Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. Waarschijnlijk ook wel wat 3d CAD programma's (solidworks) maar het lijkt mij dat hij dat dan ook aan moet kunnen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €800-€900.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, helemaal niks.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie wenslijst
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Na wat onderzoek op internet, heb ik wel een voorkeur gekregen voor een Intel processor.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst de meeste games high settings 1080p kunnen spelen. Ook gta V, maar daar heb ik zelf mijn twijfels over of dit gaat lukken.
Ga je overklokken?
Nee, dat ben ik niet van plan.
Zelf heb ik dit lijstje opgesteld:
Ik heb nog totaal geen idee wat nou goed is als het om een monitor gaat. Hier zou ik graag ook wat advies bij krijgen.
Ik wil de optie overhouden om in de toekomst een tweede grafische kaart te kunnen plaatsen. Hierdoor is het dus belangrijk dat het moederbord dit aan kan. Ik wist niet of het een probleem is, dat dit moederbord een PCI-e 2.0 x16 slot en een PCI-e 3.0 x16 slot heeft, maar hier ben ik er vanuit gegaan dat dit gewoon kan.
Ook vroeg ik me af of er nou echt bepaalde nadelen zijn aan tweedehands gpu's kopen. Als dit niet het geval is, kan ik alsnog op hetzelfde budget blijven, maar dan een wat betere kaart halen.
Voornamelijk gamen. Waarschijnlijk ook wel wat 3d CAD programma's (solidworks) maar het lijkt mij dat hij dat dan ook aan moet kunnen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €800-€900.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, helemaal niks.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie wenslijst
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Na wat onderzoek op internet, heb ik wel een voorkeur gekregen voor een Intel processor.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst de meeste games high settings 1080p kunnen spelen. Ook gta V, maar daar heb ik zelf mijn twijfels over of dit gaat lukken.
Ga je overklokken?
Nee, dat ben ik niet van plan.
Zelf heb ik dit lijstje opgesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 180,95 | € 180,95 |
| 1 | ASRock B85M Pro4 | € 64,51 | € 64,51 |
| 1 | Sapphire R9 280 3GB GDDR5 OC DUAL-X with Boost | € 189,- | € 189,- |
| 1 | Toshiba DT01ACA200, 2TB | € 70,95 | € 70,95 |
| 1 | Sharkoon VG4-W Blauw | € 28,95 | € 28,95 |
| 1 | TP-Link TL-WN881ND | € 10,84 | € 10,84 |
| 1 | CM Storm Octane - Gaming Gear Combo | € 38,66 | € 38,66 |
| 1 | Crucial CT2KIT51264BF160BJ | € 50,51 | € 50,51 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 11,56 | € 11,56 |
| 1 | Cooler Master G700 | € 63,30 | € 63,30 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 709,23 | |
Ik heb nog totaal geen idee wat nou goed is als het om een monitor gaat. Hier zou ik graag ook wat advies bij krijgen.
Ik wil de optie overhouden om in de toekomst een tweede grafische kaart te kunnen plaatsen. Hierdoor is het dus belangrijk dat het moederbord dit aan kan. Ik wist niet of het een probleem is, dat dit moederbord een PCI-e 2.0 x16 slot en een PCI-e 3.0 x16 slot heeft, maar hier ben ik er vanuit gegaan dat dit gewoon kan.
Ook vroeg ik me af of er nou echt bepaalde nadelen zijn aan tweedehands gpu's kopen. Als dit niet het geval is, kan ik alsnog op hetzelfde budget blijven, maar dan een wat betere kaart halen.