHz is dan meer dan genoeg. (ook zou je je oude ram deels mee kunnen nemen: dus 2 reepjes van waarschijnlijk 2 dat je nu hebt, en dan nog 2 van 4 erbij. )
Met een beetje geluk heeft 'ie triple-channel, afhankelijk of het dan 3x2 of 3x4 is moet er dus max. 1 reepje van 2GB of 4GB bij zonder de hele boel te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Topicstarter
Reepje schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 18:32:
En om welke spellen, op welke resolutie gaat het dan?
En welke grafische kaart heb je daarvoor?
Ik heb nu een Radion 7850 2gb, en game met een 23" IPS scherm indien mogelijk op 1920*1080 ..
De afgelopen jaren heb ik ongeveer elke 2 jaar zo een midrange kaart gekocht voor de fps upgrades.
Gamen is van MMO tot FPS en voornamelijk offline, Witcher / Saints row / Warhammer ...
Ik merkte dat Planetary Anihilation eigenlijk de eerste game die slecht speelbaar was op mijn systeem door de CPU hit.
VasZaitsev schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 18:39:
Zelf zou ik nog "even" wachten tot Skylake of K12, van 1366 naar 1150 gaan levert weinig performancewinst, en is naar mijn mening het geld totaal niet waard.
CPUBOSS geeft eigenlijk aan dat de performance diff tussen de 920 en de 4690 anders best groot is. Skylake heb ik over zitten denken, maar "erop wachten" duurt een half jaar voor introductie, en dan nog aardig wat maanden voordat het redelijk geprijsd verkrijgbaar zal zijn. (ik verwacht dat een skylake set begint bij €700 over een half jaar)
Naast alle mooie verhalen over de IGP die ik overal zie (ongebruikt stuk silicon in mijn situatie) zie ik in de tests en prognoses niet heel veel verschil in cpu speed, maar vooral die-shrink. Dat lijkt er iig op dat gaming improvement er niet echt heel dik in zal zitten met Skylake voorlopig. (als ik hier dus compleet naast zit .. graag wat info hierover om me "te overtuigen" erop te wachten)
iBugged schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 20:17:
Met een beetje geluk heeft 'ie triple-channel, afhankelijk of het dan 3x2 of 3x4 is moet er dus max. 1 reepje van 2GB of 4GB bij zonder de hele boel te vervangen.
Ik heb helaas 6x 1gb, dus oud ram overpakken "kost" me 2gb tov huidige systeem .. vandaar ook de overstap naar de 2400mhz 2x8gb Dual Channel kit voor max performance op het bord.

De reden voor het "snelle" z97 bord met het snelle ram, is eigenlijk ook om een snelle basis te hebben volgens design, zonder aan OC hitte/geluidsproductie te beginnen, en de Auto-OC mogelijkheden van het asus bord te hebben voor als het toch nog sneller moet kunnen gaan. Deze mogelijkheid "kost" €50 extra voor de unlocked processor en mobo.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-09 20:02
Cpuboss is vrijwel de enige site die niet moet gebruiken(voor gamen dan) het verschil in fps is niet geweldig groot voor de meeste games. Zoek eens een cpu benchmark van je meest gespeelde game. En bekijk of de meer prijs waard is

Het is de bedoeling dat skylake mainstream gaat worden. Dus verwacht gewoon 200/250 voor de snelste i5 en 350/400 voor de i7.

[ Voor 21% gewijzigd door loki504 op 27-05-2015 06:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jive schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 17:44:

Aangezien deze processor + mobo minder verbruikt dan de oude i7-920 + asus p6t hoop ik de PSU niet te moeten vervangen
Dat is sowieso ook afhankelijk van de kwaliteit van de voeding.

Maar als je de Core i7 een flinke overklok mee geeft doet die gewoon weinig onder voor een Haswell i5 en is er dus niet echt een reden om de CPU te vervangen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:05
-The_Mask- schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 08:48:
[...]

Dat is sowieso ook afhankelijk van de kwaliteit van de voeding.

Maar als je de Core i7 een flinke overklok mee geeft doet die gewoon weinig onder voor een Haswell i5 en is er dus niet echt een reden om de CPU te vervangen.
Dit is zeker waar. Gewoon goed overklokken die hap en bij introductie evt. de nieuwe I5 kopen. De launchprijzen verschillen ook weer niet zoveel als je een tijdje wacht. Ja de generatie van nu wordt iets goedkoper, maar dat komt door de launch van de nieuwe generatie.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Topicstarter
loki504 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 06:27:
Het is de bedoeling dat skylake mainstream gaat worden. Dus verwacht gewoon 200/250 voor de snelste i5 en 350/400 voor de i7.
Hamvraag is dan dus .... kan ik in augustus/september voor ongv. €500 de snelste i5, met 16gb ddr4 en een A-merk moederbord halen, of moet ik daarvoor tot in 2016 wachten voordat het verkrijgbaar is voor redelijke prijzen.

Daarnaast denk ik nu nog voor een redelijke prijs mijn i7 set door te verkopen, en daarmee de €150 te kunnen drukken ... en diegene wil NU Assasins Creed en Witcher 3 kunnen spelen ipv een half jaar wachten.....

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Intels prijzen zakken nauwelijks, kijk maar het prijsverloop van de huidige i5's, die is constant gebleven totdat de euro begon te kutten.

Overigens zal Haswell ook echt niet zakken door Skylake, Sandy en Ivy daalden ook niet in prijs door een nieuwe generatie.

Zelf zou ik iig lekker wachten tot SkyLake, komt uit met een stapeltje nieuwe dingen.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Jive schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:04:
[...]

Hamvraag is dan dus .... kan ik in augustus/september voor ongv. €500 de snelste i5, met 16gb ddr4 en een A-merk moederbord halen, of moet ik daarvoor tot in 2016 wachten voordat het verkrijgbaar is voor redelijke prijzen.
.
Prijzen zullen niet echt zakken (in dollars) zoals vaszaitsev ook al opmerkt.
Wat wel kan gebeuren, is dat de dollar nog sterker wordt. Dat zal betekenen dat de prijs in euros dus omhoog gaat.
Maar niemand weet wat de dollar\euro doet. Sommige menen dat er nog wel 10-20% vanaf kan. Dat betekend dan een prijsstijging in euro's van 10-20%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-09 20:02
Als de euro gelijk blijft moet het wel lukken. 150 euro ddr4 geheugen(huidige prijs)
100 euro mobo(kan goedkoper. Maar neem het als ruime schatting) en 250 euro voor de snelste I5. Dat zal wel lukken dus. En je heb nog tijd om te sparen.
Pagina: 1