Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Mark22
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15-11 15:30
Hallo

Ik heb nu iets meer dan een jaar een Samsung Galaxy Trend Lite.
Maar deze is nu behoorlijk sloom. (al helemaal als ik op het internet zit)
Dus ik ben op zoek naar een nieuwe. Natuurlijk zoek ik zelf wel een hoop sites af maar misschien kunnen jullie mij nog advies geven of wat dan ook :)

De eisen:
1.2Ghz quadcore processor
8GB opslag > 5/6 GB vrij voor mijn eigen apps, foto's etc.
1GB RAM
5MP camera
1MP front-camera
Scherm grootte tussen de 4 en de 5 inch.
Android 4.4 / 5.0
Maximaal €200

Ik heb momenteel al enkele telefoons gevonden. Ik heb alleen naar de specificaties gekeken dus niet naar het merk. Dus mocht je iets kwijt willen over het merk dan hoor ik dat graag.

Acer Liquid E700 (2GB RAM/16GB opslag)
LG G2 mini
LG L90
Samsung Galaxy Ace 4
Samsung Galaxy Grand Prime G530

Ik heb het even aangepast naar enkele reacties. Ik hoop zo wel voldoende informatie te hebben gegeven.
Mocht je zelf nog een goede telefoon hebben gevonden voor onder de €200 dan hoor ik dat ook graag.

Mvg Mark

[ Voor 43% gewijzigd door Mark22 op 27-05-2015 15:30 ]

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:24
Ik denk dat je je beter kan wenden tot een degelijke Chinaphone. Je hebt dan tov een L90 of G2 Mini echt veel meer waar voor je geld.

Wil je het liever dichter bij huis houden zou ik toch kijken naar de Moto E/G

[ Voor 23% gewijzigd door mad-dog op 26-05-2015 17:09 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik verplaats je topic even naar het juiste subforum.

→ MAA

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-11 12:54

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Ik zou kijken voor een LG G3s, die is momenteel volgens mij bij bol.com in de aanbieding voor rond de €180. Betere specs dan de 2 die je noemt en minder potentieel gezeur igv garantieclaims dan bij Chinaphones.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• job89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-01 09:07
De Moto E 4G kan ook goedkoper door bij Coolblue te gaan voor een maandelijks opzegbaar abonnement van Ben. Dan kom je op dit moment op de volgende prijs (toestel + aansluitkosten + 1 maand abonnement) 91+9.95+4.50 = 104,45
Als je dat dan ook nog eens combineert met een 5 euro kortingscoupon die hier op het forum (vooral aan het eind van de maand) best vaak langs komt en ook nog met cashback van ippies wordt het helemaal aantrekkelijk.

Voor Moto G 4G 2015 kan ook goedkoper met de abonnement truc bij Coolblue voor 168.45

Overigens moet je dan niet vergeten dan gelijk weer je abonnement op te zeggen ;) anders kost het je iets meer.

• Mark22
Bedankt voor de reacties.

Ik neem trouwens geen abonnement want ik heb liever dat ik gewoon een telefoon koop en dat ik alleen het beltegoed eventueel moet opwaarderen.
Het liefst heb ik ook een bekend merk met ongeveer dezelfde software (ik zeg dit natuurlijk niet goed, maar hiermee bedoel ik dat de instellingen ongeveer hetzelfde zijn/werken als bij een Samsung aangezien ik nu een Samsung heb :))
Niet dat een Motorola slecht of onbekend is maar mijn voorkeur gaat uit naar een echt bekend merk dat iedereen wel kent.
En bovendien moet ik nog wel wat geld sparen dus misschien is een telefoon van €180 over een paar maanden wel €150-160. Dus als een telefoon nu 180-200 kost mag dat ook.

Mvg Mark

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Dus je betaalt liever mee aan het marketingbudget van bijvoorbeeld Samsung, waar je met een Motorola in meerdere opzichten gewoon beter zit?

• job89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-01 09:07
Je krijgt met die truc bij Coolblue gewoon een simlock vrije telefoon, dus kun je je gewoon je prepaid kaart gebruiken en het abonnement gelijk opzeggen zodat je maar een maand betaald.

