Wat ga je met je laptop doen?
- Gamen (Heb ook een Game computer hiervoor. De laptop is meer voor gebruik op de bank en een beetje gamen daarbij. De Games zijn: Cities: Skyline, Armored Warfare, World of Warships, GTA V (maybe), GTA oudere versies, misschien wat Battlefield 3/4.
- Internetten
- Boekhouden
- Wat lichte software/web development
Wat is je budget?
Rond de €1500. Iets meer kan ook, maar een goede reden nodig
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee. Ik heb nu een 18.4 inch en die gaat misschien één keer per jaar het huis uit.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Qua merk heb ik geen voorkeuren. Qua specs had ik wel wat voorkeuren:
- 17.3 inch scherm Full HD
- Numeriek gedeelte toetsenbord
- Videokaart die wat jaartjes mee kan (niet alles hoeft op beste kwaliteit gespeeld worden)
- Ruimte voor SSD + HD (zeker SSD (Samsung 830) kan ik uit huidige laptop hergebruiken)
- Geen pokkeherrie tijdens normaal gebruik (internetten, twitch kijken) (mijn laptop nu wordt tijdens twitch kijken 80 graden)
Wat heb ik zelf gevonden?
MSI GE72 2QE-014NL
+ mooie laptop
+ goede prijs
- Geen verwisselbare accu (laptop die ik nu heb is 5.5 jaar oud en 3e accu inmiddels)
- Windows toets is weg linksonder
- Slechts ruimte voor één 2.5inch item. Eventuele HDD caddy voor de dvd ruimte is er wel, maar kan niet vinden of die sata aansluiting SATA 3 is.
- Niet bekend wat voor een SSD er standaard in zit
MSI GE72 2QE-010NL
+ mooie laptop
+ grote standaard SSD + 16GB geheugen
- Geen verwisselbare accu (laptop die ik nu heb is 5.5 jaar oud en 3e accu inmiddels)
- Slechts ruimte voor één 2.5inch item. Eventuele HDD caddy voor de dvd ruimte is er wel, maar kan niet vinden of die sata aansluiting SATA 3 is.
Asus Republic Of Gamers G751JT-T7121H
+ GTX 970m
+ grote standaard SSD
- Duurder (merendeel zaken 1799 euro)
De MSI laptops zijn erg mooi, maar ik kan nergens vinden of je eventueel ook zelf de accu kan vervangen. Want die houden het nooit 5 jaar uit. En na 3 jaar is er natuurlijk geen MSI garantie meer.
Ik heb ook gekeken naar Clevo laptops (zeer goede prijs), echter heb ik daar geen ervaring mee. Ook zijn reviews bijna niet te vinden omdat elke laptop anders is.
Iemand nog ideeen, tips of andere laptops die aan mijn eisen voldoen?
- Gamen (Heb ook een Game computer hiervoor. De laptop is meer voor gebruik op de bank en een beetje gamen daarbij. De Games zijn: Cities: Skyline, Armored Warfare, World of Warships, GTA V (maybe), GTA oudere versies, misschien wat Battlefield 3/4.
- Internetten
- Boekhouden
- Wat lichte software/web development
Wat is je budget?
Rond de €1500. Iets meer kan ook, maar een goede reden nodig
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee. Ik heb nu een 18.4 inch en die gaat misschien één keer per jaar het huis uit.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Qua merk heb ik geen voorkeuren. Qua specs had ik wel wat voorkeuren:
- 17.3 inch scherm Full HD
- Numeriek gedeelte toetsenbord
- Videokaart die wat jaartjes mee kan (niet alles hoeft op beste kwaliteit gespeeld worden)
- Ruimte voor SSD + HD (zeker SSD (Samsung 830) kan ik uit huidige laptop hergebruiken)
- Geen pokkeherrie tijdens normaal gebruik (internetten, twitch kijken) (mijn laptop nu wordt tijdens twitch kijken 80 graden)
Wat heb ik zelf gevonden?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Asus Republic Of Gamers G751JT-T7121H | € 1.629,- | € 1.629,- |
| 1 | MSI GE72 2QE-010NL (Apache) | € 1.599,24 | € 1.599,24 |
| 1 | MSI GE72 2QE-014NL (Apache) | € 1.449,58 | € 1.449,58 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 4.677,82 | |
MSI GE72 2QE-014NL
+ mooie laptop
+ goede prijs
MSI GE72 2QE-010NL
+ mooie laptop
+ grote standaard SSD + 16GB geheugen
Asus Republic Of Gamers G751JT-T7121H
+ GTX 970m
+ grote standaard SSD
- Duurder (merendeel zaken 1799 euro)
De MSI laptops zijn erg mooi, maar ik kan nergens vinden of je eventueel ook zelf de accu kan vervangen. Want die houden het nooit 5 jaar uit. En na 3 jaar is er natuurlijk geen MSI garantie meer.
Ik heb ook gekeken naar Clevo laptops (zeer goede prijs), echter heb ik daar geen ervaring mee. Ook zijn reviews bijna niet te vinden omdat elke laptop anders is.
Iemand nog ideeen, tips of andere laptops die aan mijn eisen voldoen?
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)