Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game Laptop van rond de €1500

Pagina: 1
Acties:

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:27

wontcachme

You catch me? No you wont

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
- Gamen (Heb ook een Game computer hiervoor. De laptop is meer voor gebruik op de bank en een beetje gamen daarbij. De Games zijn: Cities: Skyline, Armored Warfare, World of Warships, GTA V (maybe), GTA oudere versies, misschien wat Battlefield 3/4.
- Internetten
- Boekhouden
- Wat lichte software/web development

Wat is je budget?
Rond de €1500. Iets meer kan ook, maar een goede reden nodig

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee. Ik heb nu een 18.4 inch en die gaat misschien één keer per jaar het huis uit.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Qua merk heb ik geen voorkeuren. Qua specs had ik wel wat voorkeuren:
- 17.3 inch scherm Full HD
- Numeriek gedeelte toetsenbord
- Videokaart die wat jaartjes mee kan (niet alles hoeft op beste kwaliteit gespeeld worden)
- Ruimte voor SSD + HD (zeker SSD (Samsung 830) kan ik uit huidige laptop hergebruiken)
- Geen pokkeherrie tijdens normaal gebruik (internetten, twitch kijken) (mijn laptop nu wordt tijdens twitch kijken 80 graden)

Wat heb ik zelf gevonden?
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Republic Of Gamers G751JT-T7121H€ 1.629,-€ 1.629,-
1MSI GE72 2QE-010NL (Apache)€ 1.599,24€ 1.599,24
1MSI GE72 2QE-014NL (Apache)€ 1.449,58€ 1.449,58
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 4.677,82

MSI GE72 2QE-014NL
+ mooie laptop
+ goede prijs
- Geen verwisselbare accu (laptop die ik nu heb is 5.5 jaar oud en 3e accu inmiddels)
- Windows toets is weg linksonder
- Slechts ruimte voor één 2.5inch item. Eventuele HDD caddy voor de dvd ruimte is er wel, maar kan niet vinden of die sata aansluiting SATA 3 is.
- Niet bekend wat voor een SSD er standaard in zit

MSI GE72 2QE-010NL
+ mooie laptop
+ grote standaard SSD + 16GB geheugen
- Geen verwisselbare accu (laptop die ik nu heb is 5.5 jaar oud en 3e accu inmiddels)
- Windows toets is weg linksonder
- Slechts ruimte voor één 2.5inch item. Eventuele HDD caddy voor de dvd ruimte is er wel, maar kan niet vinden of die sata aansluiting SATA 3 is.

Asus Republic Of Gamers G751JT-T7121H
+ GTX 970m
+ grote standaard SSD
- Duurder (merendeel zaken 1799 euro)

De MSI laptops zijn erg mooi, maar ik kan nergens vinden of je eventueel ook zelf de accu kan vervangen. Want die houden het nooit 5 jaar uit. En na 3 jaar is er natuurlijk geen MSI garantie meer.

Ik heb ook gekeken naar Clevo laptops (zeer goede prijs), echter heb ik daar geen ervaring mee. Ook zijn reviews bijna niet te vinden omdat elke laptop anders is.

Iemand nog ideeen, tips of andere laptops die aan mijn eisen voldoen?

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• Zane11
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-06-2024
Tussen die drie zou ik dan toch voor de duurste gaan namelijk: Asus Republic Of Gamers G751JT-T7121H. Door die price drop naar 1629,- (aanbieding?) is de prijskwaliteits verhouding zeer goed. Een GTX970M is stukken beter dan de GTX965M. En 256GB SSD is mooi meegenomen.

Ook met de koeling zit het goed. Ik heb de JT kort in mijn bezit gehad (verruild voor de JY versie) en hij is uitermate stil en koel.

Enige nadeel is dat hij groot en zwaar is. Echter geef je aan de laptop nauwelijks te verplaatsen dus is dit niet echt van belang.

De Clevo laptops zijn een hit & mis betreft koeling. Het ligt echt eraan welke behuizing je treft. Mijn ervaring is niet al te best, de meeste Clevo's waarop ik gewerkt heb leken wel straaljagers in zelfs idle mode.

• DeVliegendeNLer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:02
Misschien dat de http://tweakers.net/price.../medion-erazer-x7835.html wat voor jou is?

Lijkt heel erg op de GE72. Ook heb je de beste videokaart voor de laptop, namelijk de 980m. Hiermee kun je denk wel even vooruit, en als het goed is, is er ruimte voor een extra SSD of HDD.