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Mark22 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 18:27:

Niet dat een Motorola slecht of onbekend is maar mijn voorkeur gaat uit naar een echt bekend merk dat iedereen wel kent.
Grappig, als je bedenkt dat Motorola aan de wieg stond van de mobiele telefoon, zoals we hem nu kennen en dat leger, brandweer en politie al mobilofoons en portofoons van Motorola gebruikten, toen nog geen mens in Europa ooit van Samsung gehoord had.

Verwijderd

Marly schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 21:29:
[...]

Grappig, als je bedenkt dat Motorola aan de wieg stond van de mobiele telefoon, zoals we hem nu kennen en dat leger, brandweer en politie al mobilofoons en portofoons van Motorola gebruikten, toen nog geen mens in Europa ooit van Samsung gehoord had.
Dat ziet de gemiddelde tiener tegenwoordig niet meer. :P die zijn: iphone or samsung or GTFO. :P

Ik sta op hetzelfde punt als enkele van mijn voorgangers, ga voor een Moto E of Moto G, beste wat je kan krijgen onder de 200 euro. (met name vanwege de snelle updates en geen bende zoals samsung en LG over hun android telefoons heengooien (touchwizz en hoe die rommel van LG tegenwoordig ook heet)

• Mark22
Dan is dat mijn fout want ik dacht dat Motorola een vrij nieuw merk was. Maar ik kwam er net achter dat je bij Motorola de batterij er niet uit kunt halen. En als het systeem even vast loopt zal dat toch wel hamdig zijn. Vandaar liever geen Motorola.
Ik weet niet of dit voor alle toestellen geldt.

Mvg Mark

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Mark22 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 22:36:
Dan is dat mijn fout want ik dacht dat Motorola een vrij nieuw merk was. Maar ik kwam er net achter dat je bij Motorola de batterij er niet uit kunt halen. En als het systeem even vast loopt zal dat toch wel hamdig zijn. Vandaar liever geen Motorola.
Ik weet niet of dit voor alle toestellen geldt.

Mvg Mark
Dan doe je even de combinatie volume down (of up, afhankelijk van merk) + powerknop en hij start opnieuw op.

Hoi!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

En natuurlijk de eeuwige vraag: WP geen optie? Zeker bij dit soort budgetten zijn die dingen behoorlijk interessant, draaien toch lekkerder dan ongeveer alle goedkope dingen van Android.

Anders toch een Moto, maakt goed spul voor een goede prijs.

People as things, that’s where it starts.

• Mark22
Ik heb even het topic aangepast. Ik hoop hiermee wat duidelijker te zijn met wat ik zoek.
En nog even over jullie reacties:

Ikzelf heb geen ervaring met WP. En ik vind de hoekige behuizingen die de meeste WP hebben niks. Vandaar ook geen WP. (Tenzij er 1 is die niet zo hoekig is en goede specificaties heeft)
En over Motorola: Een vriend van mij heeft een Motorola en die heeft geen knopjes onderin zoals bij Samsung maar die zie je pas als je de telefoon opstart. Dit vind ikzelf niet prettig dus vandaar liever geen Motorola.
Zoals jullie misschien al door hebben weet ik amper wat van Motorola dus vandaar dat ik best snel fout kan zijn.

Mvg Mark

[ Voor 12% gewijzigd door Mark22 op 27-05-2015 15:45 ]

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01:43

Mitchell

Ondertitel

Ik raad je de Xiaomi Redmi 2 Pro aan. De specs zijn:
- Qualcomm Snapdragon 410 Quadcore 64-bit 1.2 GHz processor
- 16GB aan ruimte (ik gok dat 12GB voor jou beschikbaar is)
- 2200 mAh batterij
- 2GB RAM
- Quick charge
- 8MP back-camera
- 2MP front-camera
- 4.7 inch IPS Retina screen
- 1280 x 720 resolution, 312PPI
- Android 4.4.4

De telefoon kan voor 170.32 euro gekocht worden bij IBuyGou. Dit is inclusief verzending (DHL, binnen 3 tot 6 werkdagen is het er), verzekering op de verzending en Import Duty Insurance.

Een review van deze telefoon kan hier worden gevonden: Productreview: Xiaomi Redmi 2 Pro Wit review door Kiswum

[ Voor 11% gewijzigd door Mitchell op 27-05-2015 18:34 ]

Signature

Pagina: 1