Advies gevraagd: Gaming TV LG 42LB6200 of LG 42LB670V

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureSpartan
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 27-05-2015
Beste Forum-Tweakers,

Ik ben opzoek naar een nieuwe televisie met name voor gaming (xbox one -> shooters).
Ik ben me al weken aan het verdiepen in alle specificaties. Wellicht kunnen jullie me helpen de knoop door te hakken.

Mijn eisen:

- 42 inch (of meer)
- LED
- 100 herz +
- Lage inputlag (is 30 - 35 ms laag?)
- Passieve 3D (dual play)
- Pricerange 300 - 600 euro

Dingen zoals smart TV zal ik denk ik haast niet gebruiken. Ik twijfel op dit moment tussen de twee onderstaande modellen.
LG 42LB6200 (+/- 400 euro) -> twijfel over het aantal herz. Er staat MCI 100? en inputlag 33 ms...
LG 42LB670V (+/- 500 euro) -> Heeft veel meer opties, maar denk dat ik hier wellicht geen gebruik van maak

*update ik zie dat de LG 42LB6200 eigenlijk dus 50 herz is. Is dat niet slecht voor gaming?
http://www.rtings.com/inf...otionflow-vs-lg-trumotion

Ik sta ook open voor adviezen omtrent andere TV's.

Hoor graag wat jullie denken.

[ Voor 11% gewijzigd door PureSpartan op 26-05-2015 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je kan je beter zelf goed inlezen...

Om te beginnen met de "fake" refresh rates: de 42LB6200 heeft geen 100 hertz beeldbuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureSpartan
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 27-05-2015
Ja las dat net. Wat is jouw aanbeveling? onder 100 herz niet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepvreezo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:43

deepvreezo

Redacteur
Eigenlijk zou ik voor deze eisen de 42W805B van Sony aanraden: mooi beeld, voor een hdtv weinig inputlag (~20ms), en goede bewegingsscherpte (Herzen worden tegenwoordig vooral gebruikt voor marketingdoeleinden, ik zou eerder reviews lezen voor een oordeel over de bewegingsresolutie van een tv dan vertrouwen op de 'specificatie' van de fabrikant). Maar in het wensenlijstje staat ook Dual Play, en dat heeft de W805B niet. Ik zou me persoonlijk afvragen of die feature een echte must is, want daarmee limiteer je je tot modellen van LG met 3d-ondersteuning. Die hebben een hogere inputlag en weten ook qua beeld minder te overtuigen.