Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe AP/router incl VPN Server

Pagina: 1
Acties:

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10 14:25
Hoi,

Ik heb momenteel een UPC-modem met daarachter een Linksys WRT610N. Nu ben ik regelmatig in het buitenland en zou graag een VPN-connectie met 'thuis' willen opzetten. Ik heb gekeken naar dd-wrt icm met m'n wrt610n, maar daar loop je meteen tegen de melding "Support for the WRT610N is currently still a Work in Progress and has known issues" aan.
Nu vind ik het niet zo erg om na 5 jaar eens een nieuwe AP/router aan te schaffen, maar dan lijkt het me ideaal om meteen een die dan ook als VPN-server kan dienen.

Eerste ideeën:
- Asus RT-AC87U (lijkt wel wat warm te worden en relatief hoog stroomverbruik)
- Asus RT-AC68U (of de 66 versie)
- Netgear Nighthawk R7000 (wel dd-wrt firmware nodig)

Hebben jullie misschien wat advies op basis van eigen ervaringen? In ieder geval moet de device een behoorlijk goed bereik hebben, want 't apparaat ligt (door de indeling van m'n appartement) weggestopt onder het bed :) Verder ook min. 2x 1Gbit-poorten, WIFI G/N en sneller... en natuurlijk moet de prijs redelijk zijn.

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-11 17:27
Edgerouter lite en daar VPN op draaien ;) zit er standaard in, geen custom firmware en je hebt een stabiel apparaat. Dan kun je je huidige linksys er gewoon achter hangen als zijn de AP (DHCP etc.) uitzetten en je bent klaar. (Je zou hem dan ook nog op een andere locatie kunnen leggen voor beter bereik.

[ Voor 26% gewijzigd door Kavaa op 26-05-2015 15:09 ]

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• tomdabom
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-11 18:50
djkavaa schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 14:59:
Edgerouter lite en daar VPN op draaien ;) geen custom firmware en je hebt een stabiel apparaat. Dan kun je je huidige linksys er gewoon achter hangen als zijn de AP (DHCP etc.) uitzetten en je bent klaar. (Je zou hem dan ook nog op een andere locatie kunnen leggen voor beter bereik.

Mocht je geen idee hebben hoe je de Edgerouter moet instellen: http://www.edgerouterconfig.nl
Je bent wel ontzettend reclame aan het maken voor je producten. Ik snap dat je geld wilt verdienen, maar volgens mij mag dit niet op Tweakers.

OT: de edgerouter lite heeft idd een goede VPN functionaliteit.

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-11 17:27
tomdabom schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 15:02:
[...]

Je bent wel ontzettend reclame aan het maken voor je producten. Ik snap dat je geld wilt verdienen, maar volgens mij mag dit niet op Tweakers.

OT: de edgerouter lite heeft idd een goede VPN functionaliteit.
Ja en Nee. (Het is ook een Dienst) die zeker niet verplicht is.
Ik wijs ze op de site om configs te laten maken het is aan hun zelf of ze dit willen. Gezien als je van een simpele router af komt dit andere koek is.
En het leveren van support etc. is ook geen probleem als je nog een vraagje hebt of er moet wat aangepast worden dan kost je dit 9/10 keer niks of je moet met grote dingen komen wat nog niet is voorgekomen.

Het is het zelfde als dat iemand anders zou zeggen hier kun je een config laten maken. Ik geef ook advies anders zou ik wel zeggen ga hier maar naar toe haal daar je router en config dan kan ik lekker centjes verdienen.

[ Voor 8% gewijzigd door Kavaa op 26-05-2015 15:10 ]

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• tomdabom
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-11 18:50
djkavaa schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 15:06:
[...]

Ja en Nee.
Ik wijs ze op de site om configs te laten maken het is aan hun zelf of ze dit willen. Gezien als je van een simpele router af komt dit andere koek is.
En geld verdienen, niet echt. voor het bedrag wat we vragen € 25,- voor een simpele config zit meer tijd dan we vragen.
En het leveren van support etc. is ook geen probleem als je nog een vraagje hebt of er moet wat aangepast worden dan kost je dit 9/10 keer niks of je moet met grote dingen komen wat nog niet is voorgekomen.

Het is het zelfde als dat iemand anders zou zeggen hier kun je een config laten maken. Ik geef ook advies anders zou ik wel zeggen ga hier maar naar toe haal daar je router en config dan kan ik lekker centjes verdienen.
Toch blijft het feit dat je reclame maakt en dat mag hier nou eenmaal niet, wat je in dit bericht dus weer doet.

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:42
OpenVPN op Asus AC66U werkt prima out of the box. Hou wel rekening met het feit dat een router (en dus ook deze asus) een relatief zwakke cpu heeft. De doorvoer blijft in het geval van de AC66U steken rond de 10-15 Mbit.
Je kunt ook kiezen voor een PPTP verbinding en daarbij is de doorvoer hoger maar dit protocol is weer minder veilig.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Je kunt ook een draytek router nemen.
Al hun routers hebben VPN functionaliteit, maar als je een flinke performance nodig heb (of veel connecties) kun je een VPN versie nemen.

Zelf heb ik een 2130 zonder wifi met apart wifi accesspoint, maar z'n Vpn voldoet prima aan mijn wensen (voornamelijk remote desktop).

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10 14:25
Excuus voor de late reactie verder. Bedankt voor de ideeën.

Het gaat maar om 1 of 2 connecties en 't hoeft niet extreem snel te zijn. Upload snelheid bij m'n UPC (lees: Ziggo) is toch maar 12mbit, dus dan zou een asus AC66U (of een 68) zeker interessant klinken.

Qua draytek zou je dan iets soortgelijks vinden in een DrayTek Vigor 2920n?

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:46
mikrotik router misschien?
Zit zelf ook vaak voor het werk in het buitenland en deze werkt perfect voor dit.
Heb L2TP/IPSec in gesteld hier.

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:26

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Heb zelf een RT66 (dus de voorloper van de AC66 zeg maar, alleen 802.11n) en ben zeer tevreden over de OpenVPN server, zeker nadat ik er de Merlin firmware op had geladen. Snel, safe en voor mij belangrijk; rocksolid.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Pagina: 1