Binnenkort gaan m’n vriendin en ik samenwonen, op dit moment hebben we al een mondelinge overeenkomst met de verhuurder. Echter, ik kreeg vandaag van de verhuurder het contract toegestuurd en daar stond opeens een post boven de kale huurprijs bij voor te verzorgen levering en diensten. Verderop staat dat dit alleen gaat om gas, water en elektriciteit.
Hier is van te voren geen melding van gemaakt door de verhuurder, sterker nog, ik heb gevraagd of er nog bijkomende kosten zijn (zoals bijvoorbeeld servicekosten), waarop enkel werd geantwoord dat er een eenmalig waarborgsom betaald dient te worden, verder alleen de kale huurprijs.
Nu zou dit geen probleem hoeven te zijn, maar de kosten die hiervoor berekend worden zijn nogal veel in mijn mening; Het gaat om 190 euro per maand. De woning die we op het oog hebben betreft een bovenwoning van ca. 100 m2. Nu heb ik even snel wat nagezocht op google, en ik kwam op vergelijkingsites uit rond de 100 euro per maand aan GWL.
Nu zijn mijn vragen:
Hier is van te voren geen melding van gemaakt door de verhuurder, sterker nog, ik heb gevraagd of er nog bijkomende kosten zijn (zoals bijvoorbeeld servicekosten), waarop enkel werd geantwoord dat er een eenmalig waarborgsom betaald dient te worden, verder alleen de kale huurprijs.
Nu zou dit geen probleem hoeven te zijn, maar de kosten die hiervoor berekend worden zijn nogal veel in mijn mening; Het gaat om 190 euro per maand. De woning die we op het oog hebben betreft een bovenwoning van ca. 100 m2. Nu heb ik even snel wat nagezocht op google, en ik kwam op vergelijkingsites uit rond de 100 euro per maand aan GWL.
Nu zijn mijn vragen:
- Kan de verhuurder zomaar 190 euro extra kosten in rekening brengen hiervoor? Ik snap dat dit een voorschot is, dus als ik het goed begrijp betekend dat dus dat ik als ik aan het einde van het jaar een teruggave zou krijgen die dus niet op mijn rekening komt.
- Is dit gebruikelijk of komt het vaker voor?
- Had hier vooraf geen melding van gemaakt moeten worden?
- Wat zijn mijn rechten in deze? Ik zou namelijk graag deze woning betrekken zonder vooraf teveel heisa te maken. Maar omdat het wellicht over een groot bedrag gaat wil ik dit wel goed uitzoeken.