Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pandawan
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 18-05 11:46
Hallo allemaal,

Ik ga over een tijdje mijn Pc upgraden, met o.a:
- Nvidia GTX 960
- 8GB DDr3
- (Nieuwe Case) NZXT S340 Black/Blue

Dat Bij elkaar kost rond de 360 Euro, en daarna hou ik ongeveer 140 Euro over.
Maar nu komt het: Ik wil wel dat die Build nog wel eventjes mee kan.
Mijn huidige Processor is een Intel i5-3350P.
Is mijn huidige processor dan een bottleneck tegenover de rest van de build?
En zo ja, is het dan handig alles in een keer up te graden of kan ik dat beter later doen als ik weer wat meer geld heb voor een redelijke CPU?

Alvast bedankt! :D

[Voor 25% gewijzigd door Pandawan op 26-05-2015 14:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 13-10 22:00

FlyEragon

Alien Monkeys

Is nog snel zat, en voor dat geld ga je toch niks sneller vinden, tenzij je deze verkoopt en er geld bijlegt, maar zelfs dan betwijfel ik of het de moeite waard is. Zou er pas iets aan doen als je merkt dat de cpu een bottleneck wordt, en vooralsnog zie ik dat niet gebeuren. Misschien als je nog geen SSD hebt, dat je een SSD kan nemen>

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pandawan
-The_Mask- schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 13:43:
Kun je alle andere specs ook nog opnoemen?
Tja euh, ik heb nu nog een stock acer Mobo erin zitten, die hou ik dan maar denk ik, en een 1TB Hard drive, en zoals @FlyAragon al zei, denk ik dat ik er dan maar een ssd'tje in ga doen :)
ohja, en de PSU wordt een Corcair CX500 denk ik, maar ik weet nog niet of dat het beste is :p :P

[Voor 5% gewijzigd door Pandawan op 27-05-2015 09:27]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Kun je dan niet beter een R9 280, R9 280X of R9 290 nemen? Kan prima in combinatie met de rest van de PC en het geeft een stuk meer waar voor je geld.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pandawan
-The_Mask- schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 14:10:
Kun je dan niet beter een R9 280, R9 280X of R9 290 nemen? Kan prima in combinatie met de rest van de PC en het geeft een stuk meer waar voor je geld.
Is het niet zo dat Intel processors beter werken met Nvidia Gpu's?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 23:52

br00ky

Moderator Harde Waren
Oh? Heb je daar een bron van ;)?

[Voor 83% gewijzigd door br00ky op 26-05-2015 16:46]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ghanghis
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 23:50

Ghanghis

Zegt ook wel eens iets

Pandawan schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 16:45:
[...]

Is het niet zo dat Intel processors beter werken met Nvidia Gpu's?
Nee, Dat is grote onzin.

Wat wel zo is: Betere videokaarten voor minder geld zijn de moeite waard!

Misschien is het handig om advies over alle componenten te vragen die je zou willen kopen. Dit sluit uit dat je geld uitgeeft waar het niet aan uitgegeven had moeten worden.

R5 5600 / 5700XT Anniversary

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pandawan
Ghanghis schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 17:07:
[...]

Nee, Dat is grote onzin.

Wat wel zo is: Betere videokaarten voor minder geld zijn de moeite waard!

Misschien is het handig om advies over alle componenten te vragen die je zou willen kopen. Dit sluit uit dat je geld uitgeeft waar het niet aan uitgegeven had moeten worden.
Oké, Helder ;)
Dit is de (voorlopige) build:
Processor: i5-3350P
Mobo: Stock Acer
RAM: 8GB DDR3 RAM
Opslag: -1TB HDD (Seagate Barracuda)
-SSD 250GB (Samsung 850 EVO)

GPU: ?
PSU: ?
Case: NZXT S340 Black/Blue

De GPU en PSU laat ik nog eventjes leeg, aangezien ik zelf nog niet echt weet wat het beste bij de verdere build past.

Badankt voor jullie hulp zover! _/-\o_

• Pandawan
Ohja, zitten in de case (NZXT S340) genoeg fans voor voldoende airflow?

• RobinHood
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Raaaawwwrrrr!

Volgens mij wel, 2 fans is al voldoende, en volgens de PW zitten er ook 2 fans bij

EventueIle spelingsfautem zijn 100% ironisch bedoeldt.

• michielh3
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 15-10 16:25
Het is ook wel handig om te weten wat voor PSU er in je huidige pc zit, het zou best kunnen dat je deze mee kan nemen naar je nieuwe build en dat scheelt weer!

• Pandawan
michielh3 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 14:45:
Het is ook wel handig om te weten wat voor PSU er in je huidige pc zit, het zou best kunnen dat je deze mee kan nemen naar je nieuwe build en dat scheelt weer!
Heb zeker weten een nieuwe nodig, de huidige heeft 250W _O- en is totaal niet modulair..

• Pandawan
-The_Mask- schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 15:40:
Je had toch ook een Corsair Builder CX500M? Of stond die er eerst niet tussen?
Haha nee, bedoelde meer dat ik hem scherp kan krijgen, maar mn huidige (stock) PSU 250W,
Maar is de CX500M een goeie keuze dan?
Zag dat er 2 SATA Poorten in zaten, is dat genoeg?
Pandawan schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 15:51:
[...]

Haha nee, bedoelde meer dat ik hem scherp kan krijgen, maar mn huidige (stock) PSU 250W,
Maar is de CX500M een goeie keuze dan?
Voor de ~70 euro waarvoor die in de pricewatch staat niet, dat is veel te veel voor deze voeding.
Zag dat er 2 SATA Poorten in zaten, is dat genoeg?
Zijn er vijf. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

• Pandawan
-The_Mask- schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 15:53:
[...]
Voor de ~70 euro waarvoor die in de pricewatch staat niet, dat is veel te veel voor deze voeding.
[...]