[ Voor 17% gewijzigd door DeVliegendeNLer op 26-05-2015 14:23 ]

• wontcachme

wontcachme

Topicstarter
Zane11 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 13:25:
Tussen die drie zou ik dan toch voor de duurste gaan namelijk: Asus Republic Of Gamers G751JT-T7121H. Door die price drop naar 1629,- (aanbieding?) is de prijskwaliteits verhouding zeer goed. Een GTX970M is stukken beter dan de GTX965M. En 256GB SSD is mooi meegenomen.
Geen idee. De helft van de zaken is die 180 euro gedaald....
Ook met de koeling zit het goed. Ik heb de JT kort in mijn bezit gehad (verruild voor de JY versie) en hij is uitermate stil en koel.
mooi
Enige nadeel is dat hij groot en zwaar is. Echter geef je aan de laptop nauwelijks te verplaatsen dus is dit niet echt van belang.
De laptop die ik nu heb is 4.06kg en 18.4 inch. Zal wel meevallen dus :P
[quote]
DeVliegendeNLer schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 14:19:
Misschien dat de http://tweakers.net/price.../medion-erazer-x7835.html wat voor jou is?
Lijkt heel erg op de GE72. Ook heb je de beste videokaart voor de laptop, namelijk de 980m. Hiermee kun je denk wel even vooruit, en als het goed is, is er ruimte voor een extra SSD of HDD.
Bij Medion heb ik nog altijd het aldi gevoel. Het is een mooie laptop, maar er is ook weinig over te vinden. Wel wat duitse dingen gevonden, maar mijn duits stopt ongeveer bij Scheisse :P

Wat ik wel vreemd vind is dat zo veel laptops de accu ingebouwd hebben tegenwoordig. Dan moet je na 3 jaar onderhand een nieuwe laptop kopen....

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• DeVliegendeNLer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:02
wontcachme schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 14:48:
Bij Medion heb ik nog altijd het aldi gevoel. Het is een mooie laptop, maar er is ook weinig over te vinden. Wel wat duitse dingen gevonden, maar mijn duits stopt ongeveer bij Scheisse :P

Wat ik wel vreemd vind is dat zo veel laptops de accu ingebouwd hebben tegenwoordig. Dan moet je na 3 jaar onderhand een nieuwe laptop kopen....
Deze kun je zo aan de onderkant eraf halen, dus daar heb je geen probleem mee. Medion is onderdeel van Lenovo. Ik weet dat Aldi wel eens Medion's verkoopt, maar aangezien het (eigenlijk) Lenovo is (maar dan met een andere naam), is Medion voor mij gewoon een 'normaal' bedrijf.

• Zane11
DeVliegendeNLer schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 14:56:
[...]

Deze kun je zo aan de onderkant eraf halen, dus daar heb je geen probleem mee. Medion is onderdeel van Lenovo. Ik weet dat Aldi wel eens Medion's verkoopt, maar aangezien het (eigenlijk) Lenovo is (maar dan met een andere naam), is Medion voor mij gewoon een 'normaal' bedrijf.
Medion is zeker wel degelijk. Echter is de bouwkwaliteit (over het algemeen) beter geregeld bij ASUS en MSI dan bij Medion. Ik weet niet hoe het zit met dit betreffende type aangezien alles in het duits is kwa reviews, maar voorgaande Medion's hadden nogal brakke HDD's/SSD's erin gepropt. Dat zie je niet snel bij ASUS en MSI in het game segment.

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-11 20:14
Dat de bouwkwaliteit bij ASUS of MSI beter is dat lijkt mij echt onzin. Medion is niet het hoogste segment, maar de bouwkwaliteit is ruim op orde. Hier thuis hebben wij meerdere Medion computers; Een Erazer X6812 (2010-2011, dacht ik) met welke wij nooit problemen hebben gehad, en die op dit moment van spreken nog steeds geweldig draait. Verder hebben wij ook 4 Medion desktops. Twee ervan komen uit 2006 en bij eentje de geluidskaart stuk gegaan, en bij de andere oververhit de videokaart als je zware taken gaat doen. Verder draaien de andere twee uit ongeveer 2010 nog als een zonnetje.

Qua pokkeherrie zou ik wel uitkijken bij Medion. Over het algemeen blazen die gamelaptops wel lekker als je een spelletje opent. Maar bij normaal gebruik zit je bij de wat duurdere laptops wel goed denk ik.

• test_slang_776
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-11-2023
De Medion laptop is gewoon een MSI GT70 barebone, als ik het zo correct zie. 8)7

Wat ik schreef in een ander topic:

Clevo P650se. Veruit beste wat je kan krijgen voor 1500e. Neem een gtx 970m, 8gb ram, ips scherm, ssd en standaard 4720hq. Ding heeft prima koeling en uw beste bang for buck als je fatsoenlijk wilt kunnen gamen voor de komende paar jaar. 17 inch versie: P670SE

[ Voor 66% gewijzigd door test_slang_776 op 26-05-2015 17:25 ]

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:26

Major_ton

Shoot!

De Asus G751 staat bij mij ook nr1 op mijn verlanglijstje. Lijkt mij gewoon een erg goede laptop na weken zoeken, zoeken en nog eens zoeken op internet. Wat vooral opvalt is hoe stil en cool de G751 blijft onder load. Volgens is hij daarin wel de best in zijn klasse (??). Waar ik nog over twijfel is dat je de laatste tijd zoveel wisselende verhalen hoort over Asus, maar aan de andere kant gebeurt hetzelfde met bijvoorbeeld MSI, Toshiba of HP...

Some infinities are bigger than others.

• wontcachme

wontcachme

Topicstarter
Ik ben nog steeds aan het rondkijken en de Asus lijkt idd één van de beste, zoniet de beste. Zeker met de prijsdaling. Alleen erg jammer van de ingebouwde batterij. Vraag me toch af over drie jaar hoe die batterij dan is.

De Medion ook bekeken maar daar zitten een aantal aansluitingen achterop. Dat is niet handig met de tafel waar die op staat. Echter wel een goede prijs met goede videokaart. Jammer dat ik geen duits kan voor de reviews :P

De Clevo ook nog beter bekeken, maar ik ben toch te huiverig voor geluids productie.

90% kans dat ik de Asus zal gaan kopen. Zeker nu die ook bij mijn favoriete webshop goedkoper is geworden (Coolblue).

EDIT: Ik heb de Asus gekocht net. Morgen komt die binnen :)

[ Voor 4% gewijzigd door wontcachme op 29-05-2015 15:08 ]

Verwijderd

Heb de Asus week geleden gekocht, bloed snel , fluister stil en boot volledig in 5,1 sec. en heb net gekeken, er zit een SanDisk 256 GB SSD in.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2015 19:08 . Reden: typefouten ]

• wontcachme

wontcachme

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 19:06:
Heb en week geleden gekocht, de Asus, en heb net gekeken , zit SanDisk 256 GB SSD in.
Na 2 mislukte leveringen omdat PostNL een invaller had die ons niet kon vinden heb ik hem vandaag gekregen. Zit ook een Sandisk in.

Nu wel al anderhalf uur updates aan het installeren though....

• Zane11
wontcachme schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 19:08:
[...]

Na 2 mislukte leveringen omdat PostNL een invaller had die ons niet kon vinden heb ik hem vandaag gekregen. Zit ook een Sandisk in.

Ik denk dat je van deze aankoop geen spijt gaat hebben. Ben zelf iig heel tevreden met de G751 serie. Die JT is inderdaad kwa prijs kwaliteit op dit moment het beste in zijn klassen als ik het zo vergelijk. De uitermate stille fans is mijn vriendin ook over te spreken, zij slaapt nu een stuk makkelijker!

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

wontcachme schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 19:08:
[...]

Ik heb de G751JT op dinsdag ook binnen gekregen en na bijna 2 uur en 111 updates verder heb ik een monster (positief) van een laptop. Ik heb gebruik gemaakt de Alternate aanbieden en volgens mij heb ik nog nooit met zoveel plezier € 1499,- uitgegeven 8)

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-11 17:36
Wat gek dat die updates zo lang duren hè? Bij mijn msi duurde 190 updates ook meer dan 2 uur. Bizar voor zon snelle machine!!

• wontcachme

wontcachme

Topicstarter
Na het installeren is hij idd zeer rap. Ben wel aan het twijfelen of ik windows 7 erop ga zetten. Vind 8.1 echt niet geweldig.

