• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-01 07:52

jdwrist

En het antwoord is koekje

Topicstarter
Hoi voor mijn D7100 plus lenzen gebruik ik nu een Vanguard Cameratas die over 1 schouder hangt. Op zich werkt dit prima ware het niet dat als ik een dag heb rondgelopen met deze tas ik er een stijve schouder en rugklachten aan overhoudt. Nu wil ik eigenlijk een rugzak model (die dus wel over 2 schouders hangt) waarbij de ritssluiting aan de binnenkant zit (stukje veiligheid). Nu heb ik al meerdere rugzakken op internet voorbij zien komen, maar ben toch ook wel nieuwsgierig naar jullie bevindingen. Welke Type rugzak gebruik jij en wat zijn de voor- of nadelen.

Budget ligt zo rond de €100,- (kan iets meer of iets minder :P )

[ Voor 5% gewijzigd door jdwrist op 26-05-2015 16:18 ]

Live youre Life and Enjoy every Day

• Khallouki
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:27
Ik gebruik al een tijdje een laptoptas van Crumpler. Ze hebben kwalitatief goede tassen, ook cameratassen!

Neem een kijkje zou ik zeggen:
http://www.crumpler.eu/in...oto-back-packs&sprache=EN

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:30

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Het zou wel handig zijn om je budget te weten, prijzen van tassen variëren nogal :)

Zelf gebruik ik een F-Stop Guru met medium slope binnen tas. Fijne vind ik dat hij kwalitatief goed in elkaar zit, modulaire binnenkant heeft, ritssluiting aan de rugzijde zit en hij érg fijn zit ;)

www.maartendeboer.net

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-01 21:35

DarkSide

theres no place like ::1

Zelf gebruik een lowepro AW minitrekker.
Is goed in te delen. Past ook een 70-200mm in. En wat andere lenzen en los spul.
Is rugtas wat ik fijn vind kwa draagcomfort. En past ook nog een statief bij. En heeft een regenhoes.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:33

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik zou zeggen, neem eens een kijkje in Centraal Fototas Topic - Deeltje 4

Daar moeten de nodige ervaringen te vinden zijn :)

Behalve budget is het ook wel handig om een idee te hebben van wat je in de tas kwijt wilt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-01 21:07
Paar dagen geleden heb ik de lowepro photo hatchback (22 liter) gekocht. Ik liep tegen hetzelfde probleem dat het niet fijn is om hele dag de tas op een schouder te laten leunen. Het is misschien niet handig als je elke keer wilt opbergen en uithalen, maar voor de rest voldoet het aan mijn behoefte. Daarnaast zit er ingebouwde regenhoes bij wat nooit kwaad kan. Voor mij ook fijn dat ik gebruik kan maken ook als ik niet met de camera op pad ga :). Ik heb het op internet gevonden voor 80 euro (normaal 110-120 euro).

Mijn zeer afschuwelijke unboxing :')

[ Voor 15% gewijzigd door FireBladeX op 26-05-2015 17:38 ]

• DaviddeVogel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09-2022
Orion84 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 16:18:
Behalve budget is het ook wel handig om een idee te hebben van wat je in de tas kwijt wilt.
Dat is inderdaad wel handig om te weten! Ik heb zelf recent de Lowepro 400 AW aangeschaft. Mooie rugzak waar ook mijn 100-400 bevestigt aan de body in past. Daarnaast kan ik er meerdere andere objectieven en allemaal andere accessoires in kwijt. Kost wel € 140, maar via Marktplaats kun je 'm ook nieuw krijgen voor rond de € 80 (heb ik ook gedaan).

• Yahrr
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik heb al twee jaar de Crumpler Quick Escape Sling L :
http://www.crumpler.eu/in...sprache=EN&productID=9427

Dit is weliswaar geen rugzak maar hij vormt een mooi compromis tussen schoudertas en rugzak. Met 1 rits heb je alles bij de hand. Je kunt hem als schoudertas dragen en als rugzak, maar dan nog wel steeds op 1 schouder.
Hij draagt erg fijn omdat hij compact op je rug ligt. Ik heb er 1 body in met lens, een extra lens en ruimte voor een derde lens of flitser. Je zult wel moeten passen of hij groot genoeg is voor je spullen. Ik heb de zwarte uitvoering gekozen omdat deze een licht gekleurde binnenvoering heeft. dat is wat makkelijker om je spulletjes in terug te vinden.

Pentax K20D K3II 16-50 50-135 / Sigma 10-20mm / Kiron 105 macro / 360FGZ / Statieven: Manfrotto BeFree en 055PRO / Crumpler Quick Escape Sling / Picasa

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik gebruik zelf een crumpler compact met een losse unit voor mijn 80-200 2.8. Maar op vakantie gaat het vaak mee in een koffertje voor handbagage, samen met laptop. En gebruik ik een rugzakje met een handdoek om de camera. Voordeel is dat er nog meer in de rugzak kan.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04-2025
Deze heb ik: Lowepro Flipside AW 400

-Past veel in. ( 70-200 is geen probleem )
-Regenhoes
-rits aan rugkant
-kost rond 100 euro

productreview: Lowepro Flipside 400 AW (LP35271) review door Luxurydiver

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-01 07:52

jdwrist

En het antwoord is koekje

Topicstarter
Orion84 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 16:18:
Ik zou zeggen, neem eens een kijkje in Centraal Fototas Topic - Deeltje 4

Daar moeten de nodige ervaringen te vinden zijn :)

Ik wil er mijn D7100 in kwijt samen met een 70 - 300, 105 Macro, 18 - 105 en 50 mm Lens. Misschien dat er in de toekomst nog een extra body bijkomt zodat ik hele bereik zo bij de hand heb.

Live youre Life and Enjoy every Day

Pagina: 1