Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Eigen Systeem bouwen]

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views

• Jon Timmer
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-11 22:06
Hallo!

Ik ben een nieuweling wat betreft het bouwen van pc's.
Dit wordt dan ook mijn aller eerste Custom PC.
Ik had al een lijst samen gesteld met wat vrienden die advies gaven over compatibiliteit, maar heb nog sterk mijn twijfels.
is er een mogelijkheid dat de Tweakers Community mij een handje kan helpen?
Ik sta open voor tips, eventuele alternatieven voor de hardware dat ik in eerste instantie koos, en hoor graag over de reden waarom deze in die instantie beter zou werken.
Ik ben voor een budget van 1000 euro gegaan omdat ik niet wil dat ik na 2 jaar weer een nieuwe pc moet bouwen of moet upgraden.
De intentie van deze pc is voor gamen. daarbij zie ik geen groot verschil tussen games zoals MOBA"s (league of legends, DoTA), Indie games zoals Guns of Icarus of de veel zwaardere titles ''AC Unity''.

hierbij dan ook de lijst van mijn samengestelde pc!
gallery: Jon Timmer

Alvast bedankt, beste Tweakers!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:56

g0tanks

Moderator CSA
Waarom Windows 7 en niet Windows 8.1? :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Jon Timmer
Omdat je met windows 7 gratis naar 10 kan upgraden! en ik ben iemand die Windows 7 liever heeft (het kan zijn omdat ik een lullo ben of gewoon omdat ik de app-indelingsgewijs minder prettig vind).
Maar ik sta er voor open om windows 8.1 toch aan te schaffen evt.

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Windows 8.1 heeft die gratis upgrade ook en met Start8 of Classic Shell kan je zo het vertrouwde start menu terugkrijgen. Als je verder niet echt een reden hebt voor 7 over 8.1, zou ik toch voor 8.1 gaan omdat deze toch meer up-to-date is. Echter zal het uiteindelijk toch niet veel uitmaken als Windows 10 uitkomt. ;)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Jon Timmer
oke! dank je voor de input :) heb je eventueel ook nog aanmerkingen over de hardware?

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Ik heb daar express niks over gezegd omdat ik de hardware niet meer echt volg de laatste tijd. Wel zou ik een pricewatch: Samsung 850 EVO 250GB overwegen in plaats van de Crucial. De Samsung heeft namelijk een schrijf- en leessnelheid van 540 en 520 MB/s, en de Crucial maar 535 en 370 MB/s. Voor €15 meer is dat het wel waard, vind ik.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:26

br00ky

Moderator Harde Waren
Jon Timmer schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 12:51:

Ik ben een nieuweling wat betreft het bouwen van pc's.
En blijkbaar ook een nieuweling op Tweakers ;). Kijk altijd van te voren waar je topic thuis hoort. Voor desktopaankoopadvies kun je terecht in Desktop Aankoopadvies. Ik raad je sterk aan hierbij DAA beleid te volgen, aangezien een simpele copy-paste van je topic hier gaat leiden tot een slotje.

Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.