Zijn er vijf. ;)
Dus.. Raad je nog een betere aan voor een wat betere prijs? :)

Enne, ik weet niet of mijn Stock Mobo (Acer dus) Een GDDR5 Videokaart aan kan..

[Voor 11% gewijzigd door Pandawan op 27-05-2015 16:29]

• Ardjee
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 15:43
Moederbord kan nog een probleem zijn, aangezien OEM bakken nogal eens gelimiteerd zijn in welke hardware ze laten werken en welke niet. Dat zal niet aan het Vram liggen, maar wat de fabrikant zelf toe laat op je moederbord. Ik zal eerst van tevoren googlen of hierover info te vinden valt. Lees je er niets over, dan blijft de kans natuurlijk aanwezig dat het mogelijk allemaal niet werkt.

• Pandawan
Ardjee schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 17:18:
Moederbord kan nog een probleem zijn, aangezien OEM bakken nogal eens gelimiteerd zijn in welke hardware ze laten werken en welke niet. Dat zal niet aan het Vram liggen, maar wat de fabrikant zelf toe laat op je moederbord. Ik zal eerst van tevoren googlen of hierover info te vinden valt. Lees je er niets over, dan blijft de kans natuurlijk aanwezig dat het mogelijk allemaal niet werkt.
Bij aankoop (desktop) zat er een Gt620 in, dus zouden de meeste Nvidia cards dan moeten werken?

En ik twijfel of ik dan dus wel een nieuw mobo ga kopen, aangezien ik dan een 1155 Socket nodig heb, en daar worden de nieuwste CPU's niet meer voor gemaakt, en aangezien ik mijn CPU als volgende stap ga upgraden, weet ik niet of een nieuw mobo nou wel zo handig is..

[Voor 18% gewijzigd door Pandawan op 27-05-2015 18:07]

• Ardjee
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 15:43
Pandawan schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 17:56:
[...]

Bij aankoop (desktop) zat er een Gt620 in, dus zouden de meeste Nvidia cards dan moeten werken?

En ik twijfel of ik dan dus wel een nieuw mobo ga kopen, aangezien ik dan een 1155 Socket nodig heb, en daar worden de nieuwste CPU's niet meer voor gemaakt, en aangezien ik mijn CPU als volgende stap ga upgraden, weet ik niet of een nieuw mobo nou wel zo handig is..
Het is eerder zo dat er in het bios een checklist is voor de speciefieke (iets in de trant van 5) gpu's wel mogen draaien icm het standaard moederbord. Ik zou dus voordat je op upgraden over gaat eerst googlen naar je specifieke acer model en kijken of er eerdere meldingen zijn gemaakt over upgrades. I could be wrong, maar dit is een probleem waar je mogelijk tegenaan gaat lopen bij pc's van fabrikanten zoals acer.
Ardjee schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 17:18:
Dat is een niet kloppende aanname die wel meer mensen doen. Als een moderne videokaart niet goed werkt in een ouder moederbord komt dat meestal omdat het moederbord niet goed kan omgaan met UEFI videokaarten, bios update van het moederbord is dan de oplossing, moet die alleen wel beschikbaar zijn natuurlijk. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

• Pandawan
Dus als ik het goed begrijp moet ik eventjes kijken of er een nieuwe versie voor mijn mobo beschikbaar is?

• Pandawan
Okay, op de productpagina van Acer is alleen een bios versie uit 2013 aangeboden, zou deze moeten werken met een nieuwe kaart?

Nieuw moederbord is geen probleem achteraf, neem dan gewoon een goedkope (~€50), maar alle onnodige kosten willen natuurlijk wel bespaard worden! ;)

[Voor 42% gewijzigd door Pandawan op 28-05-2015 20:14]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pandawan
bump :X

[Voor 20% gewijzigd door Pandawan op 31-05-2015 13:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Pandawan schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 20:11:
Okay, op de productpagina van Acer is alleen een bios versie uit 2013 aangeboden, zou deze moeten werken met een nieuwe kaart?
Dat is iig iets moderner, maar staat vaak wel bij wat voor problemen zijn opgelost met die versie.
Nieuw moederbord is geen probleem achteraf, neem dan gewoon een goedkope (~€50), maar alle onnodige kosten willen natuurlijk wel bespaard worden! ;)
En anders dat idd.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pandawan
Thanks! :D
Stel ik ga voor een Gtx960/R9 280, hoeveel Watt heb ik dan nodig voor mijn PSU?

Acties:
  • 0Henk 'm!
Voor een GTX 960 heb je een voeding nodig welke één PEG connector heeft en een R9 280 dan één met twee. Qua vermogen is het eigenlijk altijd wel goed als de voeding de juiste connectors heeft en van fatsoenlijke kwaliteit is.

In jou geval zou ik kijken, naar mooie zwarte kabels (behuizing met window), juiste connectors en goede kwaliteit.

[Voor 20% gewijzigd door -The_Mask- op 31-05-2015 13:59]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pandawan
Heb gekeken naar een aantal PSU's, en het valt me op dat bij elke die ik bekijk de 24-pin connector aan het uiteinde niet helemaal mooi gesleeved is waardoor je toch de rood/gele kabeltjes ziet, is dit normaal of niet?
Dit vraag ik aangezien dat het enige deel is van de kabel wat je ziet in die case (NZXT S340)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee