Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurie92
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-06 13:52
Hi mede-tweakers leden,

Ik heb in mijn auto een tweede simkaart zitten, om handsfree te kunnen bellen. (Peugeot 307 - RT3 systeem) Sinds de overstap van HTC naar Apple, krijg ik helaas standaard mijn oproepen op mijn telefoon ipv de auto. Ik moet dus regelmatig oproepen weigeren op de iPhone, om vervolgens snel via de auto terug te bellen.

Weten jullie wellicht of het mogelijk is de belfunctie tijdelijk uit te schakelen op mijn iPhone? Ik gebruik namelijk mijn mobiele internet wel voor Flitsmeister, Spotify e.d., hierdoor ik kan helaas niet de vliegtuigmodus gebruiken. Het eventueel moeten Jailbreaken van de iPhone is geen probleem, maar als het zonder kan is dat natuurlijk altijd beter.

Het gekke is, zoals bovenstaand beschreven, op mijn HTC One M7 werkte dit nog prima en hoefde ik niets op mijn telefoon uit te schakelen. (De laatst geactiveerde simkaart werd gebruikt om oproepen te ontvangen.) :?

Alvast erg bedankt voor de moeite, zoals jullie begrijpen is het vooral erg lastig en frustrerend..

Groet,
Juriën

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In iOS 8.x is dit niet in de instellingen te vinden, misschien met jailbreak, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurie92
Hmm dat is jammer. Leek mij wel een handige functie. ;)

Mocht iemand ervaring hebben met bv een jailbreak tweak of app die dit kan, dan hoor ik dat graag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurie92
Helaas heeft mijn systeem deze functie niet. Deze werkt met een 2e simkaart en heeft geen bluetooth. Toch bedankt voor de link. Misschien handig voor andere. :)

Mijn systeem:
Afbeeldingslocatie: http://img.mysoocuu.com/photo/ycarlink/products/20120620015317_51503.jpg
(De simkaarthouder zit rechts in het systeem, niet het rode rondje.)

[ Voor 20% gewijzigd door Jurie92 op 27-05-2015 13:46 . Reden: Afbeelding van huidige systeem toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een wat moderner systeem in gedachte :?
Maar heb je voor de iPhone geen handsfree apps? Google navigatie o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurie92
Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 20:50:
Ik had een wat moderner systeem in gedachte :?
Maar heb je voor de iPhone geen handsfree apps? Google navigatie o.i.d.
Begrijp niet helemaal wat je bedoelt... Er zijn natuurlijk wel navigatie apps maar de navigatie is geen probleem. Ik kan mijn telefoon wel op handfree zetten maar dat is ook lang niet alles aangezien de verstaanbaarheid e.d. flink afneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:38
De enige optie met deze technisch achterhaalde systemen is een Parrot installeren, het is helaas niet anders :) Dat het op je HTC wel werkte is meer toeval dan wijsheid, als de auto een GSM handover doet naar een andere mast is deze weer parent. Zodra je iPhone over gaat naar een andere mast zal ook de actieve GSM verbinding van de auto verbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurie92
Aha, op die manier. Logisch nog niet op die manier over nagedacht.

Moeten we inderdaad toch een Parrot overwegen.. Jammer dat dit niet mogelijk is, zou weer geld gescheeld hebben..

Een andere gekke vraag:

Ik heb reeds een Bluetooth zendertje aan de Aux ingang vd auto hangen. Echter zonder belfunctie want deze was, zoals bovenstaand beschreven, in eerste instantie niet nodig. Een volgende vraag is dan ook of ik op mijn iPhone kan selecteren welk Bluetooth apparaat gebruikt wordt voor muziek en welke voor oproepen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:38
Zeker, dat werkt prima.

Let er op dat je, als je de onderste CAN-RT3 hebt, je een quadlock to ISO kabel nodig hebt om een Parrot aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gekke vraag: Als je nou eens de vliegtuigmodus aan zet van de telefoon? Dan moet de simkaart van de radio in je auto het toch overnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 18:08:
Gekke vraag: Als je nou eens de vliegtuigmodus aan zet van de telefoon? Dan moet de simkaart van de radio in je auto het toch overnemen?
Dan kan hij niet internetten, zoals ie zelf ook al postte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ging me ook niet om internet maar om te kijken of de radio de telefoniekant dan overneemt.
Socialmedia moet toch zo wie zo op een ' P' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:42
Je kunt doorschakelen ongeacht je toestel. Dat is een netwerkfeature.
http://www.doorschakelentelefoon.nl/mobieletelefoon.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:05
Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 19:58:
Het ging me ook niet om internet maar om te kijken of de radio de telefoniekant dan overneemt.
Socialmedia moet toch zo wie zo op een ' P' :)
Maar voor Google Maps en Flitsmeister schiet dat natuurlijk niet op ;)
jeroen3 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 20:21:
Je kunt doorschakelen ongeacht je toestel. Dat is een netwerkfeature.
http://www.doorschakelentelefoon.nl/mobieletelefoon.html
Dat kan wel, maar dan moet TS wel een andere simkaart kopen voor de auto met een ander nummer. Plus dat je dan elke keer moet doorschakelen als je een ritje gaat maken. Lijkt met een bluetooth carkit makkelijker :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurie92
Allen bedankt voor de reacties.

Hoedje heeft inderdaad gelijk. Gebruik het niet voor de social media maar voor Apps zoals Flitsmeister/Spotify/Maps/etc. zo verslaafd zijn we (nog) niet. ;) haha

Ook een extra prepaid simkaart is inderdaad mogelijk, volgens mij kan ik dan echter geen uitgaande gesprekken voeren via mijn normale 06 nummer en abonnement.

Wellicht dat er voor het doorschakelen wel een makkelijke mogelijkheid is, zoals het indrukken van 1 button om het actief te maken ipv steeds alle stappen doorlopen.

Mocht er zoiets zijn, wat ik zo even ga uitzoeken, dan is het wellicht een optie. Mits uitgaand bellen ook via mijn abonnement kan lopen, anders betalen we dubbel op...

EDIT: Zover ik heb kunnen vinden is er geen mogelijkheid uitgaand te bellen met behoud van 06 en abonnement. Helaas is bovenstaand dus ook geen oplossing, of ik moet er overheen gelezen hebben?

[ Voor 16% gewijzigd door Jurie92 op 01-06-2015 10:51 . Reden: Uitgaand bellen niet mogelijk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurie92
UPDATE:
Het geval wil dat ik ook nieuwe speakers wil aanschaffen, alleen deze vereisen een subwoofer uitgang. Een extra sound processor zou achter het RT3 systeem moeten, om dit te laten werken.

Aangezien ik niet weet hoelang de RT3 het uit blijft houden qua updates e.d., ben ik toch aan het overwegen om toch maar het scherm te laten vervallen en te gaan voor een compleet systeem.

Het systeem waar ik nu aan zit te denken is de: Pioneer AVIC-F970BT. Een systeem met alles erop, dat beter past bij de huidige ontwikkelingen. (CarPlay - Screen mirroring voor iOS. Bluetooth Carkit & geluidsstreaming inclusief contacten functie. Navigatie door verschillende apps.)

Voor nu lijkt de keuze te zijn gemaakt, dit maakt de originele vraag van dit topic dan ook overbodig. Eens kijken naar een mooi prijsje.

Mocht iemand suggesties hebben, dan hoor ik die graag. (Zowel prijs als systeem keuze.)
Pagina: 1