Game-PC max. 1000 euro

Pagina: 1
Acties:

• Blackbaron
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-12 21:20
Hallo medetweakers,

Een vriend van mij wil graag zijn eerste game-pc aanschaffen en vroeg zich af welke onderdelen hij daar het beste voor kan nemen. Ik heb samen met hem een lijstje gemaakt en vragen ons af of dit de beste configuratie is voor zijn wensen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen op Full-HD (GTA5, FarCry4, AC Unity enz.), hiernaast ook tekenprogramma zoals autodesk autocad, autodesk inventor en solidworks. En uiteraard het nodige surfen op internet en online films kijken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Max €1000 euro incl. bestelkosten en assemblage. Het liefst besteld hij alles bij Azerty.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Hij gaat zijn TV als beeldscherm gebruiken. Hij heeft ook nog een muis en toetsenbord liggen. De behuizing is inmiddels al besteld (Fractal Design Define R4 Pearl Black - Window)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 180,95€ 180,95
1MSI B85-G43 Gaming€ 94,90€ 94,90
1MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB€ 233,95€ 233,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 53,95€ 53,95
1Fractal Design Define R4 Pearl Black - Window€ 99,90€ 99,90
1be quiet! Pure Rock€ 24,95€ 24,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 54,99€ 54,99
1Antec VPF Series 450W€ 46,02€ 46,02
1Crucial BX100 250GB€ 84,95€ 84,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 874,56

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Een processor van intel.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidsniveau en stroomverbruik maakt hem niet veel uit (alhoewel ik zelf wel voor een zo stil mogelijk systeem zal kiezen). Het is ook de bedoeling dat de PC lang mee gaat (een jaar of 6), en alleen tussentijds de videokaart vervangen word en eventueel wat geheugen bijgeprikt word. En aangezien hij een kast met window heeft wil hij ook passende kleuren hebben in de kast.

Ga je overklokken?
Nee hij gaat niet overklokken.

Heb zelf ook nog wat vragen:
- Is deze videokaart een goede optie? Heb hem gekozen vanwege de goede combi met het moederboard.(volgens de MSI-site werkt de videokaart iets sneller icm dit moederboard.
- Heeft de voeding een voldoende wattage voor deze videokaart? Het schijnt nogal een slurper te zijn.
- Welke processorkoeler kan ik het beste nemen? Heb nu deze Be-Quiet erin gezet omdat mijn vriend hem had uitgekozen.

Kunnen jullie wat op en aanmerkingen geven over deze build?

Alvast Bedankt!! _/-\o_

Groet Tom

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Een 280x is niet zo heel interessant, een R9 280 is veel goedkoper en niet veel slechter.

Als mobo zou ik eerder een pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B6 nemen, zelfde features, maar goedkoper.

En als SSD de goedkopere en net zo goede BX100.

Voeding is voldoende, zelfs een 290 kan er nog op, en een 280 is niet zo heel onzuinig.

People as things, that’s where it starts.

• Blackbaron
@VasZaitsev

Heb wel bewust gekozen voor een R9 280X omdat er toch nog wel een aardig FPS verschil lijkt te zitten tussen de R9 280X en de 7950 (R9 280). [URL=''http://tweakers.net/reviews/3999/4/grand-theft-auto-v-benchmark-de-pc-versie-nader-bekeken-benchmarks-framerates.html'']Grand Theft Auto V Benchmark - De pc-versie nader bekeken[/URL]

Zal eens kijken naar het moederboard. Heb bewust gekozen voor het MSI moederboard vanwege de kleurcombinatie.

De SSD is een goede. Ga hem meteen veranderen.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Dan ga je wel uit van een wss stock HD7950 welke al lager geclocked is dan menig 280, en een factory OC R9 280x, niet de meest eerlijke vergelijking ;)

Een pricewatch: Club 3D Radeon R9 280 royalKing is al 10% hoger geclocked dan een pricewatch: Club 3D Radeon HD 7950 '13Series. Scheelt toch weer wat.

Het verschil is inderdaad wat groter dan normaal, en je moet natuurlijk zelf kijken of je het waard vind. Ook kun je natuurlijk kijken voor een tweedehands 280[x] die nog garantie heeft, die kun je nog wel vinden op V&A als het goed is.

People as things, that’s where it starts.

• Blackbaron
Misschien dat een tweedehands kaart een optie is. Ik ga eens kijken bij V&A wat er allemaal staat.

• MarcRvB
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-07 20:04

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

Helaas zijn er weinig 290-jes op V&A :-( . Wel staan er wel veel 280x-jes maar die kan je halen voor €150,-. Meestal waren de 290-tje voor €225/230,- . Je kan wachten of er nieuwe komen of een 2de hanse 280x kopen met een verbetering van je build.

Ik zie dat je een pricewatch: be quiet! Pure Rock neemt. Je kan eigenlijk voor hetzelfde geld een pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 nemen. Daar zijn ook de consumenten van die koeler zeer tevreden over dus weet je zker dat je een goede koeler hebt.

Fotoalbum van ETS2 en C:S: https://secure.tweakers.net/gallery/485171/fotoalbum

• Blackbaron
@ MarcRvB

Een 2e hands 290 past nog mooi binnen mijn budget, ik ga komende week eens goed de V&A in de gaten houden!

Ik heb zelf de pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2, maar ik vind hem nog wel aardig wat geluid maken in idle. Daarom dat ik de be quiet gekozen heb. Ik ga me nog eens goed verdiepen in processorkoelers!
Pagina: 1