Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

beveiliging; is pincode voldoende?

Pagina: 1
Acties:

• MB1986
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 29-10-2022
Beste allen,
Ik hoop dat jullie antwoord kunnen geven of mij op weg kunnen helpen.
In onze zorgorganisatie speelt de vraag of dat het mailen vanaf een iPad voldoet aan de gestelde eisen omtrent beveiling (WBP, NEN...?)
We gebruiken een Echange 2007 server, op de iPad staat een MDM Tooling (XenMobile) en die dwingt af dat er een pincode voor ontgrendeling van het device moet zijn.
Bij voorbaat dank voor jullie reactie

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11 14:04

Releases

Ja maar!

Qua veiligheid wellicht een idee om Exchange is te gaan updaten. Wellicht een vorm van encryptie op de iPad zoals XenMobile kan of eventueel een gesloten container op de iPad met daarin de e-mail.

Wat heb je verder zelf al gevonden? Enige eigen initiatief word wel op prijs gesteld.

[ Voor 18% gewijzigd door Releases op 26-05-2015 14:53 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De gegeven informatie is inderdaad niet voldoende. Het antwoord kan nu zowel 'ja, mits...' als 'nee, behalve...' zijn. Xenmobile en de nieuwste iOS-versie kan best voldoen.

Mits eea. goed is ingeregeld op en server en client en in de organisatie en in de hoofden van de mensen (en met inderdaad de NEN7510 in het achterhoofd).

Sowieso zou ik inderdaad adviseren te migreren naar een nieuwere Exchange-versie. Exchange 2007 zit in de zgn. extended support-fase. Maar migreer m.i. niet naar Office365 of Google, MS doet het IMHO behoorlijk netjes maar dat houdt de Patriot Act niet tegen en die staat op gespannen voet met de WBP etc.

Let ook op het gebruik van andere kanalen. Zodra men iPads gebruikt, wordt het vast makkelijk gevonden om docs via Dropbox etc te delen. Wat op zich erg handig is, maar wat jammer als het patientgegevens betreft...

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Er is inderdaad niet voldoende informatie zou ik ook zeggen. Wat IMHO, naast vooral wat onderwijs voor de gebruikers van de systemen, aan te bevelen is, is eventueel smartcardsystemen voor de tablets te halen als er al een smartcardsysteem in gebruik is tenminste

[ Voor 13% gewijzigd door begintmeta op 26-05-2015 16:05 ]