Wie weet waar dit is? (regio Zuid-Frankrijk - Provence)

Pagina: 1
Acties:

• ZinQ
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Beste Tweakers,

Van het weekend heb ik twee canvas-prints op een rommelmarkt gekocht met zomerse lavendel velden in Zuid-Frankrijk. Echter is het tot op heden niet gelukt om te identificeren waar deze foto's genomen zijn. Dat zou ik leuk vinden om te weten.

Reverse image search leverde in ieder geval de originele foto's op:

Foto_1
Case closed: Château Grignan Thanks.

Foto_2

Foto 2 zal in de regio van de Mont Ventoux zijn denk ik, verder tast ik nog in het duister en helaas niet in het Provenciaalse zonnetje ;) 8)

Er zijn diverse sites die de foto's gebruiken, maar ze lijken allemaal naar andere locaties te verwijzen - het is dan puur ter illustratie. Via alamy.com kan ik geen locatie gegevens vinden. :?

Welke francophile herkent misschien de exacte locatie?

Merci!

[ Voor 1% gewijzigd door ZinQ op 26-05-2015 12:10 . Reden: Foto 1 locatie. ]

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:57

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Nou dan zou ik beter leren zoeken, binnen 1 minuut: Château Grignan

[ Voor 87% gewijzigd door Angeloonie op 26-05-2015 12:09 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• ZinQ
  • Niet online
Ja, die had ik dan toch wel gevonden toen ik de post aanmaakte, beetje stom - wel bedankt nog!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Die foto staat genoemd dat hij langs de lavendelroute is genomen:

http://de.rendezvousenfra...uten-fuer-jeden-geschmack

Hoeveel er van waar is, is de vraag natuurlijk...

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Donderpoes
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-05 23:09
Ik ben eens op vakantie geweest in castellane en vanuit daar ben ik gaan rondrijden in dat gebied en daar heb ik ook wel landschappen gezien, lijkend op foto 2.

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12:42
Ben vorig jaar in Sault op vakantie geweest. Maar dan zie je de Mont Ventoux vanaf de andere kant. Je kunt dan de kale vlaktes zien.

Foto 2 lijkt vanaf de andere kant gemaakt. Ik denk dat deze in de buurt van Malaucène is gemaakt. Zeker weten doe ik het niet.

• DaviddeVogel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09-2022
Donderpoes schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 12:24:
Ik ben eens op vakantie geweest in castellane en vanuit daar ben ik gaan rondrijden in dat gebied en daar heb ik ook wel landschappen gezien, lijkend op foto 2.
In en rond Castellane heb ik niet veel lavendel gezien. Wel een hele mooie omgeving overigens met de Gorges du Verdon.

Foto 2 zal ongetwijfeld in de Provence genomen zijn, maar waar... er zijn genoeg lavendelrijke plekken en er staan verder niet echt herkenningspunten op. Wat overigens nog wel het bezoeken waard is: Abbaye de Senanque.

• NoBrain73
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:20
2de volgens mij tussen Grignan, Valreas en Nyons in de Drome. Langs de D941/D541 kom je langs diverse lavendelvelden met vergelijkbare heuvels/bergen. Vorig jaar in die hoek op vakantie geweest, erg prettige vakantieomgeving.

• ZinQ
  • Niet online
Bedankt weer voor de gedachtes!
Ik zal dan toch maar alle plekken langs moeten gaan met het canvas om zeker te zijn :D

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:15
Ander linkje naar de tweede foto (wat misschien meer aanknopingspunten biedt):

http://www.matton.com/ext...hp?o=2&cd=PH267&i=1710778

Komt ook nog hier langs:

http://ee.rendezvousenfra...dulove-farmy-destilerie-0

* Carpento gaat weer even aan het werk :p

[ Voor 22% gewijzigd door Carpento op 09-06-2015 15:25 ]

Verwijderd

ZinQ schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 12:06:
Beste Tweakers,

Van het weekend heb ik twee canvas-prints op een rommelmarkt gekocht met zomerse lavendel velden in Zuid-Frankrijk. Echter is het tot op heden niet gelukt om te identificeren waar deze foto's genomen zijn. Dat zou ik leuk vinden om te weten.

Reverse image search leverde in ieder geval de originele foto's op:

Foto_1
Case closed: Château Grignan Thanks.

Foto_2

Foto 2 zal in de regio van de Mont Ventoux zijn denk ik, verder tast ik nog in het duister en helaas niet in het Provenciaalse zonnetje ;) 8)

Er zijn diverse sites die de foto's gebruiken, maar ze lijken allemaal naar andere locaties te verwijzen - het is dan puur ter illustratie. Via alamy.com kan ik geen locatie gegevens vinden. :?

Welke francophile herkent misschien de exacte locatie?

Merci!
Dit soort plaatjes met bijbehorende mooie dorpen vind je in de Luberon, ligt ten Zuid Oosten van Mont Ventoux. Aanrader als je eens wat minder toeristisch Frankrijk in wil. Er liggen ook de zeven mooiste dorpen van Frankrijk. Ik vind het wat weg hebben van Toscane in het klein. Aanrader, ik zou er willen wonen. https://www.google.nl/sea...gQ_AUoAg&biw=1600&bih=742

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Foto twee komt waarschijnlijk uit omgeving Sault volgens experts (mijn ouders wonen in de omgeving van de Ventoux, en ik ben daar nu net toevallig op bezoek, dus dat was hun gok :P).

• ZinQ
  • Niet online
All right, thanks!
Waarschijnlijk zal ik dan toch nog wat extra vakantie moeten pakken voor alle opties langs te gaan ;-)

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik was er toevallig gisteren nog in de buurt, mijn conclusie is dat het prima daar ergens gemaakt kan zijn, maar vraag me niet waar precies :P
Pagina: 1