Tot nu toe slechts 2 probleempjes gehad met de laptop:
1. Bij een geopende laptop linksonder, aan de korte zijde, steekt er een beetje een randje op (als mijn pols net onder de stickers ligt). Blijft wat vuil achter hangen
2. Af en toe blijft de ctrl key "hangen" zonder dat ik die gebruik. In FF ipv scrollen doe ik dan zoomen. Even indrukken en het is weer over.

[ Voor 8% gewijzigd door wontcachme op 04-06-2015 00:25 ]

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Major_ton schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 23:44:
[...]

Ik heb de G751JT op dinsdag ook binnen gekregen en na bijna 2 uur en 111 updates verder heb ik een monster (positief) van een laptop. Ik heb gebruik gemaakt de Alternate aanbieden en volgens mij heb ik nog nooit met zoveel plezier € 1499,- uitgegeven 8)
Hier idem :)
Het valt mij alleen op dat de wifi niet het beste is wat er in zit.
Met me vorige laptop haalde ik met downloaden 3.9 mb en nu met de asus haal ik op dezelfde plek 2 mb , bijna de helft dus :(
Eens kijken of het met een usb stick beter gaat , verder heel tevreden met de g751.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
wontcachme schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 00:24:
Na het installeren is hij idd zeer rap. Ben wel aan het twijfelen of ik windows 7 erop ga zetten. Vind 8.1 echt niet geweldig.

Tot nu toe slechts 2 probleempjes gehad met de laptop:
1. Bij een geopende laptop linksonder, aan de korte zijde, steekt er een beetje een randje op (als mijn pols net onder de stickers ligt). Blijft wat vuil achter hangen
2. Af en toe blijft de ctrl key "hangen" zonder dat ik die gebruik. In FF ipv scrollen doe ik dan zoomen. Even indrukken en het is weer over.
29 Juli komt Windows 10 uit, dus nog ff wachten! :)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

chucky666 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 05:30:
[...]

Hier idem :)
Het valt mij alleen op dat de wifi niet het beste is wat er in zit.
Met me vorige laptop haalde ik met downloaden 3.9 mb en nu met de asus haal ik op dezelfde plek 2 mb , bijna de helft dus :(
Eens kijken of het met een usb stick beter gaat , verder heel tevreden met de g751.
Je kan eventueel toch ook je WiFi module vervangen? Of ben je bang dat de constructie er omheen van negatieve invloed is? Ik heb trouwens ook het idee dat mijn Dell XPS17 een beter ontvangst heeft. Zal het vanavond eens testen.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Major_ton schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 11:45:
[...]

Je kan eventueel toch ook je WiFi module vervangen? Of ben je bang dat de constructie er omheen van negatieve invloed is? Ik heb trouwens ook het idee dat mijn Dell XPS17 een beter ontvangst heeft. Zal het vanavond eens testen.
Ik zat op i ternet te lezen dat je daar niet makkelijk bij kon ?
Zit niet onder dezelfde klep als je geheugen en hd dacht ik te lezen.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Royrs
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-10 15:52
Major_ton schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 23:44:
[...]

Is die aanbieding inmiddels al afgelopen? Helemaal gemist :(

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

Royrs schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 22:02:
[...]

Is die aanbieding inmiddels al afgelopen? Helemaal gemist :(
Die aanbieding duurde inderdaad maar 1 hele dag! (afgelopen zondag) Hij was wel netjes op tijd aangegeven in het aanbiedingen topic, maar niet iedereen is elke dag online natuurlijk.

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

chucky666 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 12:30:
[...]

Ik zat op i ternet te lezen dat je daar niet makkelijk bij kon ?
Zit niet onder dezelfde klep als je geheugen en hd dacht ik te lezen.
Dan is een USB variant makkelijker om te gebruiken ja.

• Royrs
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-10 15:52
Heeft iemand ook de accessoires bij de laptop gekregen van Asus? (Muis/headset/laptop rugzak)

Zojuist van Asus zelf terug gekregen dat dit per winkel/leverancier anders is. Ze kunnen voor zowel de JT als JY meegeleverd worden.
Major_ton schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 22:25:
[...]

Die aanbieding duurde inderdaad maar 1 hele dag! (afgelopen zondag) Hij was wel netjes op tijd aangegeven in het aanbiedingen topic, maar niet iedereen is elke dag online natuurlijk.
Dank! Dat wordt hopen op een nieuwe aanbieding ergens..
Pagina: 1