NAS, Receiver en eventueel mediaspeler

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josstie85
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-10 15:50
Ik zoek een…?
NAS, receiver en een nieuwe mediaspeler (heb nu een Popcorn Hour A200)

Wat is mijn budget?
800 euro.

Gebruiken om
Ik wil de NAS gebruiken als opslag voor films/series/muziek en backup van mijn laptop (word-documenten en fotos). Daarnaast wil ik de NAS ook de films zelf laten downloaden en uitpakken via nieuwsgroepen.

Ik heb nu een versterker van Philips van 10 jaar oud. Hij werkt prima, maar volgens mij kan het beter als ik mijn apparatuur (PS4, Dreambox, WiiU, Popcorn Hour) via HDMI aan een receiver kan hangen i.p.v. aan de tv. Zorgt dit dan ook voor beter geluid en geeft de receiver dan het beeld door? De speakers die ik nu heb zijn voor mij voldoende, maar kunnen op den duur ook vervangen worden voor betere.

Gezien de Popcorn al wat jaartjes oud is en best veel geluid maakt, wil ik misschien ook wel een nieuwe mediaspeler.

Wat heb je zelf al gevonden?
1. Na wat speurwerk blijkt synology voor mij de beste keuze. Alleen, welk model.. DS214Play, DS214+, DS215J.
2. Qua receiver kom ik op de volgende: ONKYO TX-NR636 of de PIONEER VSX-529.
3. Als mediaspeler kom ik op de WD live, AppleTV of EMINENT EM7480.

Welke vragen heb je hier nog over?
1. Voldoet de goedkopere DS215J aan mijn eisen? Volgens mij is de DS214+ sneller, maar hoe veel scheelt het? Ik ben geen zware gebruiker en download en uitpak snelheid hoeft van mij niet super snel.
2. De Pioneer ondersteund Airpplay. Mijn vriendin en ik hebben allebei een iPhone en iPad. Dit leek me dan wel handig. Al is streamen met Bluetooth geen probleem.
3. Speelt een appleTV wel alles af? Er komt in juni een opvolger, wellicht is het verstandiger om te wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Elke genoemde Synology zal snel genoeg zijn om een stream aan te leveren. Wil je geen mediaspeler gebruiken maar de NAS laten transcoden, kun je beter geen J-model nemen maar ben je beter af met een Play-model. Een +-model beschikt over snellere hardware zodat het uitpakken, etc wanneer je met nieuwsgroepen werkt, sneller zal verlopen. Welk model je het beste kan nemen, is echt afhankelijk van de keuzes je gaat maken.

De receiver kan inderdaad het beeld doorgeven aan de tv. Of je beter geluid zult hebben, is wat twijfelachtig omdat je je speakers gaat hergebruiken. Het verschil in geluidskwaliteit maak je voornamelijk met de speakers. Met een receiver haal je in ieder geval wel een heleboel aansluitmogelijkheden en features in huis.

Welke bestandsformaten de AppleTV afspeelt, kun je opzoeken op de site. In hoeverre het de moeite waard is om te wachten is voor iedereen koffiedik kijken. Tip die ik je nog wil geven: kijk eens naar een Intel NUC. In combinatie met een pakket als Kodi heb je dan ook een erg fijne mediaspeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josstie85
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josstie85
Besloten om toch eerst voor een nieuwe receiver en nieuwe speakers te gaan. De NAS komt later.
Ik heb nu twee sets op het oog:

1) Onkyo HT-S7705 (659 euro)
2) Een combinatie van de Harman Kardon HKTS 16BQ met als receiver de Pioneer VSX-529 (728 euro)

Of verschillende fora lees ik dat de kwaliteit van de speakers van optie 2 een stuk beter zijn. Ik heb zelf optie 1 beluisterd en vind het goed genoeg klinken. Helaas was optie 2 niet te beluisteren, i.v.m. storing in de winkel. Ga nog wel een keer terug als het weer werkt om goed te vergelijken. Optie 1 ondersteund ook dolby Atmos.

Is het uiteindelijk het verschil in prijs waard als ik niet heel veel verschil in geluid zou horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
De Harman Kardon set bestaat ook uit satelliet speakers dus in mijn ogen zal het verschil niet heel erg groot moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-10 12:15
josstie85 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 15:09:
Optie 1 ondersteund ook dolby Atmos.
Ga je speakers in je plafond maken?
josstie85 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 15:09:
Is het uiteindelijk het verschil in prijs waard als ik niet heel veel verschil in geluid zou horen?
Volgens mij geef je hier zelf al antwoord op ;)>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josstie85
Ga geen speakers aan het plafond maken, deze speakers rechten naar boven. Wellicht dat ik bij nieuwe speakers ze wel ga ophangen. En inderdaad, ik geef zelf eigenlijk al het antwoord.

Ga voor de Onkyo set :-)
Pagina: 1