Beste tweakers,
Mijn computer loopt willekeurig vast en schakelt zichzelf soms uit en start daarna automatisch weer op.
Dit gebeurt zowel bij lichte taken als zwaardere taken.
Ik heb geprobeerd de componenten opnieuw aan te sluiten en grondig te testen.
Windows logboek toon geen verdachte gebeurtenissen en apparaatbeheer toont geen conflicten.
De BIOS is voorzien van de nieuwste versie en is teruggezet naar zijn fabrieksinstellingen.
Met het systeem is nooit geknoeid en de Intel Turbo Boost Technologie is uitgeschakeld.
Het gaat om een tamelijk recent en goed onderhouden systeem van maximaal 3 jaar oud met de volgende specificaties:
Moederbord :Gigabyte P67A-UD7-B3
Processor :Intel Core i7 2600K
Geheugen :Corsair Vengeance 16 GB DDR3
Video kaart :HD Radeon 6970 GDDR5
Power Supply :Corsair HX850
Behuizing :Corsair Obsidian 550D
Geluidskaart :E-MU 1616m
Besturingssysteem :Windows 8.1 64-bit
Ik vermoed dat het probleem wordt veroorzaakt door mijn Corsair HX850 PSU.
Omdat het om een dure en duurzame PSU gaat, wil ik toch even om jullie mening vragen.
Bij voorbaat dank.
Mijn computer loopt willekeurig vast en schakelt zichzelf soms uit en start daarna automatisch weer op.
Dit gebeurt zowel bij lichte taken als zwaardere taken.
Ik heb geprobeerd de componenten opnieuw aan te sluiten en grondig te testen.
Windows logboek toon geen verdachte gebeurtenissen en apparaatbeheer toont geen conflicten.
De BIOS is voorzien van de nieuwste versie en is teruggezet naar zijn fabrieksinstellingen.
Met het systeem is nooit geknoeid en de Intel Turbo Boost Technologie is uitgeschakeld.
Het gaat om een tamelijk recent en goed onderhouden systeem van maximaal 3 jaar oud met de volgende specificaties:
Moederbord :Gigabyte P67A-UD7-B3
Processor :Intel Core i7 2600K
Geheugen :Corsair Vengeance 16 GB DDR3
Video kaart :HD Radeon 6970 GDDR5
Power Supply :Corsair HX850
Behuizing :Corsair Obsidian 550D
Geluidskaart :E-MU 1616m
Besturingssysteem :Windows 8.1 64-bit
Ik vermoed dat het probleem wordt veroorzaakt door mijn Corsair HX850 PSU.
Omdat het om een dure en duurzame PSU gaat, wil ik toch even om jullie mening vragen.
Bij voorbaat dank.