Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Youtube + Adblocker: filmpjes spelen niet (goed)

Pagina: 1
Acties:

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Hoi luitjes,

Sinds vandaag heb ik hele rare problemen met Youtube en Adblock Plus, op Firefox :(

(Staat dit topic op de juiste plaats?)

* Video's starten niet meer uit zichzelf, moet echt de playknop indrukken

* Video's blijven af en toe bufferen (ringetje in beeld) terwijl ie gewoon doorspeelt

* Of video's blijven bufferen om de zoveel seconden terwijl het grijze balkje al veel verder is, en video stopt.

* Video's spelen her en der plots nog maar met 3 frames per seconden, geluid loopt gewoon door, en video skipt dan een aantal seconden om zichzelf weer in te halen, en loopt dan weer normaal (voor even)

* Als ik bijvoorbeeld een video kijk en die halverwege stop, om dan op een volgende video te klikken, laadt ie automagisch weer terug naar de vorige video waar ik op pauze drukte. Als ik dan vervolgens op play druk hoor ik alleen geluid, geen beeld.

Als ik AdBlock Plus uitzet op Youtube, is er helemaal niets aan de hand 8)7

Mac, Mountain Lion
Firefox 38.01 (nieuwste, eergister geupdatet)
Adblock Plus 2.6.9 (nieuwste)
Ghostery 5.4.5 (nieuwste)

Zou de nieuwe install van Firefox misschien het probleem kunnen zijn?

Ik heb een paar custom filters voor Youtube (bijvoorbeeld om de annotations/pop-ins te blokken), maar daar verder nooit problemen mee gehad.

Verder probeer ik me aan te melden voor de AdblockerPlus forums, maar als ik wil registreren, zegt ie dat het emailadres al in gebruik is, maar als ik dan 'forget password' doe op dat adres, zegt hij het adres niet te kennen.. 3x verschillende geprobeerd 8)7

Heeft iemand daar toevallig een account?

Nou, ik hoop dat meerdere mensen dit probleem hebben, en misschien een oplossing weten!

Alvast bedankt :)

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Alles absoluut blocken kan ook vervelende neveneffecten hebben.. poor Leno in "Cookie gedoe"

Veel hang en sluitwerk plaatsen is veilig, maar bij brand wil je wel snel naar buiten..
Schakel Ghostery eens uit, en kijk of het dan wel goed werkt?

NRG

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
GerardVanAfoort schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 10:48:
Alles absoluut blocken kan ook vervelende neveneffecten hebben.. poor Leno in "Cookie gedoe"

Veel hang en sluitwerk plaatsen is veilig, maar bij brand wil je wel snel naar buiten..
Schakel Ghostery eens uit, en kijk of het dan wel goed werkt?
Ja dat schoot mij ook meteen door t hoofd haha :')
Dus gelijk geprobeerd!

Maar nee, Ghostery is t probleem niet.. uitschakelen niet, uninstallen niet en whitelisten niet..

ABP is echt het probleem hier, want als ik die uitzet, is er niets aan t handje :(

Edit: Gister nog gewoon YT gekeken, was niets aan de hand.. Vanochtend keek ik echter een embedded videootje vanaf YT hier op Tweakers, en ipv gewoon afspelen (klein) sprong ie meteen naar fullscreen 8)7
(Waarbij je de melding bovenin krijgt met "YT is playing fullscreen now, press escape to exit.." vaag!)

De animatie van het naar Fullscreen gaan was ook niet instant, maar hij 'groeide' vloeiend naar fullscreen.. (snap je t nog? Moeilijk uitleggen)

HTML 5 issue? (heb ik niet aanstaan op YT..)

[ Voor 70% gewijzigd door poor Leno op 26-05-2015 11:01 ]

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Ik heb Firefox 38.0.1 met alleen abp extension 2.6.9 (ook enkele niet opdringende reclame uit!) op Windows 7 SP1 en kijk nu zonder problemen al 4 minuten naar een YT van ASRock.

Die melding 'toestaan for fullscreen' is al een tijdje op Firefox en YT (ook in I.E.)

NRG

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
GerardVanAfoort schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 11:05:
Ik heb Firefox 38.0.1 met alleen abp extension 2.6.9 (ook enkele niet opdringende reclame uit!) op Windows 7 SP1 en kijk nu zonder problemen al 4 minuten naar een YT van ASRock.

Die melding 'toestaan for fullscreen' is al een tijdje op Firefox en YT (ook in I.E.)
Die melding heb ik tijd geleden al gehad.. Maar vonochtend dus weer voor t eerst.. En embedded video's springen automatisch nu naar fullscreen, terwijl ik ze gister nog gewoon in t klein kon kijken op t forum :(

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Even een keer je hele geschiedenis in Firefox wissen.

NRG

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
GerardVanAfoort schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 11:16:
Even een keer je hele geschiedenis in Firefox wissen.
Nou, dat doet ook niets :(

Echt te weird dit..

En trouwens, heb je toevallig een idee hoe je de 'populaire video's' op YT kunt weghalen??
Ik word echt strontziek van die bek van mongool Enzo Knoll telkens als eerste te zien..
.

[ Voor 31% gewijzigd door poor Leno op 26-05-2015 11:37 ]

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Meer Windows gerelateerd dit, maar een beschadigd Firefox profiel kan een oorzaak zijn. Of dit met OS X überhaupt mogelijk is zou je eens in kb van Mozilla moeten opzoeken. Default settings voor Firefox?

https://support.mozilla.o...-US&redirectslug=Profiles

NRG

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
GerardVanAfoort schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 11:38:
Meer Windows gerelateerd dit, maar een beschadigd Firefox profiel kan een oorzaak zijn. Of dit met OS X überhaupt mogelijk is zou je eens in kb van Mozilla moeten opzoeken. Default settings voor Firefox?

https://support.mozilla.o...-US&redirectslug=Profiles
Hm.. dat is wel heel drastisch.. ik kijk t nog ff aan en anders dan moet t maar..

Thnx iig! :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
'Serieus probleem' lijkt me wat overdreven als het (evt tijdelijk) uitschakelen van een adblocker voldoet.. Er is geen brand. Ik ben geen CSA-mod maar haal dat even uit de topictitel zodat serieuzere problemen ook opvallen ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• ari-equal95
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-10 22:48
Er zijn verschillende versies van ABP. Misschien kun je de huidige deinstalleren en het dan proberen met AdBlock Plus?

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:57
Als je Youtube Center installeert via Greasemonkey of Tampermonkey kan je heel Youtube aanpassen naar je smaak, volgens mij ook wel die featured videos eruit slopen.

Je kan ook evt uBlock proberen: https://github.com/chrisaljoudi/uBlock

[ Voor 18% gewijzigd door maarud op 26-05-2015 12:50 ]

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
F_J_K schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 12:03:
offtopic:
'Serieus probleem' lijkt me wat overdreven als het (evt tijdelijk) uitschakelen van een adblocker voldoet.. Er is geen brand. Ik ben geen CSA-mod maar haal dat even uit de topictitel zodat serieuzere problemen ook opvallen ;)
Woops! haha sorry :>

Verwijderd

Ik denk dat adblocker plus en ghostery door elkaar heen gaan werken en dat zou ook het probleem kunnen zijn.

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-10 19:53
Wat voor abbonementen staan er in ABP?
Pagina: 1