Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe Laptop studie/games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik begin volgend jaar met mijn studie HBO-ICT en heb een nieuwe windows laptop nodig. Naast software development zou ik er ook graag een beetje op kunnen gamen. Ik heb al een Game-pc thuis staan, maar het zou fijn zijn als die moderne games soepel kan draaien als ik onderweg of niet thuis ben. De games die ik speel zijn vaak niet al te zwaar grafisch. Spellen zoals Diablo 3, Dark souls 2 etc.

Wat is je budget?
Mijn budget ligt rond de 1500 euro. Dit mag meer of minder zijn. Als het meer is, dan wel graag een goede reden om er nog meer in te investeren. :)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Door mijn studie verwacht ik hem toch wel elke dag mee te nemen. Ik hoef niet ver naar school, dus iets zwaarder dan gemiddeld is geen probleem. Laptops rond de 5 kg, desktop-replacements en dergelijke, zijn toch niet de ideale oplossing dan volgens mij.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

Beste Tweakers,

Ik heb al wat rond zitten kijken op het web en mijn voorkeur ligt tot nu toe bij MSI.(Al sta ik open voor andere merken) Bij Informatique ben ik de volgende tegengekomen en deze staat tot nu toe dus ook op nummer 1. Toch hoor ik graag wat jullie te vertellen hebben! :)

MSI GE72 2QE-010NL
http://www.informatique.n...ng-laptop.html?spcall=yes

Daarnaast zag ik deze bij de Mediamarkt staan, en vond hem ook zeker interessant:

ACER Aspire Nitro VN7-791G-75K7
www.mediamarkt.nl/mcs/pro...,1961071.html?langId=-11#

Het hoeft niet perse een 17.3 inch te zijn. Tot nu toe zijn dit alleen de enige die ik tegengekomen ben en toevallig zijn deze beide dit formaat. 15.6 inch is ook geen probleem. Daarnaast is een SSD een verplichting met de voorkeur op minstens 256 GB omdat de 128 GB SSD die in me pc zit, al te snel volraakt :)

• NC83
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11 17:32
5kg is zwaar voor een laptop die je elke dag meeneemt. Ik zou eerder naar een ultra book kijken om mee te nemen. Of een van de goedkopere opties in the GS60 Ghost series.

ex-FE Programmer: CMR:DiRT2,DiRT 3, DiRT Showdown, GRID 2, Mad Max

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-11 17:33

Major_ton

Shoot!

5kg mee zeulen ben je inderdaad snel zat. Ik zou eens kijken naar de pricewatch: Asus G551JW-CN167H. Schijnt een erg fijne laptop te zijn!

Some infinities are bigger than others.

Verwijderd

Topicstarter
Major_ton schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 21:20:
5kg mee zeulen ben je inderdaad snel zat. Ik zou eens kijken naar de pricewatch: Asus G551JW-CN167H. Schijnt een erg fijne laptop te zijn!
Dank voor de reactie. Inderdaad qua specificaties ziet die er netjes uit. Ik vind het alleen wel een probleempje dat er alleen een SSD van 256 GB in zit en niet nog een andere harde schijf. Ik betaal liever wat meer voor een nog een extra schijf. Bij degene in de originele reactie is dit het geval.

Is 2,7 kg wel te doen om mee te slepen? of is dat eigenlijk ook al teveel?

Dank!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-11 17:33

Major_ton

Shoot!

2,7kg is niet extreem zwaar. Een losse HHD is natuurlijk wel in te bouwen en zorgt voor weinig problemen omdat je OS toch al gewoon op de SSD staat. Een herinstallatie is dus niet nodig. Dit is een fijnere uitgangspositie dan met alleen een HDD beginnen en later nog een SSD bijplaatsen zoals heel vaak gedaan wordt.

Aan de MSI GE72 heb je echter ook geen slechte! De dubbele 128GB SSD is een leuke optie en de GPU is weer een beetje sneller als in de ASUS.

Keuzes, keuzes, keuzes... ;-)

Some infinities are bigger than others.

Verwijderd

Topicstarter
Major_ton schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 21:32:
2,7kg is niet extreem zwaar. Een losse HHD is natuurlijk wel in te bouwen en zorgt voor weinig problemen omdat je OS toch al gewoon op de SSD staat. Een herinstallatie is dus niet nodig. Dit is een fijnere uitgangspositie dan met alleen een HDD beginnen en later nog een SSD bijplaatsen zoals heel vaak gedaan wordt.

Aan de MSI GE72 heb je echter ook geen slechte! De dubbele 128GB SSD is een leuke optie en de GPU is weer een beetje sneller als in de ASUS.

Keuzes, keuzes, keuzes... ;-)
Ja precies! daarom wel fijn om de mening van andere te horen! :) Thanks!

• TheIronShadow
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11-11 22:09
Hallo
Ik ga binnenkort aan mijn ict opleiding beginnen maar ik wou weten of een gewicht van 2.8 kg zwaar is voor een laptop die je elke dag mee moet nemen
Alvast bedankt voor de reactie
Pagina: 1